Ráti Gergő és Borók Pisti óriási csatát vívott a Székesfehérvár Rallye-k állandó esélyesével, Zagyva Lajossal, jól meg is izzasztották a helyi versenyzőt, és ezután, a célban megszerezték az abszolútban, az ezüstérmet. Ez elég is volt Gergőéknek ahhoz, hogy a negyedik futam végén újra a Rallye2 Bajnokság élére álljanak, az összetett értékelésben. Az eredmény szenzációs, az időpont már kevésbé, mert ezzel életük első Veszprém Rallye-ján, a mezőny élén nekik kell majd tisztogatni a murvás pályákat, a Rallye2 mezőnye előtt. Ráti Gergővel beszélgettünk.
A Székesfehérvár Rallye jól sikerült nektek, ha azt nézzük, megszereztétek, amiért mentetek. Ti ragaszthatjátok föl újra a 201-es rajtszámot Veszprémben, a Fordotokra. Milyen volt a fehérvári versenyetek?
Összességében jól éreztük magunkat Székesfehérváron, az volt a célunk a rajt előtt, hogy tiszta versenyt fussunk, úgy, hogy lehetőség szerint teljes épségben vészelje át az autónk, a hat gyorsasági szakaszt, amiből végül öt lett. Óvatosabban kezdtük a futamot, szerintem elég sokat hagytunk délelőtt a féktávokban. Szerencsére a második körre már megtaláltuk a pontos fékutakat, tudtuk orvosolni ezt a problémát. Akkor már inkább voltunk elégedettek az eredményeinkkel, mint az első három szakaszon. A pályákat szerettük, tetszettek, technikásak, mégis gyorsak voltak, elégedettek vagyunk az egész versennyel. A P13-as géposztályban megszereztük a kategóriagyőzelmet, az összetett értékelésben pedig a második helyen zártunk, amivel, az Eger Rallye után újra hozzánk került a 201-es rajtszám, átvettük a vezetést a Rallye2 Bajnokságban.
Mivel telik a Székesfehérvár és a Veszprém Rallye között az időtök? Van sok javítanivaló a kocsitokon? Mit vártok a Veszprém Rallye-tól?
Az autónkat – a terveknek megfelelően – sikerült megóvnunk Székesfehérváron, nem sok munkánk van vele. Átépítjük murvára. Vagyis inkább azt mondom, hogy felkészítjük a murvára, mert murvás futóművünk konkrétan nincs az autóhoz.
Lényegesen magasabban használjuk majd murván az MK2-es Fordot, amennyit tudunk, annyit állítunk a gátlókon. Más fékek és értelemszerűen más kerekek, illetve gumik kerülnek az autóra. Továbbá felszereljük a kocsink aljára a kövek, valamint a sziklák ellen, a védelmet. Ugyan még nem mentünk ezeken a szakaszokon sem nyáron, a Veszprém Rallye-n, sem télen a Mikulás Rallye-n, de sokszor hallottuk már róluk, hogy kegyetlenül igénybe tudják venni a karosszériát, fel kell készülni rájuk. A terveinket úgy alakítjuk ki, hogy amennyire lehet, szeretnénk megóvni az autónkat. Nekünk most nem kell életre-halálra sietnünk, de természetesen nem sétakocsikázni utazunk a Balaton mellé. Taktikus versenyzésre készülünk, mert úgy érzem, hogy Veszprémben nem csak a gyorsaság, hanem az ésszerű autózás lehet a célba érkezés, illetve a siker kulcsa.
Rallye2.hu – Salánki Gábor