Zárófutamához érkezik hétvégén az ORB2 2023-as szezonja, az összes lehetséges bajnoki cím közül eddig csak a Lada Kupa elsősége dőlt el, az többi fronton nyílt sisakos csatákra, az abszolút bajnoki címért pedig öt versenyzőpáros, késhegyre menő harcára számíthatunk a legendás, rettentően nehéz bükki pályákon.
A Győr Rallye-n Czékmány Norbi és Takács Gábor volt a leggyorsabb, a srácok pedig ezzel toronymagasan a legtöbbet tették le a szezonban a Rallye2-es asztalra, hiszen az eddig megrendezett öt futamból hármon – Mecsek, Eger, Győr – ők emelhették a magasba a legnagyobb trófeákat. A Nyerges Rallye aranyérme Baksai Lászlóéknak jutott, a Salgóé pedig – Fábián Donáték kizárását követően – Zoltán Kevinéknek, akik a 108 pontos Czékmány-Takács páros mögött mindössze 9 ponttal lemaradva – maximum 35-öt lehet szerezni Diósgyőrben – állnak jelenleg az összetettben, a második helyen. A miskolci illetőségű Ruszó Krisztián-Geró Gábor duó a teljes szezonban stabil, megbízható autózással gyűjtögette a pontokat, ennek köszönhetik, hogy 85 ponttal a tarsolyukban várják a harmadik pozícióból a folytatást. A 2022-es abszolút bajnok Kocsis Imre sem szállt még ki a buliból, Bakos Istvánnal a negyedik helyen tanyáznak, nem könnyű küldetés a címvédés, de a matek még bőven a fiúkkal van. Pont úgy, ahogy Strider Zoltánékkal is, de Zoli – és Kocsis Imre is – már Győr után egyértelművé tette, hogy természetesen örülnének az elsőségnek, ám szeretik az ilyen jellegű dolgokat a pályán elrendezni és nem mások balszerencséje folytán óhajtanak az utolsó pillanatban előretörni a ranglistán. A helyzetet bonyolítja, hogy Búzás Robi betegség miatt nem tud beülni Miskolcon a jobb1-be, így Madarász Szabolcs fogja helyettesíteni. A kategóriákban és kupákban is akad bőven kérdés. Az 5-ös géposztályba Diósgyőrbe is csak egy nevezés érkezett, Ikotics Mátyásék egy igazi legendával, a MUG-001-es rendszámú R3-as Honda Civic-el indulnak. 2023-ban egyszer sem volt értékelhető a géposztály, pontokat sem osztottak, év végén pedig jó eséllyel kupákat sem fognak emiatt. A BMW Kupa és a P14-es kategória sorsa is egy hajszálon függ, mivel a Diósgyőr Rallye nevezési listáján éppen három BMW-s duó neve szerepel, akik, ha tényleg elrajtolnak, akkor értékelhető lesz éves szinten is a két géposztály, de ha nem, akkor könnyen az 5-ös kategória sorsára juthatnak a bajoros egységek. Jelenleg csak Ábel Lászlóék neve mellett szerepelnek pontok, szám szerint 12. A P13-ban Prígyeni Tiszák Péterék vezetnek, Bartha Nándorék és Lőrik Lászlóék előtt. A P12-ben Zoltán Kevinék az elsők, 9 ponttal húztak el Ruszóék elől, és csak rájuk kell figyelnie Kevinéknek, más már nem veheti el tőlük a géposztály végső győzelmét. Ruszóéknak 14 pont az előnye a harmadik helyen álló Baksaiék előtt, meglepődnénk, ha megcsáklyázná valaki a markukban tartott ezüstöt, de a bronzéremért összesen hatan lesznek harcban. A 6-os kategóriában Czékmány Norbiék 13-al mennek Striderék előtt, óriási pech kéne itt is a helycseréhez, ellenben Strideréknek veszettül sasolnia kell a visszapillantó tükröt, mert nekik 33 pontjuk van, a harmadik Kocsiséknak, valamint a negyedik Szeteiéknek 32-32, az ötödik helyen Lakatos Tamáséknak pedig 30. Lesz itt kérem adok-kapok, rúgok-vágok, csípek-harapok! Az egyetlen biztos bajnokok eddig Ruszó Krisztiánék a Lada Kupában, mögöttük Jóna Gáboréknak és Baksai Lászlóéknak kell megalkudnia az ezüstérmen, 4 pont van köztük, 28-24 az állás. Baksaiék mögött már 12 pontos szakadék tátong, hátulról, ezért aligha támadja be bárki is az évnyitó futam győzteseit a ladások közt. A 2WD Kupa maradt a legvégére, itt Rónavölgyi Endréék a favoritok, pedig Civic-el mennek, 8 pont az előnyük, az éppen csak úttörő korba lépő, ifjúsági tagozatos Molnár Ferenc és Kása Ferenc előtt, akiket a dobogó második fokáról csak Fróna Jánosék taszíthatnak le, ahogy Kőváry Barnus testvérünk mondaná, nagy gázzal és kis szerencsével.
A Diósgyőr Rallye kurtán-furcsán nem a Miskolc Rallye-kon megszokott népkerti prológgal veszi kezdetét, de… De mégis lesz lehetőség a Diósgyőr Rallye értékelésén kívül pénteken délután a salakon körözni, mégpedig a Prológ a Miskolc Rally Kupáért nevű futamon, ami nem számít a Diósgyőr Rallye részének, az indulás nem kötelező rajta, de sok ügyes és jó kezű pilóta kapott meghívást és nevezett a 2023.09.29-én 14:00-kor kezdődő futamra. A Diósgyőr Rallye ORB2-es versenyzői – élükön a 201-es rajtszámot viselő 208R2-es Peugeot-ban ülő Czékmány-Takács párossal – másnap, azaz szombaton, 9:28-kor rajtolnak el élesben Mályinkán, majd a másik szakasznak Bükkszentlászlóról, Bükkszentkereszt irányába fut neki a remélhetőleg még ekkor is 32 autóból álló Rallye2-es mezőny. Szombaton ezen a két pályán kell kétszer végig száguldani. Másnap a szabadnapos mályinkai kakasokat valószínűleg R2-es Peugeot üvöltése riasztja majd föl meghitt álmukból, hiszen vasárnap a szakaszok maradnak, rajt 7:45-kor lesz Mályinkán, ahol ekkor csak egyszer porol a mezőny, a bükkszentlászlói pályán viszont ellentétes irányban, Bükkszentkeresztről lefelé – több, mint tréfás lesz… – fognak haladni a versenyautók, a tervek szerint három alkalommal. A gyorsasági táv így csaknem 77 kilométer lesz, brutálisan technikás, ugyanakkor nagyon tempós szakaszokkal, a győzteseket, bajnokokat és helyezetteket pedig már 12:30-ra várják a rendezvényt vendégül látó DVTK stadionjának parkolójába, a céldobogóra, egy jókora pezsgőfürdőre, valamint a 2023-as évad méltó lezárására.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor
U.I..: Aki vette a fáradtságot és ilyen sokat olvasott, annak itt szeretném megköszönni a megtisztelő figyelmét és érdeklődését. Értetek éri meg ezt csinálni.Tegyetek rá a Facebookon kérlek egy vicces „szmájlit”. Köszönöm.