Az idei év egyik legfurcsább „betegsége” támadta meg Nyilas Peti és Friedrich Laci autóját a Baranya Kupán, ugyanis több 5-ös kategóriában versenyző, hondás duó sportszerével együtt az ő kocsijukat is váltóprobléma sújtott, ám nekik nem volt szerencséjük, mert a jó kezdés után idő előtt kellett feladniuk a komlói megmérettetést. A páros viszont nem tétlenkedik, mert nem felejtették el, hogy Veszprémben kategóriát nyertek, ez pedig a mecseki fiaskó után is jókora lendületet ad nekik, a salgótarjáni felkészüléshez. Nyilas Péterrel beszélgettünk.
A Veszprém Rallye-ra nem vittétek el az új autótokat, kíméltétek a murvától. Kellett sokat foglalkoznotok a felkészítésével a Baranya Kupa előtt?
Különösebb dolgunk nem volt a kocsival, mert a Székesfehérvár Rallye után – ott mentünk utoljára vele – rendbe raktuk, így nyugodtan várhattuk a komlói indulás időpontját. A másfélszeres szorzó csábító volt, a Veszprémben elért kategória győzelmünknek köszönhetően újra visszatértünk a bajnokság dobogós helyezéseiért folytatott csatákba. Komlón is szerettünk volna jól szerepelni. A pályák már régi ismerőseink, többször mentünk már rajtuk, például tavaly is. 2017-ben nem végződött jól a komlói versenyünk, de a gyorsaságik ettől függetlenül szimpatikusak voltak.
Milyen volt a versenyetek?
A prológgal kezdődött a Baranya Kupa nekünk is, ami az elsőkerekes autónkkal nem mondanám, hogy nagy élmény volt, plusz még az ég is leszakadt. Kötelező volt teljesíteni, teljesítettük és pont. Erről szólt nekünk a prológ. Az első gyorsasági szakaszra koncentráltunk inkább, hogy az minél jobban sikerülhessen. A Vasas-Hosszúhetény gyorsasági után nem is panaszkodtunk, a géposztályunk harmadik helyén sikerült teljesítenünk. Hetvehelyen jól indult a szombati napunk, nem adódott semmilyen galiba, de a harmadik szakaszon, a gyorsasági közepe táján elkezdte a váltónk kidobálni a második fokozatot. Néhány féktáv és lassító elég neccesre sikerült, mert az üzemi féken kívül a motorfék erejére is számítottunk, de az nem mindig állt a rendelkezésünkre. Próbálgattuk, de nem tudtuk kettesbe tenni, gondoltuk, hogy nincs más hátra, kihagyjuk a kettest, rakjuk az egyest, toljuk egyből hármasba és megyünk.
Ez persze az időinken is rögvest meglátszott. A szervizben a csapatunk megvizsgálta, a váltót, amit megjavítani nem tudtuk, de mentünk tovább. A negyedik gyorsaságit törölték, alternatív útvonalon küldtek el minket Alsómocsoládra, ahová a nyárásvölgyi rajtból kellett visszafordulnunk. A megfordulás annyira nem tetszett a váltónknak, hogy éktelen csörgésbe kezdett, nem volt választásunk, fel kellett adnunk a versenyt, ha nem akartuk tropára vágni a váltót. Sajnáltuk, bántuk, hogy ez történt, mert elég jó kis meccs volt kialakulóban a márka és kategóriatársainkkal.
Salgótarjánban lesz lehetőségetek a szépítésre…
A váltót pár nappal a Baranya Kupa után szétszedtük, nekikezdtünk a javításának, azt egyből láttuk, hogy pár darab fogaskerék megsínylette a komlói kiruccanásunkat. Lázas munka folyik, reméljük, hogy minden rendben lesz szeptember elejére, mert egyértelműen az a tervünk, hogy ott legyünk, és a komlóitól jobban szerepeljünk a Rallye2 Bajnokság idei, utolsó előtti fordulójában.
Rallye2.hu – Salánki Gábor