Veszprém-Rallye-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_366Hazánk rallyepályáin teljesen egyedülálló Volvo C30-as versenyautójával küzdötte végig a 2015-ös évet is Papp Laci és Papp Csabi, ráadásul nem is eredménytelenül, hiszen a P14 2WD kupa harmadik helyén zárták az esztendőt a Papp legények. Tették mindezt úgy, hogy az Eger Rallye-n nyitásként egy elég komoly pofont voltak kénytelenek benyelni, amikor kiderült, hogy mégsem a saját kategóriájukban versenyezhetnek, hanem egy olyanban, ahol gyakorlatilag esélyük nem volt harcolni a dobogó felső fokáért. Az ebből fakadó motivációhiány az egész évadukra rányomta ugyan a bélyegét, de Laciék maximálisan pozitívan álltak a helyzethez és a szomorkodás illetve a mínuszolt versenyek helyett inkább a maguk és szurkolóik örömére csapatták végig az előző évadot. Papp Lacit kérdeztük.

Rallye2.hu: Milyen tervekkel álltatok rajthoz 2015-ben és ezekből mit sikerült végül megvalósítanotok?

Papp László: Mi úgy készültünk a tavalyi szezon előtt, hogy a saját kategóriánkban versenyezhetünk a 2000 köbcentiméteres szívó motoros autók között. De ez nem sikerült, a P14-es géposztályban a Mitsubishik között kellett helyt állnunk, ami egy kétkerékhajtású autóval embertelenül nehéz feladatnak bizonyult. Csak a P14 2WD kupában rúghattunk egyedül labdába. Nem tudtunk mit tenni, ezt a szabályt hozták, el kellett fogadnunk. Ez nem csak az esélyeinket, de a lelkesedésünket is jócskán megtépázta, ezért 2015-ben csak a magunk és a közönség szórakoztatására mentünk, más célunk nemigen lehetett, mint a tapasztalat és a versenykilométerek gyűjtögetése, valamint a biztos célba érkezés. Utóbbi hol sikerült, hol nem. 🙂 Remélem idén végre valóban a saját kategóriánkban autózhatunk.

DSC_04281

Rallye2.hu: Itthon ha jól tudom teljesen egyedülálló az autótok, legalábbis a versenypályákon. Egy Volvo C30-ról beszélünk. Mutasd be nekünk kérlek néhány mondatban!

Papp László: Mint már fentebb említettem egy kettő literes szívó motor lakik a gépháztető alatt, ami egy hat sebességes szekvenciális váltóval van összekapcsolva. Méréseink alapján 225 lóerős volt a legutóbbi programozás idején. Egy elég jó gátlószettet is építettünk bele. Az biztos, hogy nem a mezőny legkönnyebb autója, – 1140 kilogramm a súlya- de a futóműnek köszönhetően nagyon jóindulatú és remekül kezelhető a mi C30-as Volvónk. Szerintem ez óriási előny egy ilyen versenyautónál.

DSC_05301

Rallye2.hu: Melyik versenyeken sikerült rajthoz állnotok és mire emlékszel vissza ezekről? Egerben nyitottátok az évet…

