Baranya Kupa 2016 Rallye2 Salánki Gábor_371Nagy Peti és Gonda Dani a Székesfehérvár Rallye ellőtt újította be Peugeot 205-öse helyére az egy számmal nagyobb 306-ost, amiről a Baranya Kupán újabb hasznos információkkal gazdagodtak a srácok. A kategória harmadik helyét, ha nagy nehézségek árán is, de megszerezték Petiék, akik annyira megbarátkoztak a két versenyen begyűjtött két kupákat is érdemlő pozícióval, hogy Salgótarjánban sem kívánják alább adni, szeretnének újra dobogóra állni, amiért még egy kis technikai újdonságot is építenek az oroszlánjukba, hogy az még vérszomjasabban és mohóbban falja majd a nógrádi versenykilométereket. Nagy Péterrel beszélgettünk.  

Rallye2.hu: Második versenyetekre készültetek a számotokra új Peugeot 306-osotokkal. Mennyire volt rövid egy igazából ismeretlen autó felkészítésére az a két hét, ami a Székesfehérvár Rallye és a Baranya Kupa között a rendelkezésetekre állt?

Nagy Péter: Tényleg elég kevés volt az idő, emiatt nem is vágtunk bele semmilyen nagyobb fejlesztésbe, inkább az autó tökéletes, üzembiztos felkészítésére helyeztük a fő hangsúlyt. Nem változtattunk semmin, a szokásos revíziót, olajcserét és ehhez hasonló volumenű munkákkal hangolódtunk a komlói versenyünkre. Köszönjük a felkészítést, a munkát a szervizcsapatunknak, a támogatóinknak pedig a segítségükért vagyunk nagyon hálásak. Majd a Salgóra fölteszünk egy másik váltót, kíváncsian várjuk, hogy milyen lesz vele az autó.

Rallye2.hu: Én is kíváncsi leszek a Salgó Rallye-s terveitekre, de nézzük először azt, hogy milyen új tapasztalatokkal gazdagodtatok a 306-ossal kapcsolatban a mecseki pályákon?

Nagy Péter: A régi 205-ösünkhöz viszonyítva azt kell, hogy mondjam, hogy más a két  autó. A 205-ösünk a kanyargós részeken fürgébb volt, jobban viselkedett, a 306-os viszont éppen a hosszabb, elnyúlós kanyarokban mutatkozik stabilabbnak. Most így éreztem, de igyekszünk minél több tapasztalatot szerezni róla.

Rallye2.hu: A Baranya Kupa  a prológgal és egy gyorsasági szakasszal vette kezdetét szombaton. Hogy sikerült a versenyetek?

Nagy Péter: A prológgal semmi gondunk nem volt, ismertük a komlói főutcát, autóztunk már korábban is rajta, így tudtuk, hogy mire számíthatunk, minden rendben volt. A Camping-Árpádtetőről is csak pozitívan beszélhetek, szeretjük is az Árpádtetőt, főleg lefelé, felfelé még elkelne néhány plusz lóerő a motorba. Az eredményünk  olyan közepesen jó lett. Vasárnap csak egyetlen gondunk akadt: a nyárasvölgyi szakasz elején a pálya burkolata rettenetesen gumi és futóműgyilkos, defektveszélyes volt. De megoldottuk, ott lassan mentünk, kerülgettük a  gödröket, nem láttam értelmét a kockáztatásnak. Ezt leszámítva tetszettek a pályák, jól éreztük magunkat a Baranya Kupán. A verseny vége előtt az egyik féltengelycsukló adta meg magát, így az utolsó két gyorsaságin csak átgurultunk, vigyáztunk rá, hogy nehogy szétessen a féltengely, a biztos célba érkezés volt az első számú célunk. Ezt pedig teljesítettük, szerencsére eljutottunk a Városház térre és a fehérvári második helyünk után Komlón, a harmadikat szereztük meg a géposztályunkban.

Baranya Kupa 2016 Rallye2 Salánki Gábor_260

Rallye2.hu: No most nézzük azt a Salgó Rallye-t! A váltó tehát megújul, ezek után milyen tervekkel, vágyakkal érkeztek Nógrád megye fővárosába?

Nagy Péter: Izgatottan várjuk az indulás időpontját és ha jól tudom, ott biztosan nem lesz olyan problémánk, mint a nyárasvölgyi gyorsaságin, mivel információink szerint a ceredi speciálist újraaszfaltozták, szenzációsan jó minőségű, pályán versenyezhetünk majd. Nagyon technikás, nagyon jó pálya, érdeklődve várjuk, hogy miként viselkedik majd a 306-os az új áttétellel. A másik gyorsaságit, a Vizslást csak videókból ismerjük, ha jól tudom azt is felújították és én még navigátorként a régi aszfalton versenyeztem. Azóta tehát változott a pálya, meg kell majd ismerkednünk vele, nagy figyelmet fogunk fordítani a pályabejáráson a pontos és tökéletes feltérképezésére. Szeretnénk természetesen célba érni és a kategóriánkban dobogóra állni, mi igazából a P13-as géposztály harmadik helyét tűztük ki magunk elé célként. Az jó lenne, ha összejönne, miközben az összetettben a tizedik hely környékén autózunk. Meglátjuk, hogy miként alakulnak a dolgok. Egy biztos: ilyen jó minőségű, legendás pályákon hatalmas élmény lesz versenyezni. Már tűkön ülve várjuk a rajtot. 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!