Fábián Dániel és Kaszás Zoltán átutazta az egész országot, jó tempóra, nagy csatákra vágytak az Orfű Rallye-n, ám ezek közül csak az utóbbi adatott meg nekik, de sajnos az sem a P12-es géposztály versenyzőivel, hanem a saját Ladájukkal. Fábián Dániellel beszélgettünk.
Tavaly nem indultatok a Rally2-ben. Milyen tervekkel tértetek vissza, mire számítottatok az Orfű Rallye-n?
Szerettünk volna gyorsan menni, jól menni, az elejében menni, célba érni és élvezni a versenyzést. Utólag elmondhatom, hogy teljes egészében nem sikerült megvalósítanunk ezeket az elképzeléseinket.
A cél meglett, kívülről a tempótok sem tűnt rossznak, de mint ahogy te is mondtad, az összkép azt mutatja, hogy csak részben tudtátok realizálni a terveket. Mi volt az oka? Hogy sikerült az Orfű Rallye nektek?
Ritkán szoktunk Orfű környékén versenyezni, legutóbb három éve, 2019-ben jártunk a Mecsekben, a Baranya Kupán. Nem élveztük annyira a versenyzést, ez az igazság. Ez leginkább a kocsi problémáira vezethető vissza. Sokat szenvedtünk a futómű és a motor gyengesége miatt egyaránt. Egy ideje fogasléces kormányművel megyünk és a gyors, tempós kanyarokban folyamatosan csúsztunk lefelé az útról. Nem biztos, hogy a kocsink úgy viselkedik, ahogy kell.
A Mecsekben a használhatatlanság határán táncolt a kocsi. Hogy az „örömünk” teljes legyen előfordult, hogy csak három henger működött, és ez sem sok okot adott a vidámságra. Egy szakaszon végig így mentünk, ott elég sokat bezsebeltünk az ellenfeleinkhez képest. Kalandunk nem volt, a hideg nem tréfált meg, sikerült jól felkészülnünk a zordabb reggeli körülményekre. A motor viszont érezhetően lelassított minket. Ennek a pontos okát sajnos még most sem tudjuk, de a kategóriánk ötödik helyével, ahol célba értünk, elégedettek egyáltalán nem voltunk.
A következő futam talán jobban sikerül. Hol lesz a legközelebbi bevetés?
Az Eger Rallye-t tervezzük, az már közelebb lesz nekünk, és jobban is ismerjük a környéket. A futóművet addig át kell gondolnunk, mert Orfűn elég barátságtalanul viselkedett. A motort szintén meg kell javítani, és ha időben végzünk a munkákkal, akkor még egy tesztet is bele kéne szuszakolnunk valahogy a Rally2 Bajnokság második futama előtti hetekbe, napokba.
Rallye2.hu – Salánki Gábor
Köszönjük Szponzoraink támogatását és segítségét!
LLRacing, Optimus 92 Kft. Shell Helix Ultra, Mobil Credit Kft,
Köszönjük a Borsod Talent Motorsport Egyesületnek!