Papp László: Így van, mi is az Eger Rallye-val kezdtük az esztendőt, ahol hetedikek lettünk. Miskolcon nem voltunk ott, ezért már különösen vártuk az Iseum Rallye-t és a szombathelyi murvát. Nem volt egy kalandmentes versenyünk Vas megyében, az hétszentség. Az elején barátkoztunk a murvával, aztán a harmadik gyorsaságin túl nagyot ugrattunk, ezért még a töltésünk is elment. Aztán a hatodik gyorsaságin – újra a Söptei úton- beragadt harmadikba a váltónk úgy kellett végigmennünk a szakaszon. A hetediken kicsúsztunk egy kicsit, de annak ellenére, hogy a váltónk továbbra is makrancoskodott célba értünk. Bennem leginkább a Székesfehérvár Rallye maradt meg. Nagyon tetszett, jókat tudtunk autózni, az utolsó gyorsaságink szenzációsan sikerült Csabival együtt azt éreztük, hogy remek verseny volt. Veszprémben mindössze három gyorsaságit teljesíthettünk, azokat is nagy nehézségek árán, mivel túlmelegedett a gyújtótrafónk. Ezt kicseréltük, de a törött lengéscsillapítónk miatt már nem indultunk el a szervizből a második körre. A Baranya Kupán nagyjából 500 métert autózhattunk, mert a prológ felénél eltört a féltengelykihajtásunk. Ezt a 35 perces szerviz alatt nem tudtuk megcsinálni, így feladtuk a versenyt. Kassát kihagytuk, inkább alaposan felkészültünk a Mecsek Rallye-ra. Pécsett nagyon elkeserített minket, hogy a négy szakaszból kettőt is etapnak nyilvánítottak, de a nagyon saras Pécsvárad után arra a megállapításra jutottunk Csabival, hogy még az életben nem mentünk ekkora sárban, már majdnem élveztük is a csúszkálást. Végül célba értünk, bár Hetvehelyen csaknem végig három hengerrel autóztunk, dadogott a motor. Az volt a baj, hogy egész évben hiányzott nekünk a motiváció. Nem kellett sietnünk, biztonságosan, nyugodtan autózhattunk az év eleji nem várt kategóriamódosítás miatt. Sokkal jobban, elszántabban tud versenyezni az ember, ha van motiváció, akkor a küzdőszellem is erősebb. Szeretnénk, ha idén jóval több kiélezett csatát vívhatnánk a kategóriánkban is.

DSC_01155

Rallye2.hu: A Székesfehérvár Rallye-t emelted ki, mint kedvencedet 2015-ből. Azon kívül melyik verseny állt közel hozzád?

Papp László: A Veszprém is tetszett, mivel mi nagyon szeretjük a murvát. Sajnáltam, hogy nem értünk célba, mert nagyon jók voltak a Balaton parti pályák. Csak a székesfehérvári megmérettetés elég jól jött ki nekünk minden szempontból. De igazából az összes verseny tetszett, ilyen téren nem volt semmi gond a tavalyi bajnoksággal. A Rallye2-nek hatalmas előnye bármilyen más bajnoksággal szemben, hogy olyan pályákra viszik rá a mezőnyt, ahol az ORB mezőnye is rója a kilométereket. Változatos, gyors, nagyon tempós pályák ezek. Ez a része, tulajdonsága nagyon tetszik a Rallye2 Bajnokságnak. Pótolhatatlan élményeket kaptunk ezektől a gyorsasági szakaszoktól, még akkor is, ha kiestünk, vagy nem értünk célba.

Székesfehérvár-Rallye-2015.06.14-Rallye2-Salánki-Gábor_114

Rallye2.hu: Második évadotok volt ez már a Rallye2 mezőnyében régebben pedig a Rali Túrában versenyeztetek. Mit gondolsz miben más a Rallye2, mint mondjuk a Túra volt régebben?

Papp László: Nagy előnye a Rallye2-nek, a pontosság, a pörgősség, a gyorsasági szakaszok minősége és a milyensége is. A Túrát bár szerettük, de már majdnem untuk a gyorsaságikat, mert a versenyeken szinte mindig ugyanazok a speciális szakaszok szerepeltek az útvonallapon, a Rallye2-höz viszonyítva lényegesen kevesebb volt a változatosság. Ezeknek a feltételeknek és szakaszoknak a megléte a Rallye2-ben felülmúlhatatlan élményt adnak. Elég régóta versenyzünk, rutinosak is vagyunk, de voltak olyan gyorsaságik, amelyeken már a pályabejárás során azt mondtuk, hogy ez a versenyen kemény lesz. Ezután már csak abban bízok, hogy idén tényleg kialakul úgy a géposztályunk, hogy nagyon jókat tudjunk versenyezni.

page

Rallye2.hu: Mi volt az évetek csúcspontja és a mélypontja véleményed szerint?

Papp László: Nem tudnék ilyen kimagasló pillanatokat megemlíteni sem pozitív sem negatív aspektusban. De a kedvedért kiemelem a székesfehérvári utolsó szakaszunkat, Kőhányáson brutálisan jót autóztunk. Volt egy pillanat, nagyjából 130-140 km/órás tempónál, amikor megúszott az autó hátulja, lelki szemeink előtt már láttuk, hogy oda a kocsi, de kőkeményen álltam a gázon, visszahoztuk az autót az útra és mentünk tovább, mintha mi sem történt volna. Ez mindkettőnkben elég mély nyomot hagyott.

