Póczik Tamás és Matus László a Győr Rallye-n debütált a Rallye2 Bajnokságban, tanultak építkeztek, de eközben sajnos egy kicsit lebontották az Alfa Romeo-jukat, amivel valószínűleg egy jóval nagyobb rombolást kerültek el. Póczik Tamással beszélgettünk. 

Milyen tervekkel jöttetek Győrbe? Mit vártatok a dupla futamtól?

Az első Rallye2-es futamunk volt a Győr Rallye, eddig Rallye3-ban navigáltam, az öcsémnek, Póczik Ákosnak két versenyen és egy Szilveszter Rallye-n, László pedig Historic-ban, ült Ákos mellett. Ezen kívül kisebb versenyeken indultunk korábban már ezzel az Alfával, de első igazi rallye futamunk ez volt az autóval. Ennek okán nem voltak nagy terveink, csak azt szerettük volna megtudni, hogy mennyire tudunk közel kerülni a mezőnyhöz. Azért jöttünk, hogy felmérjük, hogy milyen az autó, és mi mennyire vagyunk képesek arra, hogy odakerüljünk a többiek mögé.

@rallye2.hu

Póczik Tamás-Matus László Győr Rallye 2025 Rallye2 Gy1 Kisgyónbánya-Csőszpuszta Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

Választ kaptatok a kérdéseitekre? Milyen volt a debütáló versenyetek?

A rajt előtt nem tudtuk ezt még részben sem eldönteni, mert minden verseny, ahol rajthoz álltunk, az vizes volt, Bakonyán pedig, ahol szárazon tudtunk volna végre menni, ott az első gyorsaságin, tönkrement a motor, emiatt nem értünk oda a szintén száraz Mecsek Rallye-ra sem. Győrre elkészült a motorunk, beneveztünk, és pénteken a prológon el is tudtunk indulni. A prológ az nekem nagyon tetszett volna, de sajnos a gyári vezérlő letiltott, emiatt nem tudtunk elég gyorsan menni. Pedig nagyon vártam a győri, városi szakaszt, mert oda jártam iskolába, Győrben végeztem. Mondtam is több helyen, hogy örültem annak, hogy végre legálisan száguldozhatok az iskolám körül, de sajnos nem jött igazán össze. Mentünk, letoltuk a kört, a kocsi nem forgott ki rendesen, olyan lett amilyen, de így is örültünk neki. Szombatra megjavítottuk az autót, nagyon boldogan versenyeztünk, igazából semmi gondunk nem volt, ismerkedtünk mindennel, örültünk, hogy a pályákon lehetünk, élveztük az autózást. Tök jó volt, mert az első három gyorsaságin szépen fokozatosan próbáltunk fejlődni, bár a harmadik gyorsaságink az eléggé szétesett. Az első kettővel elégedettek voltunk abban a tekintetben, hogy láttuk, hogy van mögöttünk is idő, a terv az volt, hogy próbáljunk szépen, óvatosan, fokozatosan építkezni. A szervízben volt egy kis pihenőnk, kaptunk egy finom ebédet, az ötödik szakaszon már próbáltam egy picit erőltetni, és ez nagyon szépen összejött, egy tök jó lendületes kört sikerült csinálni, és igazából fölértünk a mezőnyre. Az hatodik gyorsaságiig semmi gond nem volt, de ott kiesünk. Az egyik kanyarban nekimentünk egy picit a szalagkorlátnak és annak ellenére, hogy nem volt nagy az ütés, keresztbe fordult a kerék és ettől eltörött a kormányösszekötő. Kiálltunk, de annyira nem voltunk szomorúak, főleg akkor, amikor kiderült, hogy nem is olyan nagy baj. Amikor otthon a szervízünkben kicseréltem az összekötőt, akár készülhettünk is volna a hétvége második Győr Rallye-jára, de a próbakörön elszállt az olajpumpa, és összefröcskölt mindent olajjal a jobbos kerék környékén. Úgyhogy ha vasárnap tovább megyünk, akkor vagy a motor pukkant volna el, vagy lehet, hogy estünk volna egy sokkal nagyobbat. Azt érzem, hogy valaki vigyázott ránk fentről. Ezért nem mentünk vasárnap és utólag rájöttünk, hogy ha tovább is megyünk és esetleg nem lesz baja a motornak, mondjuk nem esünk el, akkor sem vitt volna minket túlzottan előre a versenyzés, mert szinte egész nap esett az eső, nekünk pedig nem volt vizes gumink. Reméltük, hogy száraz idő lesz, nem lett, így teljesen felesleges lett volna kockáztatni. 

Folytatás? Hol láthatunk benneteket legközelebb?

Úgy néz ki, hogy lesz Zemplén Rallye, úgy tervezzük, hogy mindenféleképpen indulunk Szerencsen. Fejlesztünk addig egy kicsit a kocsin, megcsináljuk a Győrben tapasztalt apró hiányosságokat és ezután fogunk csak odaállni a rajthoz. Lesznek biztosan vizes gumik is a szervízbuszban, száraz abroncsok még mindig vannak, úgyhogy ha semmi nem jön közbe, mi menni fogunk a Zemplénben.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!