Ruszkai Attila és Bodnár Attila legutóbb kicsit bátortalanul autózott, de Kazincbarcikán, az első gyorsaságin túlzottan bátran csaptak a lovak közé. Ez sokba került a borsodi párosnak, de még így is remek eredményekkel zárták a 2021-es évet. Ruszkai Attilával beszélgettünk.
Móron, az abszolút értékelésben befértetek a legjobb öt közé, a Rally2 Bajnokságban. Egy ilyen remek eredmény után mit vártatok a Kazincbarcika Rallye-tól?
Jól, és újra eredményesen akartunk autózni. Azt terveztük, hogy az év végére valahogy megkaparintjuk magunknak az összetett értékelésben a negyedik helyet, de ez sajnos nem jött össze.
Mi történt? Miért nem sikerült a terv?
Két dolog miatt. Az egyik, hogy megleptek minket az ellenfelek. Péter Pálék is nagyot hajráztak és Fekete Gyuláék is kiválóan autóztak a Kazincbarcika Rallye-n. Be kell valljam, hogy velük egyáltalán nem számoltunk. A Citroen-es Feketéék még abszolút időt is autóztak, váratlanul elénk keveredtek néhány másodperccel. Nyilván ez a mi problémánk volt, főleg azért, mert az első gyorsasági szakaszon túlerőltettem a tempót.
A féktávokon, a fehér aszfalton, túl agresszívan mentünk be a kanyarokba, öt-hat alkalommal úgy kellett összekanalazni az autót, hogy nehogy baj legyen. Túl nagy volt a bátorság, a lendület. Ez nem bizonyult jó taktikának, elbaltáztuk a gyorsaságit, egyszer túl is csúsztunk, az árokban kötöttünk ki, lefulladt a motor, ki kellett tolni onnan minket. Köszönjük a segítséget a srácoknak! A következő rudabányai szakaszon elért eredményünkhöz viszonyítva 18 másodpercet biztosan bent hagytunk az első szakaszon. Ezen és egy 10 másodperces büntetésen ment el a nap végi jó helyezésünk, ezek miatt szorultunk ki a Kazincbarcika Rallye-n a Top5-ből, és ezek okán nem szerezhettük meg év végén a negyedik helyet az abszolút értékelésben. A verseny nagyon izgalmas volt, mert sokszor 1-2 tized másodperc döntött a helyezések sorsáról, hatalmas csatákat vívtunk, jókat küzdöttünk a versenyzőtársakkal. Az első tíz kb. öt másodpercen belül tudott autózni és a nap végén már többen is megcsipkedték Ifj. Fogarasi Attiláékat, akik az idei év abszolút elsőségét megszerezték. Az első szervizben a futóművel kellett egy kicsit bíbelődnünk, mert túl lágy lett a beállítása, imbolygott a pályákon a kocsink. A guminyomás sem volt megfelelő, emelni kellett rajta. Az első gyorsasági után, a többi szakaszon szinte semmi gondunk sem volt. Az első szakaszon ment el az egész hétvégénk.
Az eredménnyel meg tudtok békélni valahogy?
Szomorúak nem vagyunk, mert az év végén sikerült megtartanunk a Lada kupa második helyét a P12-ben pedig harmadikként zárjuk 2021-et. Kazincbarcikán egy igazán remek és pontosan lebonyolított futam után mindkét fronton a bronzérmet vehettük át.
Van még bejegyzés az idei évre a versenynaptáratokban?
Nagyon nem tervezünk már semmit, de Attila éppen az imént hívott fel, hogy a Szilveszter Rallye-t esetleg egy bérelt autóval megcsíphetnénk, de most azt gondolom, hogy nem lesz ebből nekünk semmi. Maximum Kunmadarason elhasználjuk a megmaradt gumijainkat. Jövőre pedig marad a Rally2 Bajnokság, marad az autó, és marad a P12 kategória is. Erre vagyunk berendezkedve, nem akarunk egy másik autóba átülni. A tél folyamán szeretnénk egy kicsit fejleszteni, és fogyókúrára fogni az autót, kb. 40 kilót akarunk lefaragni a súlyából, hogy 2022-ben még gyorsabbak lehessünk a pályákon.
Rallye2.hu – Salánki Gábor