Lakatos Tamás és Marics Krisztina pályafutásának első, abszolút ORB2-es sikerével zárult a Diósgyőr Rallye, Czékmány Norbiék pedig óriási küzdelem árán tudták csak befejezni az évzáró futamot, de végül övék lett a 2023-as abszolút bajnoki cím. Dráma, dráma hátán, hatalmas fordulatokkal. Így jellemezhetnénk legjobban az évzáró futamot.
Nehézkesen, sőt döcögősen indult az 1. Hell Diósgyőr Rallye. Késve érkezett meg a versenykiírás, zavaros volt a kép a prológ és a futam kapcsolata közt, majd néhány nappal a rajt előtt kiderült, hogy a Varbóra tervezett gyorsasági szakaszt sem rendezhetik meg, helyette a hírek és a közösségi médiában keringő felvételek szerint a rajt előtt még nem túl fényes állapotú mályinkai szakaszt kényszerültek vasárnap is bedobni a mély vízbe az illetékesek. Valljuk be, nem sokan mondták azt a rajt előtt, hogy a Diósgyőr Rallye-ból jó verseny lesz, ám erősen bíztak, bíztunk abban, – nem feleslegesen – hogy jó szájízzel köszönhet el az ORB2 mezőnye a 2023-as szezontól. A nevezési listán 32 páros neve szerepelt, de 30-an álltak végül rajtvonalhoz szombaton. A Miskolc Rallye-k az esetek döntő többségében az elmúlt évtizedekben a népkerti, salakpályás prológgal kezdődtek. Most is volt prológ pénteken, de nem a Diósgyőr Rallye részeként, hanem egy teljesen különálló rendezvényként, Prológ a Miskolc Rally Kupáért néven, ahol elindulhatott az, aki akart, de nem volt kötelező, nem számított bele a Diósgyőr Rallye értékelésébe az oválpályán elért eredmény. Hat Rallye2-es egység döntött ennek fényében a részvétel mellett, amit egyedül Baksai Lászlóék bánhattak meg, mert nekik a szombati nap reggelén nem indult be az autójuk, nem jutottak el az első, mályinkai szakaszra sem. Mályinka ezúttal is igazolta, hogy nem véletlenül tartják számon Magyarország egyik legtechnikásabb gyorsasági szakaszaként. Bartha Nándorék és Ikotics Mátyásék is kicsúsztak, másnap mindketten némi szerelés után szuperrallyeval folytatták a versenyt és célba is értek. Csapó Rolandéknak a második kanyarban kiszakadtak a VFTS jobb oldali, hátsó tőcsavarjai, elszabadult a kerék, ami egy domb széléről 4-5 méter magasra felpattant, majd onnan esett vissza a Lada csomagtartó fedelére. Czékmány Norbiék alaposan bekezdtek, 7,4 másodpercet adtak „reggelire” legnagyobb riválisaiknak, Zoltán Kevinéknek. A harmadik szakaszon az addig kétszer is abszolút második időt futó Szepesi Dánielék BMW-jének a tőcsavarjai is megadták magukat, a lesántult kocsi Mályinkán töltötte a szombat hátra lévő részét. Félidőben jelentősnek volt mondható Czékmány Norbiék erőfölénye, mivel minden szakaszt megnyertek, és 22,8 másodperces előnyt autóztak ki a ponttáblázaton 9 ponttal mögöttük álló Zoltánék előtt. A bronzérmes pozícióban tanyázó Lakatos Tamáséknak 28,8-at, a negyedik Kocsis Imrééknek pedig már 40,4 secundumot adtak. A szélcsendes éjszaka után azt senki nem gondolta, hogy reggelre nemhogy vihar, hanem egyenesen tornádó kerekedik a biliben, ami úgy felforgatja a bajnoki címért versenyt futó párosok életét, mint egy Rába traktorra akasztott eke a szántóföldet. Czékmány Norbiék két szakaszt teljesítettek fékproblémákkal, az elsőről a hatodik helyre csúsztak vissza, Zoltán Kevinéknek pedig Mályinka előtt nem indult be az autója, majd egy féltengely is eltört a C2R2 Max-ban. Lakatosék és Kocsisék egy pillanatig sem teketóriáztak, ráugrottak a lehetőségre és az első Rallye2-es versenyét futó Görög-Mózes páros is