Mecsek Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_031Papp Laci és Papp Csabi sem örült a Mecsek Rallye-n a két etapnak, de Laci a tőle megszokott higgadtsággal beszélt nekünk az évadzáró versenyükről. Nekik a sáron túl még a technikával is meg kellett küzdeniük, hiszen valószínűleg újra a trafójuk dobta be a törölközőt dadogott az autójuk és sajnos egy régen várt alkatrészük sem készült el a rajtig. A srácok nem keseredtek el nagyon, bár szerettek volna még jobban szerepelni, de P14 2WD kupát azért mégis megnyerték. Papp Lacit kérdeztük.

Rallye2.hu: Teszteltetek a verseny előtt?

Papp László: Nem, mert sajnos nem volt rá időnk.

Rallye2.hu: A várva várt alkatrészeknek – a féltengelykihajtásnak és a sperdifinek- a beszerelése, javítása hogy sikerült?

Papp László: A kihajtás nem lett készen, mert aki készítette sajnos kórházba került, nem tudta időben elkészíteni, ezért a tartalékot raktuk be. A sperrel is volt gondunk, de ezt meg tudtuk csinálni, de összességében elmondható, hogy jól sikerült az autó felkészíteni, hiszen kibírta a napot, célba vitt minket.

Mecsek Rallye 2015 Salánki Gábor_182

Rallye2.hu: Mennyire tetszettek a pályák és tudtatok e rájuk jó itinert írni?

Papp László: Elég furcsa volt, mert egész nap tréningeztünk, nem vagyunk hozzászokva ahhoz, hogy ennyi gyorsaságit kelljen feldolgoznunk. Pedig kettő még fel is volt már írva korábban. Az Orfű árpádtetői része és ugye a Hetvehely. Nem volt kis munka. A pályák szenzációsak voltak, nagyon tetszettek, nagyon sajnáltuk, hogy versenytempóban csak kettőt teljesíthettünk közülük.

Rallye2.hu: Milyen volt ez a nagyon rövid Mecsek Rallye számodra belülről nézve?

Papp László: Két etap is volt, ezeknek egy csöppet sem örültünk. Trefort pusztán etappal kezdtünk ezért nem is tudtunk belemelegedni a versenyzésbe. Pécsvárad lett az első gyorsaságink, hát ezen nem tudtunk egy jót menni. Olyannyira saras volt, hogy amikor leértünk a szakaszról azt beszéltük öcsémmel, Csabival, hogy talán még az életben nem mentünk ennyire saras gyorsaságin. Valahol azért tetszett is, mert rengeteget csúszkáltunk, nem volt még ilyen jellegű élményünk. A szervizben annyi dolgunk volt csupán, hogy felrakjuk a lámpasort és elinduljunk Hetvehelyre. No itt rögvest a rajt után már egy kilométerrel lett is műszaki problémánk, elkezdett dadogni a motor. A gyorsasági nagyobb részét három hengerrel teljesítettük, ezért nagyon meglepődtünk, hogy egy relatíve egészen jó időt tudtunk autózni ezen a speciálison. A kétkerékhajtásúak között másodikak lettünk.

Mecsek Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_303

Rallye2.hu: Mi volt a dadogás oka?

Papp László: Nem tudjuk. Azóta sem foglalkoztunk az autóval, trafó hibára gyanakszunk ezúttal is, sokat küzdöttünk már vele az idei évben, télen alaposan át kell majd nézni és alakítani valami jobb minőségű trafóra, hogy a továbbiakban ne lehessen vele probléma. Rengeteget dolgoztak már rajta a szervizeseink, köszönet nekik érte és az egész éves remek teljesítményükért!

Rallye2.hu: Akkor ti már Orfűn egy centit sem versenyezhettetek?

Papp László: Orfűn éppen a rajtban álltunk, amikor azt a hírt kaptuk, hogy eltűnt néhány autó és nem találják őket. Ezért etap lett nekünk az utolsó gyorsasági is.

Rallye2.hu: Mi jut még eszedbe, ha Mecsek Rallye-ra visszagondolsz?

Papp László: Mi a körülmények miatt nem autóztunk rossz szájízzel Pécsett. Azt gondolom, hogy ez a rallye, amilyen feladatot kapunk és teremtenek az égiek, azt kell megoldani. Fel kell fejlődnünk az ilyen szituációkhoz. Azt nagyon bántuk, hogy két gyorsaságin nem tudtunk végigmenni, mert így rendkívül rövid lett a futam, illetve a kivett pályákon is jó lett volna versenyezni. Az eredetileg a Rallye2-nek szánt versenykilométer sem volt sok, de így pláne kevés lett. Tudjuk, hogy nehezek voltak a szakaszok, ezért is lehetett valószínűleg a sok baleset.

Rallye2.hu: Az eredményetekkel elégedettek voltatok a végén?

Papp László: Nagyon.

Rallye2.hu: Kicsit bővebben?

Papp László: Nagyon nem. Sokkal jobban szerettünk volna teljesíteni, de legalább célba értünk és nem törtük össze az autónkat.

Mecsek Rallye 2015 Salánki Gábor_179

Rallye2.hu: Mit értetek el és mire számítottatok?

Papp László: A P14 2WD kupát megnyertük, mivel Ifj. Kanyik Antiék kiestek. Szerettünk volna még velük tovább versenyezni, eldönteni, hogy ki a gyorsabb, az abszolútban is előrébb kerülni, de sajnos erre nem volt lehetőségünk.

Rallye2.hu: A Rallye2 Bajnokság véget ért, de láthatunk e még idén titeket a pályán?

Papp László: Én a Szilveszter Rallye-n szeretnék menni, attól függ, hogy hogy áll az autó. De lehet az lesz, hogy összerakjuk a régi S40-es Volvómat és azzal fogunk a tervek szerint rajthoz állni, hiszen már minden adott hozzá, hogy rendesen működjön. Az időhiány miatt nem tudtam eddig összerakni, de ezúttal szeretnénk azt is versenykész állapotba hozni.

Rallye2.hu: A 2016-os évetekről akarnálak kérdezni, de van, hogy a versenyzők mondják még ilyenkor, hogy korai, ám ezúttal én is sejtem, hogy valóban elhamarkodott a kérdésem.

Papp László: Hát igen. Minden attól függ, hogy miként alakul a Rallye2 sorsa és azon belül a P14 2WD helyzete. Megvárjuk az RSB döntését, aztán pedig kitűzzük a céljainkat. Abban nagyon bizakodunk, hogy 2016-ban sokkal jobban megszervezett Rallye2-es versenyeken vehetünk részt, mint az idén és letisztázott szabályok mentén harcolhatunk a pontokért. Mi nagyon szeretjük a Rallye2-t, a régi túra versenyekhez viszonyítva sokkal változatosabb szakaszokon autózhatunk. Sosem mentünk még ennyire jó gyorsaságikon. Ezt pedig szinte az év mindem gyorsaságijáról elmondható.

Salánki Gábor

Köszönjük az egész éves  segítséget: Ventil Épületgépészeti Kft,  ventil-team.hu, Business Solutions Hungary Kft, IT-PNG System Kft,  Agrihő Energia Kft,  Ivanics Kft, Micro-Top Kft.

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!