Bartha Nándor és Farkas Martin kupával zárta a szombati napot a Győr Rallye-n, de vasárnap már nem voltak ennyire szerencsések, Ravazdon megállt az addig kiválóan muzsikáló Peugeot-juk. Bartha Nándorral beszélgettünk.
Nagy menetre készültetek a Győr Rallye-n, nagy kitelepülésre a szervizparkban, de mit vártatok a hétvégi, dupla futamtól?
Lassan egy évtizede ismerjük az autómat, úgyhogy nagy csodát nem vártunk tőle és magunktól sem Győrben, de ezúttal ránk cáfolt, szépen bizonyított. Én már be akartam, be akarom fejezni a versenyzést, lassan de biztosan haladok az utolsó versenyem felé, ezért senkinek sem akarok már beleszólni a pontszerzésébe, vagy a bajnoki címért folytatott csatáiba. Röviden, mi a hűséges partnereink kedvéért és a saját élvezetünkért utaztunk el Győrbe és nem ijedtünk meg a hosszú versenyektől és az esőtől sem. A pályákat szokásunkhoz híven csak felírtuk, de azt rendesen.
@rallye2.hu Bartha Nándor-Farkas Martin Győr Rallye 2025 Rallye2 prológ Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
A prológgal kezdődött az első futam, majd szombaton egy igencsak nehéz versennyel folytatódott, de sikerrel vettétek az akadályt, célba értetek. Milyen volt ez a futam?
Tudom, hogy hihetetlenül hangzik, de szombaton teljesen javítás mentesen végigment a Peugeot-nk a versenytávon. Semmi a kerek egy világon nem hátráltatott minket annyira hihetetlen és tökéletes volt a szombati napunk, hogy mi magunk sem hittük. Egyedül a szervizpark volt az, ami mondjuk úgy, hogy újdonság volt. Szépen fogalmaztam ezzel kapcsolatban, amit kellett, mi megoldottuk, hála istennek nem kellett nagyszervízet csinálni az autón. Így nem volt gond ebből a fajta szervízből. Egy kicsit fura volt, főleg amiatt, hogy ez a szervízelési forma nem a Rallye2-eseknek való. Nálunk nagyrészt szögelt autók vannak, általában nekünk is szögelni kell folyamatosan, ehhez kevés ez a fajta szervíz, ami egyébként nem volt rossz, egy új feladatot jelentett, meg kellett oldani. Estére gyakorlatilag az ölünkbe hullott, – nem mi voltunk annyira jók – a P13-as kategória harmadik helye, annak természetesen örültünk.
Este átnéztük az autót és azt láttuk, azt gondoltuk, hogy nyugodtan folytathatjuk másnap, mindent jónak láttunk. Tévedtünk, mert vasárnap hamar megmakacsolta magát a kocsi, nem tetszett neki a rossz idő, elkezdett puffogni az etapon. Nem sokkal a rajtolás után a Rábaringen elkezdett háromhengerezni, de volt már erre példa, nem aggódtam, úgy voltam vele, hogy majd szervizben megcsináljuk. A következő, szakasz a Tényő-Ravazd volt, itt is három hengerezett, nem javult meg, de egyszer a motortartó bakunk annyira felszakadt, hogy elmozdult a motor a helyéről, és eltörte a váltókulisszákat. Mindössze a kettest fokozatot találtam meg, amivel legurultunk, és beíró után félreálltunk. Leállítottam a kocsit, ami nem indult be újra, az üzemanyagszivattyú is feladta a harcot örökre. Sajnos kiestünk, vasárnap csak két gyorsaságit tudtunk menni. A prológra visszakanyarodva ott is ez a problémánk volt, szétugrott akkor is a váltókulissza, de csak azért, mert a Faudi fejről hiányzott a tüske, amivel lezárjuk. Azt a prológ után visszaraktam kézzel, tehát utána mentünk tovább. A prológ egy jó teszt volt, kiderült, hogy mi az, ami esetleg hiányosság. Amúgy annyira nem élveztem a prológot, mert nem nekünk való, az inkább a hátsókerekeseknek, Ladáknak, BMW-knek és az R5-öknek való, mi csak legurultunk rajta. A videók is azt mutatták, hogy tényleg nem a mi autónknak találták ki a belvárosi szakaszt.
@rallye2.hu Bartha Nándor-Farkas Martin Győr Rallye 2025 Rallye2 Gy1 Kisgyónbánya-Csőszpuszta Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
Hol láthatunk benneteket legközelebb?
Ha eljöttök a műhelybe, akkor itt. 🙂 Gondolkozunk a Zemplén Rallye-n, de még csak gondolkozunk. Hamarosan előfutni fogok egy Rally4-es Peugeot-val a Lyukóbánya-Parasznyán, egy MRC futamon. A névnapomra megajándékoztam magam ezzel a lehetőséggel, aztán meglátjuk, hogy marad-e pénz, marad-e energia a Zemplén Rallye-ra is? Szerintem nem fogunk menni amúgy. De attól félek, hogy ha meglátom a versenykiírást, akkor úgyis megbolondulok és leadom a nevezést. Ez mindig így van sajnos, de egyenlőre nem akarom.
Köszönöm szépen:
A szervízcsapatnak, mert nagyon tökéletesen végezték a munkájukat.
Martin szokás szerint hibátlan volt és Janika is jól felkészítette a kocsit. Szombatra. 🙂
Köszönöm még a támogatóinknak, akiknek, – azt gondolom – amit kellett, amit megígértünk, azt megvalósítottuk.
Köszönjük a segítséget!