Rallye2-szakági-megbeszélés-2015.09.26.-Rallye2-Salánki-Gábor_059

Rallye2.hu: Gondolom… 🙂 Ha már a legjobb pillanatot kierőszakoltam belőled, a mélypontnak nevezhetjük a Baranya Kupán a féltengelykihajtás törését?

Papp László: Továbbra is tartom, hogy nem tudok kiemelni egyetlen igazán negatív momentumot sem 2015-ből. Legközelebb ehhez az a szituáció állt, amikor Egerben kiderült, hogy nem mehetünk a saját géposztályunkban. Ott tudtuk meg a verseny helyszínén, készülni sem tudtunk egy ilyen helyzetre. Ez egy technikai sport, azt gondolom, hogy Komlón én hibáztam, túl nagy gázt adtam egy visszafordítóban. Nem éreztük ezért magunkat mélyponton, de megfogadtuk, hogy ilyet még egyszer nem csinálunk. Jobban kell erre figyelni. Köszönjük szépen az egész éves támogatást szponzorainknak és a segítséget a lelkes szervizcsapatunknak. Ők minden gondon és bajon átsegítettek minket!

Székesfehérvár-Rallye-2015.06.14-Rallye2-Salánki-Gábor_634

Rallye2.hu: Sem a Mikulás sem a Szilveszter Rallye-n nem láthattunk titeket.

Papp László: A Szilveszter Rallye tervben volt, de nem állt össze az autónk. Az S40-es Volvónkat szerettük volna kipróbálni ott, de nem készült el a rajtig. Sőt, még most is, amikor beszélgetünk – január közepén túl- éppen ezen dolgozok. Remélem, hogy azért februárban elkészülök vele, szeretném már összerakni végre.

Mecsek-Rallye-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_031

Rallye2.hu: De a Rallye2 Bajnokságban a C30-al fogtok indulni?

Papp László: Természetesen.

Mecsek-Rallye-2015-Salánki-Gábor_181

Rallye2.hu: Akkor az már ebből ki is derült, hogy a 2016-os évet is a Rallye2-ben tervezitek. Milyen tervekkel vágtok neki az esztendőnek?

Papp László: Jelenleg úgy tudjuk, hogy idén végre a helyére kerül az autónk, mehetünk a saját géposztályunkban. Ha ez így lesz, akkor harcba szállunk a Rallye2 abszolút bajnoki címéért. Lehet nagyképűen hangzik a célkitűzésünk, de szerintem minden versenyzőnek hasonló céljai lehetnek, szeretnének futamokat, bajnokságot nyerni, ha már rajthoz állnak. Ez szerintem természetes.

Mecsek-Rallye-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_303

Rallye2.hu: Ha ez nem sikerül, netán mégsem mehetnétek az összetett trófeáért?

Papp László: Hát ezzel az eshetőséggel egyáltalán nem számolunk, de ha véletlenül így alakulna, akkor továbbra is a jó autózások és a biztos célba érkezés lenne a fő célunk. De ezt nem tekintjük célkitűzésnek. Tudod, a motiváció… Hát ebben nem sok lenne. Össze szeretnénk mérni élesben a tudásunkat a hondás versenyzőkkel. Lehet, hogy lesznek további márkák is a mezőnyben, de én őket gondolnám az elmúlt évek tapasztalatai alapján a legfőbb ellenfeleknek. Reméljük, hogy tudjuk majd a lépést tartani ezekkel a köztudottan erősebb autókkal, ami nem lesz kis feladat, de hihetetlenül motivál minket, ami azt eredményezi, hogy nagyon várjuk, hogy végre az egri első gyorsasági szakasz rajtjánál elkezdjen nekünk visszafelé számolni az óra.

Salánki Gábor

Köszönjük az egész éves  segítséget: Ventil Épületgépészeti Kft,  ventil-team.hu, Business Solutions Hungary Kft, IT-PNG System Kft,  Agrihő Energia Kft,  Ivanics Kft, Micro-Top Kft.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!