jelezte a többieknek, hogy helló, szia megérkeztünk a mezőnybe, felkapaszkodtak az összetettben a dobogó alsó fokára a vége előtt két szakasszal. Czékmányék fékét sikerült annyira megjavítani a szervízben, hogy a hetedik szakaszon el tudják kezdeni a felzárkózást, a power stage-en pedig, ha csak 0,2 másodperccel is, de nyerni tudtak. Zoltán Kevinék eközben az abszolútban a tizedik hely körül autóztak, a késés miatt levegőben lógó kizárásukat pedig egy 30 perces büntetésre „enyhítették” az illetékesek. Sereghajtók lettek, de legalább versenyben voltak, igazából csak a plusz power stage pontok megszerzésében bízhattak. A feszültség érthetően tapintható volt a kis Citroen-jükben. Eközben az 5. szakaszon elköszöntünk a Just4Fun jelleggel autózó Szabó Gergőéktől és Szabó Gáboréktól, utóbbiaknak a Ladája jobb hátulja is kapott valahol egy kisebb pofont. A záró, Bükkszentkereszt-Bükkszentlászló szakasz körülbelül a mezőny felének etap lett, mert Rónavölgyi Endréék szalagkorlátot fogtak, miután a pilóta rossz ívet választott és ráfutottak egy „zizis” részre. A futamot, az abszolút értékelésben Lakatos Tamásék nyerték meg, pályafutásuk során először állhattak fel az ORB2-ben a dobogó legfelső fokára, pedig idén is többször jártak már ehhez igen közel. Az abszolút bajnoki címvédő Kocsis Imre, Bakos Istvánnal lett az ezüstérmes, az utolsó egy szakaszra vadonatúj gumikkal kiguruló Görög Péterék pedig a 3. pozíciót csípték el. A P12-es géposztályban Görögék lettek az elsők, a hazai pályán autózó Ruszó Krisztiánékat, valamint Simon Györgyéket előzték meg. A Lada Kupában már a rajt előtt bajnok Ruszóék megérdemelten tartották otthon a legnagyobb kupákat, Simonéké az ezüst, Deli Lászlóéké pedig a bronzérem lett. A P13-ban Bartók Bencéék még egy 1 perces büntetéssel együtt is felállhattak a dobogó legfelső fokára, ám a végső technikai ellenőrzésen, szabálytalan katalizátorra hivatkozva kizárták őket, nagyon dühösen tértek haza a történtek után. A győzelem Prígyeni Tiszák Péterékre szállt, másodikként Lőrik Lászlóék, harmadikként pedig a technika ördögével egész évben élet-halál harcot vívó Fábián Lóránték neve fog bekerülni a Diósgyőr Rallye történelemkönyvébe. A P14-ben és a BMW Kupában egyedül Ábel Lászlóék értek célba, értelemszerűen mindent vittek. A 2WD Kupában Molnár Ferencék és Fróna Jánosék gurultak át a DVTK stadion parkolójában felállított céldobogón, előbbiek arany, utóbbiak ezüstéremmel a zsebükben utaztak el Miskolcról. A bajnoki cím elhódításához Czékmány Norbiéknak az első kilenc hely egyikét kellett megszerezni, ezt az ötödik hellyel és a plusz öt power stage ponttal bőven teljesítették, Takács Gáborral ők vehetik majd át idén a Humda Országos Rally2 Bajnokság legnagyobb kupáit év végén. Kocsis Imrééknek jut a második, Lakatos Tamáséknak pedig a harmadik hely. A teljes – hangsúlyozzuk, hogy NEM HIVATALOS – listát ITT találjátok, eszerint Zoltán Kevinék a negyedikek, Ruszó Krisztiánék pedig az ötödikek lettek az év végén. Az eredményekhez mindenkinek szívből gratulálunk!
Az igencsak izgalmasra sikerült 1. Hell Diósgyőr Rallye-val – ami a kedvezőtlen előjelek ellenére a versenyzők és a szurkolók szerint is teljesen pozitív csalódás volt, kimondhatjuk, hogy jelesre vizsgázott – véget ért a 2023-as, hat futamból álló Rallye2-es szezon, így a folytatásra 2024 tavaszáig, körülbelül 6-7 hónapot mindenképpen várnunk kell.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor