Ruszkai Attila és Bodnár Attila sikeresen teljesítette az Ózd-Eger Rallye-t, a célban fejezték be a futamot a P13 bajnokai az új géposztályukban, de sajnos ők sem csak vidám élményekről számoltak be az ózdi versenyük után. Úton, éppen autóban ülve beszélgettünk a Ruszkai-Bodnár párossal.
A P13-as géposztályból, a kategória bajnokaiként 2021-re a P12-be igazoltatok, miután új motort faragtatok a holtszezonban az autótokba. Mi volt a tervetek Ózdra?
Ruszkai Attila: Szerettünk volna egy jóízűt kocsikázni és minél előrébb végezni, de utólag belegondolva úgy érzem, hogy bátortalanul nyomtam a gázt.
Az új motor jól működött?
Adott okot az izgalomra, mert van benne egy gázpedál állást érzékelő szenzor, amit már kellett cserélnünk, Kunmadarason. A tesztnapot szinte végigküszködtük miatta, de rátaláltunk a hibára és reméljük, hogy sikerült véglegesen kiküszöbölnünk a problémát.
Milyen volt az ózdi versenyetek?
Igazából jó, csak azzal a két etappal, amit két királdi körgyorsasági helyett kellett teljesítenünk, és óriási felháborodást váltott ki a teljes mezőnyből, azokkal mi sem értettünk egyet.
Bodnár Attila: Mi azt hallottuk, hogy reggel egy médiás dolgozót ütött el a Rally1 mezőnyének az egyik autója, aki közvetlenül az eset után nem kért egészségügyi ellátást. Tudomásunk szerint csak azután jelezte, hogy mégis segítségre van szüksége, miután lement a Rally1 és a Historic Bajnokság mezőnye. A célba levitték, ahonnan elment vele a mentő, és nekünk azért lett etap a szakasz, mert nem állt készenlétben a pályán egy mentőautó sem. Sajnáljuk, hogy így alakult.
Kicsúszás, megforgás, technikai gondotok volt e a versenyen?
Ruszkai Attila: A királdi körgyorsasági szakaszon egyazon kanyarba kétszer is rosszul sikerült beletalálnunk, emiatt elég sokat kaptunk. Utólag, a videókat elemezve észrevettünk még kb. három olyan kanyart, amin nem sikerült tökéletesen átmenni, ám igazából hiába vagyunk borsodiak, mi most mentünk még először Királdon. Ha lesz jövőre is, akkor majd bátrabbak leszünk, és remélhetőleg kevesebb másodpercet zsebelünk be Királdon az ellenfelektől. Az abszolút kilencedik, valamint a P12-es géposztály ötödik helyén zártuk a napot. A Lada kupában a negyedikek lettünk.
Folytatás? A Salgó Rallye jön(ne).
Bodnár Attila: Te is értesültél a Rally2 Bajnokság versenyzőinek a kezdeményezéséről, amihez mi is csatlakoztunk, számos olyan versenyzőpárossal együtt, akik a jelenlegi mezőnynek a magját adják. Jó lenne menni, de nincs szándékunkban a nevezés, a döntésünket pedig véglegesnek tekintjük. Mi tartjuk magunkat ahhoz, hogy ha aláírtuk a petíciót, akkor nem is fogunk elutazni Salgótarjánba.
Rallye2.hu – Salánki Gábor