A Kazincbarcika Rallye futamgyőzelmével tette fel a pontot az i-re Ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter, akik négy megrendezett futamból, négyet megnyerve, 100%-os teljesítménnyel, teljesen megérdemelten hódították el 2021-ben az Országos Rally2 Bajnokság abszolút bajnoki címét.
2010 augusztusában adott legutóbb otthont rallye versenynek Kazincbarcika, ezért már nagyon várták a környék autósport rajongói, hogy a „Kolor City” újra versenyközpontként láthasson vendégül versenyzőpárosokat, és egy bajnoki futamot. A Kazincbarcika Rallye Juhász Istvánnak, Bartha Nándornak, Kovács „Pici” Krisztiánnak, és sok-sok segítőjüknek köszönhetően éledhetett újjá, de a céldobogón, a főszervező azt is elmondta, hogy Kazincbarcika városa és a környékbeli vállalkozók is hamar a rendezvény mögé álltak, mindenben készséggel segítették őket. A Rally2 Bajnokság negyedik és egyben idei utolsó futamán dőlt el az abszolút bajnoki cím mellett a 6-os és a P13-as géposztály elsőségének a sorsa, a helyezésekért pedig igazából még minden géposztályban hatalmas csatákra lehetett számítani. A Rally2 Bajnokság mezőnye 38 autót számlált a rajtnál, közülük 12-en, a Rally3-ból érkeztek, egyedi rajtengedéllyel álltak rajthoz, hogy teszteljenek az évzáró Rally3-as futamra, a Pálháza Rallye-ra. A Rally2 mellett egy 24 versenyautóból álló Teszt mezőny is részt vett a borsodi megmérettetésen, Hadik Andrásékkal és Csomós Mixiékkel az élén, az összesen 72 autót számláló mezőnyt pedig a csapatós All Star, meghívott sztárvendégek zárták. A látványos, táncbemutatóval és fényshow-al színesített szombat esti rajtceremónia után vasárnap összesen 73,4 kilométer gyorsasági kilométer várt a versenyzőkre, hét gyorsasági szakaszon. 3-3 alkalommal kellett teljesíteni a murvás résszel kezdődő Rudabánya-Imola, valamint a csúszós, fehér aszfaltjáról híres, hírhedt Felsőnyárád-Sajókaza gyorsaságit. A legvégére a Szuhogy-Imola pálya maradt. A pályák változatosságára nem lehetett panasz. A kiváló minőségű murvától a rosszabb laza talajon át, a néhol dobálós, töredezett, de nagyrészt az autópálya minőségtől is jobb, ám rendkívül csúszós aszfaltig mindennel meg kellett küzdeni. A napnak Üveges Sándorék kezdtek neki a legfrissebben, 0,9 másodperccel előzték meg Ifj. Fogarasiékat. Érdekesség, hogy az Imola előtt lévő visszafordító kanyarba már ekkor 8-an beestek, de mindenki visszakerült vagy így, vagy úgy az útra. A második szakaszon fordult a kocka, Ifj. Fogarasiék győztek, átvették a vezetést, amit a harmadik, a negyedik, illetve a hatodik szakaszon aratott győzelmükkel tovább növeltek. Az ötödik gyorsaságit Fekete Gyuláék nyerték meg, a power stage-en pedig Üvegesék foglalták keretbe a versenyüket az újabb elsőségükkel
. A szakaszok egész nap kalandosan teltek, rengeteg volt a megforgás és az árokjárás. A legnagyobbat az abszolút első helyért csatázó Ruszó Krisztián-Gerő Gábor duó perecelte a Lada VFTS-ével, miután a harmadik gyorsaságin egy traktornyomba futottak bele az autójukkal, ami egy nagy tócsába sodródott, ettől megpördültek, felborultak. A fiúk megúszták, de a VFTS karosszériája kukára tört. Jobbágy Krisztiánék VFTS-e már a rajt előtt sem volt teljesen egészséges, de a páros bízott abban, hogy célba érnek, sajnos ez nem sikerült nekik. Baksai Lászlóéknak sajnos még ennyi sem jutott, mert a pilóta szombaton megbetegedett, vasárnap pedig nem tudott rajthoz állni. Borza Balázsék az utolsó gyorsaságin csúsztak árokba. Vitek Viktoréknak az év végén akár még a bronzérem is meglehetett volna az abszolútban, ha minden összejön, de az autójuk egész nap gyengélkedett, és amikor erőre kapott a nap végén, akkor pedig megforogtak. Bartha Nándorék Peugeot-ja már a rajt előtt vesztett az erejéből, Nándi elég sok lóerőt hiányolt a 206-osból, de végül elértek vele a célig. Csapattársaik, Fróna Jánosék három hengerrel értek célba, míg Tordai Gáboréknál a differenciálmű fogazott le. Cseke Péterék nagyon örültek annak, hogy tető alá sikerült hozni még egy versenyt Kazincbarcikán, élvezték is az autózást. Egyszer egy jókorát forogtak, de a céldobogón, kupával zárták a 2021-es évet. Fekete Gyuláék és Tamás Gyuszóék is benéztek az erdőbe gombászni, de mindketten folytatni tudták a versenyt. Utóbbiak mentésénél kialakult egy 4-5 autóból álló „vonat” a harmadik gyorsaságin. Erre Ázsót Szabolcsék is jegyet váltottak, a második kör végére pedig a Hondájukról leszakadt a kipufogó, de az utolsó szakaszon a lámpájukkal sem volt elégedett a pilóta. Deli Lászlóék Ladájában a generátor makacsolta meg magát, nem volt töltésük, a céldobogótól éppen csak elértek a parc ferméig. Az egyedi rajtengedélyes Rally3-as versenyzők csatáját a pályafutásuk második Rally2-es versenyét teljesítő Békési Richardék nyerték meg a jósvafői Jóna Gáborék és a Furák-Géringer páros előtt. Érdekesség, hogy ebben a mezőnyben 11 autó rajtolt el vasárnap reggel, és az összes autó átgurult a céldobogón. Gratulálunk fiúk-lányok! A névadó szponzor, a Greenplan által alapított vándorserleg, illetve a mellé járó pénzjutalom, ami a leggyorsabb borsodi versenyzőt illette, Üveges Sándoréké lett. A Kazincbarcika Rallye végén 17,2 másodpercnyi előnnyel Ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter ért elsőként célba. Mögöttük Péter Pál és Varga Kristóf végzett, a bronzérem pedig Üveges Sándoré és Szegedi Krisztiáné lett. Ez az eredmény egyben azt is jelentette, hogy a Rally2 Bajnokság éves, abszolút értékelésében Ifj. Fogarasiék lettek a bajnokok, Ruszó Krisztiánék a másodikak, és Zsebe Gáborék a harmadikak. Az 5-ös géposztályt Ifj. Fogarasiék nyerték Kazincbarcikán, Bencs Zoltánék és Ázsót Szabolcsék előtt. A 6-os kategóriában Péter Pálék voltak a leggyorsabbak, Fekete Gyuláék és Krajnyák Petráék előtt. A P12-ben Üveges Sándorék, Ruszkai Attiláék és Simon Györgyék állhattak dobogóra. A Lada kupában ugyanez lett a végeredmény. A P13-as géposztályban két páros ért célba, Kovács Gergő-Csák Alex és Szabó Zoltán-Nagyváradi Roland sorrendben. A 2WD kupában Péter Pálékat Fróna Jánosék követték a céldobogón. Év végén a 6-os kategóriában és a 2WD kupában Péter Pálék, az 5-ösben Ifj. Fogarasiék Attiláék, a P12-ben és a Lada kupában Ruszó Krisztiánék, a P13-ban pedig Szabó Zoltánék lettek a bajnokok.
A tervezett hat versenyhez képest, csonkára, mindössze négy futamosra sikerült 2021-es Rally2 Bajnokság a Kazincbarcika Rallye-val ért véget. A remekül sikerült, pörgős, csúszásmentes futam zárásaként a megjelent versenyzők kivétel nélkül elismerően szóltak a tapasztalataikról a céldobogón. Pont úgy, mint ahogyan Orfűn és Móron is tették, úgyhogy ezek után joggal bizakodhatunk abban, hogy a jó tapasztalatoknak is gyorsan híre megy, és a paprikás hangulatú 2021-es szezon után egy sokkal békésebb, és Rally2-es futamokban bővelkedő évad köszönt ránk 2022-ben.
Rallye2.hu – Salánki Gábor