Rónavölgyi Endre és Aczél András Diósgyőr után a Mecsek Rallye power stage-én is egy újabb váratlan anomáliával találta magát szemben, de nem a pilóta útra kelt kulacsa miatt maradtak le a Déli régióban az újabb futamgyőzelemről. Rónavölgyi Endrével beszélgettünk.
A Rallye2 Bajnokság idei két futamát sikerrel abszolváltátok, megnyertétek mindkettőt az összetettben. Milyen tervekkel indultatok ezután Pécsre?
Megjött az étvágyunk, de kettősek voltak a terveink. Természetesen szerettünk volna nyerni az indulás előtt, de tudtuk, hogy nyerni sem lehet mindig és tudtuk, hogy előbb-utóbb, de valamikor biztosan meg fog szakadni a sikerszériánk. Jó lett volna a Mecsek Rallye-n ezt egy kicsit még elodázni, ezért jó sok energiát fektettünk bele a felkészülésbe. Alaposan feltérképeztük, sokat tanultuk a pályákat, amik amúgy sem voltak teljesen ismeretlenek, mert a régi Hondámmal egy Mitropa Kupa futamon mentem már a zobákpusztai gyorsaságin, a Kia Picanto Kupában pedig a Trefortpusztán autóztam, igaz ellentétes irányban, 2019-ben. Elővettük a belsőkamerás felvételeket, amik még úgy is hasznosak voltak, hogy sötétben és esőben mentünk a zobáki pályán. A terv az volt a felkészülés után, hogy jó lenne nyerni, de úgy, hogy lehetőleg ne kerüljünk semmilyen kalamajkába. A mezőny ugyan kicsi volt, de ez nem tévesztett meg, mert azt az ORB2 krémje adta, úgyhogy nem volt kérdéses, hogy a győzelemhez sietnünk kell, nem lesz elég sétakocsikázni.
@rallye2.hu Rónavölgyi Endre-Aczél András Mecsek Rallye 2024 Rallye2 Gy3 6-os út-Trefortpuszta Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
A tipped bejött, tényleg nem nyertetek, viszont csak egy hellyel maradtatok le a dobogó legfelső fokáról. Hogy alakult a versenyetek?
Időben soknak éreztük a hátrányunkat, mert csaknem fél percet kaptunk összeségében Baksai Laciéktól, ennek nem örültünk, ám elismerjük, hogy ez az ő versenyük volt. Gratulálunk nekik a győzelemhez! Főleg az első körük előtt emeljük meg a kalapunk, mert az első szakaszon óriásit mentek, az első kört pedig teljesen profi módon teljesítették. Ezután mi el is engedtük őket, nagyon nem akartunk velük versenyezni, mert olyan jó formában voltak, hogy lehetetlenség volt őket utolérni. A szervízpark ennyi autónak ideális volt, de ha egy megszokott méretű ORB2-es mezőny érkezett volna a Mecsek Rallye-ra, akkor ez aligha lett volna járható út. A lokációban tökéletesnek bizonyult, mert közel volt a gyorsaságikhoz, a gyorsaságik is közel voltak egymáshoz, ezáltal a pályabejárás is leegyszerűsödött, jó volt a gyorsasági, etap arány.
A rendezés, amit a futamon tapasztaltunk, az nem volt rossz, de előtte azért bőven adódtak kérdőjelek. Furcsállottuk, hogy a Rallye Rádió ott lehetett a pályák mentén, és a végén, de képben nem közvetíthettek, bár ez a mezőny szűkössége miatt lehet, hogy ezúttal jobb is volt így. A versenyünk egyébként jó volt, csak az első körre túlzottan puha gumit választottunk. Hidegebb és sárosabb útra készültünk, ami nem úgy lett, de ebből is tanultunk, ezután valahogy tájékozódnunk kell az aktuális körülményekről, akár más, hasonló utakon. Hátulra W7-eseket tettük fel, ezektől instabil volt az autó, nem sikerült velük túlzottan jól kanyarodni. Én magam sem voltam a toppon, hamar megütöttük a bal első felnit, ami csodával határos módon nem defektelt le, de eltört. Ezt a hibát már a nap első szakaszán elkövettem és mivel egy pótkereket vittünk magunkkal a következő két szakaszon nagyon ügyelnünk kellett, hogy nehogy újabb felnitörést, vagy defektet szedjünk össze, mert az a versenyünk végét jelentette volna. Ezzel együtt is sikerült a második trefortpusztai szakaszon közelebb kerülnünk Laciékhoz, nem kaptunk olyan sokat tőlük, a többieket pedig már meg tudtuk előzni. A szervizben felraktuk azokat a gumikat, amiket az első körben is fel kellett volna raknunk, ezekkel rögtön nyertünk egy szakaszt, de a power stage-en elkövettem egy újabb baklövést. A vizes palackom elszabadult, valószínűleg rosszul lett rögzítve és a gyorsasági utolsó egyharmadán azzal foglalatoskodtam a vezetés mellett, hogy a bal lábammal próbáltam megakadályozni, hogy beguruljon a pedálok alá. Ez okozott némi zavart, de így is megszereztük a szakaszon a második helyet.
Kicsit talán közelebb lehettünk volna a győztesekhez, ha nem kell erre fókuszálnom. Nagy tanulság az eset… Azt hisszük, hogy mindenre gondoltunk és jól felkészültünk, mégis olyan apróságok, illetve váratlan helyzetek döntik el az időeredményeinket, hogy az hihetetlen. Már-már paranoiásnak kell lenni ahhoz, hogy minden hátráltató tényezőt ki tudjunk zárni. Ezek közül párat már kipipálhatunk, például azt, hogy a kéziféket kiengedjük a gyorsasági előtt, a kulacsot becsületesen rögzítjük, 😀 izgatottan várjuk ezek fényében a soron következő leckénket. Az összetett értékelés második helyén zártuk a Mecsek Rallye-t, ami nem rossz eredmény.
@rallye2.hu Rónavölgyi Endre-Aczél András Mecsek Rallye 2024 Rallye2 Gy1 6-os út-Trefortpuszta Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
Székesfehérváron is készültök valami oktatásra?
Ha arra nem is, de indulni mindenképpen szeretnénk, mert ahogy mondtam korábban nagyon komolyan vesszük a 2024-es évet. Minden megrendezésre kerülő versenyen ott akarunk lenni, pláne annak fényében, hogy jelenleg is vezetjük a bajnokságot, a 201-es rajtszám továbbra is a mi Hondánkat ékesíti. A tervünk az, hogy mindenre is gondolunk, nem lesz semmilyen problémánk és tudunk menni egy teljesen problémamentes versenyt, ahol jó sok pontot szerzünk. Taktikusan akarunk autózni, és fél szemmel már figyelni szeretnénk arra is, hogy az év végére kitűzött terveink szerint alakuljanak a dolgok a bajnokság negyedik futama után is.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor