Fábián Lóránt és Ihász László egy alaposan meg és felújított autót hoz majd el az évnyitóra, Nyergesújfaluba, ahol szeretnének teljesen gondtalanul belecsapni a ORB2 2024-es szezonjába. Fábián Lóránttal beszélgettünk.
Sokat küzdöttetek az autóval az elmúlt esztendőben…
Igen, erről többször beszéltünk, azt hiszem, év végén is szóba került a téma. Hat Rallye2-es futamból tavaly három versenyen értünk be a célba, úgyhogy fél sikerként könyvelhettük el az évet. Nem indult rosszul a szezon, eleinte szépen gyűltek a pontok, de a P13-as kategóriában sajnos lecsúsztunk a dobogóról az év végén. Váratlanul és bosszantóan sok volt a technikai problémánk a bemutatkozó szezonunkban, az ORB2 mezőnyében.
Ezeket a hibákat télen igyekeztetek kijavítani, nagyon sokat dolgoztatok az autón. Hogy telt a tél?
A Diósgyőr Rallye után rögtön neki álltunk szétszedni a Renault-nkat. A váltót is szétszedtem, arra kellett egy alapos revízió, beszereztünk és beszereltünk különböző alkatrészeket, ám van olyan tétel, amire még mindig várunk, pedig sebesen pörög a naptár, szoros a határidő. Igyekeznünk kéne, mert az egyesületünk, rendez egy tesztet március 10-én, Bakonyán, előtte 9-én lesz a gépkönyvezés, legkésőbb március 8-ára össze kellene raknunk a kocsit, hogy az egyesületi egész napos főpróbán ott lehessünk. Remélem, hogy addigra minden rendben lesz, erre az esélyünk szerencsére megvan, mert erre a hétre ígérték a még hiányzó alkatrészt Franciaországból.
A cikk a fotógaléria alatt folytatódik.
Tavaly az évzáró előtt kaptatok igazi, versenyzésre készült gátlókat, valamint futóművet, ám akkor még/már nem tudtátok beszerelni ezeket. A szünetben bekerültek a helyükre?
Igen, fejlesztettünk ezen a téren, Rieger futóművet vásároltunk az autóba, beépítettük meg a feltárt hibákat is kiküszöböltük egy úttal. Elég sok hiba előjött azzal, hogy szétszedtük az autót, nem csak a futóműben, hanem máshol is. Például el volt repedve a leömlőnk, elektronikai problémáink is voltak, sok mindenre fény derült a holtszezonban. Ezeknek a java részét már kiküszöböltük, de van még teendőnk most is csináljuk az autót, gőzerővel. Reméljük, hogy az ígért alkatrész tényleg megjön, mivel az nagyot lendítene rajtunk. Azzal már jó esélyünk lenne arra, hogy mindennel időben elkészüljünk a szezonkezdetre. Mármint elsősorban a gépkönyvezésre és a FiaSko SE tesztjére gondolok. Meg persze az első versenyre is.
Ami a Nyerges Rallye lesz. Utána mit terveztek?
Úgy tervezzük, hogy ezt az évet is az ORB2-ben töltjük, ugyanúgy csinálunk mindent, mint 2023-ban, csak több sikerrel és szerencsével. Bizakodunk benne, hogy nem lesz annyi gondunk és mindenhol célba érünk, a lehető legjobb eredménnyel. Azért dolgozunk hónapok óta, hogy 2024 végén ne arról kelljen beszélgetnünk, hogy egy újabb félsikeres éven vagyunk túl, hanem szép eredményekről és a felejthetetlen élményekről akarok majd akkor beszélni.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor