A kezdő apuka, Pethő Tyutyu és Holecz Laci, amolyan majd meglátjuk, menjünk egyet hangulatban, és elég fáradtan érkezett meg Salgótarjánba, de végül megérte odautazniuk, mert a rengeteg megpróbáltatás ellenére roppant jó kedvvel, és az év végén egészen biztosan fontossá váló pontokkal távoztak Nógrádból. A salgótarjáni versenyükről, és a nyíregyházi terveikről, Pethő Istvánnal beszélgettünk.

A Salgó Rallye-ra gyanítom, hogy egy rettenetesen nagy teszttel, valamint roppant komoly felkészüléssel a hátatok mögött érkeztetek meg… 🙂

Ez szóról, szóra pontosan úgy nem igaz, ahogy elmondtad. 🙂 A rajtot megelőzően nagyjából egy héttel megszületett a kisfiam, úgyhogy abszolút nem tudtam a verseny előtt, a felkészüléssel foglalkozni. Az is kétséges volt, hogy részt veszünk e a Rallye2 Bajnokság, idei hetedik futamán. Annyi szerencsém volt, hogy a versenynaptárban, a Salgó Rallye található hozzánk legközelebb, földrajzilag, így Sámsonháza kivételével elég jól ismertem az útvonallapon feltüntetett szakaszokat. MARB futamokon sokszor vettem már részt ezen a környéken. Tesztelni természetesen egy percünk sem volt, az autónk is szinte úgy állt fel a trélerre, ahogy Komlóról hazahoztuk, gyakorló apukaként, már ennek is örülni tudtam. Komoly célkitűzésünk nem volt, mindössze azért utaztunk el Salgótarjánba, mert közel volt, jól állunk a bajnokságban, és bizakodtunk, hogy kivehetjük a verseny végén, a részünket, a pontok elosztásából. Az utolsó percben indultunk el a helyszínre, de végül megérte, mert pont is jutott nekünk, – szám szerint kettő – és jól is éreztük magunkat a salgótarjáni futamon.

Milyen volt a versenyetek?

Mozgalmas. Rettenetesen sokat szerelünk, volt gondunk bőven az autóval, többször is keresztbe tett nekünk ezúttal a VFTS. De ez nem szegte kedvünket, mert rettenetesen jó hangulatban faltuk a kilométereket, a pályák hatalmas kedvenceink, most is nagyon tetszettek. A superspeciálon mindenki slick gumikkal ment, értelemszerűen mi is, ezért nem tudtunk mindenhol annyira látványra autózni, mint ahogyan azt elterveztük. A rengeteg néző biztos örült volna még egy-két plusz mutatványnak. De fejben nem igazán voltunk ott a nyitó gyorsaságin. A sok technikai gond mellé szerencsére kalandjaink már nem igazán párosultak, mindössze egyszer forogtunk be.

A sokat emlegetett technikai problémák közül megemlíteném az önindító hibáját, lefogaztuk a váltóban a rükvercet, a bal hátsó fékben leszakadt egy stift, ami befékezte a kereket, de csak egy kicsit. Ám mivel az önindító is betegeskedett, ez együtt már pont elég volt ahhoz, hogy betolni se tudjuk az autót, mert fogott a fék. Az egyik ilyen lefulladás pont a rajtban történt, amiért, rajtkésleltetés miatt négy perc büntetést kaptunk. Két pontot sikerült elcsakliznunk a futam végén a P12-es géposztályban, a power stage-en csúsztunk le a kategóriánk ötödik helyéről, a hetedikre. Amit ezért kaptunk az nem sok, ám sokkal jobb, a semminél. Majd később derül ki, hogy valójában mennyit számított nekünk a Salgó Rallye.

Nem is olyan soká, hiszen már csak a Nyíregyháza Rallye van hátra, a Rallye2 Bajnokságból. Ott lesztek az évzáró futamon?

Szinte biztos, hogy ott leszünk, a kérdés inkább az lesz, hogy milyen időjárási körülmények fogadnak majd minket a – várhatóan – zempléni pályákon. Legyen bármi, jöhet eső, lehet hó, nem fog minket eltántorítani az indulástól, mint ahogy az sem, hogy a szombati napunk nagyon hosszú lesz az évzáró futamon. Pihenünk előtt egy nagyot, aztán megvívjuk a bajnoki csatánkat, jöjjön, aminek jönnie kell! 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!