Rónavölgyi Endre Eperjesi Péterrel tért vissza Orfűn a Rally2 Bajnokságba és annak ellenére, hogy a kitűzött céljaiktól elmaradtak mégsem kellett nekik kupák nélkül hazatérniük Baranyából. Rónavölgyi Endrével beszélgettünk.
2021-ben is ott voltatok az Orfű Rallye-n, így nem volt teljesen ismeretlen nektek a helyszín. Hogyan készültetek az évnyitó futamra és mit vártatok tőle?
Tavaly, a Mecsek Rallye-n ültem legutóbb a Hondában, úgyhogy egy elég hosszú kihagyás után pattantam újra a volánja mögé. Nem olyan volt egy ilyen szünet után versenyautóba szállni, mintha még részt vettünk volna az év végén még egy Mikulás, vagy egy Szilveszter Rallye-n. Emiatt azt gondoltuk, hogy nem leszünk annyira versenyképesek Orfűn. Lengyelországból rendeltünk új futóművet, ami nem érkezett meg sajnos időben, amikor pedig eljutott hozzánk rá kellett jönnünk, hogy mégsem annyira tökéletes, mint azt gondoltuk, úgyhogy visszaküldtük módosításra, így pedig gátlók nélkül maradtunk. Raj Daninak és Gondi Petinek tartozom köszönettel azért, hogy utcai gátlókból és utcai rugókból csináltak nekünk valamit, amivel el tudtunk indulni az Orfű Rallye-n.
Sejtettük, hogy nem ezekkel az alkatrészekkel leszünk a legeredményesebbek, de a tavalyi eredmények biztatók voltak, abszolút ötödik időt is autóztunk 2021-ben. Láttuk, hogy az ide esztendőre nagyon megerősödött a Rally2 Bajnokság, sok jó versenyzőpáros érkezett, komoly autókkal, maradtak a korábbi jó kezű pilóták, ám még ezzel együtt is úgy saccoltuk, hogy a legjobb 10-12-be azért beférhetünk a végelszámolásnál. Ez volt a célunk, miközben a 6-os kategóriában egy dobogó közeli helyezésben reménykedtünk. Utólag elmondható, hogy ez sajnos nem jött be.
Azért nem volt az mégsem annyira rossz, hiszen a 2WD Kupában győztetek. Hogy alakult az évnyitó futam?
Természetesen örültünk annak, hogy a 2WD Kupában sikerült jól szerepelnünk. Az első gyorsaságin elég nagy rátartással autóztunk, ekkor egy kicsi hátrányt összeszedtünk. A második szakaszon közel azonos időt autóztunk az előttünk álló párossal, aztán úgy hozta a sors, hogy egyszer csak az élen találtuk magunkat, és csakis arra törekedtünk, hogy az előnyünk birtokában próbálgassuk az autót. A fékhatást állítgattuk előre-hátra, kerestük, hogy hogyan a legideálisabb. Ennek az lett a következménye, hogy egyszer megforogtunk, úgyhogy onnantól kezdve már tényleg csak a biztos célba érés lebegett a szemünk előtt. Ez sikerült, de a megforgással elment minden reményünk az eredeti tervek megvalósítására, lemaradtunk a várt eredményekről. Emiatt van most az, hogy az egyébként kiváló Orfű Rallye kapcsán az egyik szemünk sír, de a másik azért nevet, hiszen értékes pontokkal és serleggel gyarapítottuk az eddigi gyűjteményünket.
Hol folytatjátok a Rally2 Bajnokságot? Megérkezik addigra a várt futómű?
Elvileg feladták már, de a szállító cég az érdeklődésemre nem tudott sok jóval kecsegtetni, ők nem tudtak semmit a küldeményről. Reméljük, hogy ideér hamarosan. Biztos, ami biztos tovább finomítjuk a jelenlegi futóművet. Tudjuk, hogy a gond abból adódott, hogy elől túl lágy volt a beállítása, azon tudunk javítani. Hátul jobban ült a Hondánk, mint kellett volna, azon pedig emelünk majd egy centimétert. De az lenne a legjobb, ha megérkezne az új futómű, mert az már kompromisszum mentesen, tökéletesen működhetne az Eger Rallye-n. Ha sikerül, akkor Egerben szeretnénk javítani a jelenlegi helyezésünkön, a 6-os géposztályban, és arra fogunk törekedni, hogy megtartsuk a vezető pozíciónkat a 2WD Kupában. Jó lenne, ha április végére én versenyképesebb lennék, és az autónk is finomodna. A lényeg, hogy látok esélyt az előre lépésre.
Rallye2.hu – Salánki Gábor