Ruszkai Attila és Bodnár Attila a kevésbé sikeres 2023-as esztendő után csöppet sem keseredett el, a pácból előre menekültek, fejlesztettek a Ladájukon, de Bodnár Atinak köszönhetően van B terv is, ami lehet, hogy végül mégis az A lesz. Ruszkai Attilával beszélgettünk.
Hogy emlékszel vissza 2023-ra?
Őszintén szólva elég szomorkásan. Az elmúlt szezonban nagyon sokszor nem értünk célba, többnyire a műszaki problémák végett. Úgyhogy ez a része elég keserves volt a tavalyi évünknek. Igazából próbáltunk mindig menni, de mint az eredmények mutatják nem sok sikerrel. Kimondhatjuk, hogy 2023 egy rossz év volt nekünk. Ilyen sztorink nem tudom, mikor volt utoljára, vagy volt-e egyáltalán valaha a pályafutásunk során. Nyergesújfalun és Egerben kiestünk, Salgótarjánban elég nagy küzdelem árán sikerült célba érnünk, a Mecsek Rallye-t meg inkább hagyjuk is.
Miután a Rallye2-ből úgymond „eltűntetek”, – kihagytátok a Győr és a hazai Diósgyőr Rallye-t – mentetek e még valamerre, autózni tesztelni?
Kisebb versenyeken, amatőr futamokon sem autóztunk, bevallom, hogy nem tartottuk értelmét a történtek után a folytatásnak.
Gőzerővel dolgoztatok télen az autón, hogy elűzzétek mellőle az ártó szellemeket. 🙂 Mi a terv az idei évre?
Több opció is van, de mindenképpen maradunk az ORB2 mezőnyében. A navigátorom beszerzett egy Citroen C2R2 MAX-ot, nem dőlt még el, lehet, hogy azzal fogunk indulni. Az biztos, hogy jelenleg két út áll előttünk. A Zsigulival sokat foglalkoztunk az elmúlt hónapokban, új motort kapott, ám ez még nincs 100%-os állapotban. Ha Zsigulival megyünk, akkor kategóriát váltunk, visszatérünk a P13-ba, mert Honda motoros lesz a Ladánk olyasmi, mint a Bodogán Feriéké. Sőt! Ugyanolyan, mint a Bodogán Feriéké. A C2-vel pedig a 6-os kategóriában indulnánk, ami szintén elég keménynek ígérkezik, de ott az abszolút elsőségért is tudunk menni. Csak az a kérdés, hogy mennyire tudok ráérezni arra a kocsira. Több, mint 10 évnyi Zsigulizás után nem lenne egyszerű feladat elől hajtós autóval versenyezni. Nem biztos, hogy túl eredményesek lennénk a Citroen-nel az első körben, de mindenképpen ki kéne azt is próbálni.
A cikk a fotógaléria alatt folytatódik.
Teljes bajnokság?
Jó lenne, de március végén valószínűleg lesznek még hiányosságaink. A Lada biztos, hogy nem lesz kész a Crumerum Rallye-ra, a C2-nél pedig rezeg a léc, hogy kész lesz-e? Későn vettük át az autót, találtunk rejtett hibákat, amiket meg kell csinálnunk, addig nem versenyezhetünk vele. Ez mind bonyolult, mert ugye ez az autó gyári építésű, már Citroen Motorsportos, tőlük érkeznek az alkatrészek, amikre van, hogy heteket, hónapokat kell várni. Ezek miatt a bajnokság első versenyén kritikus, hogy ott leszünk e? Kétséges a nyitófutam, de utána a Diósgyőr Rallye-val kezdve a sort, a hátra lévő öt futamon már mi is ott szeretnénk lenni az ORB2 mezőnyében, és reméljük, hogy idén jóval több sikerélményünk lesz, mint amennyi 2023-ban volt.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor