Molnár Ferenc és Kása Ferenc elsősorban a biztos célba érkezésre, valamint a tisztes helytállásra törekedve autózott a Vértes Rallye pályáin és ez meg is hozta nekik a várt eredményt, hiszen a hondás páros egy ezüstéremmel gyarapodott Móron, úgy, hogy közben alig maradtak le a 2WD kupában a győzelemről. Molnár Ferenccel beszélgettünk.

Három és fél hónapja versenyeztetek utoljára az Ózd-Eger Rallye-n. Hogyan készültetek a visszatérésre, a Vértes Rallye-n, és mit vártatok az év harmadik Rally2-es futamától?

Az eltelt időszak nekem elsősorban a munkáról szólt, de közben szakítottunk időt egy kis pihenésre a családdal. Szerencsére nagyon sok a megrendelésünk, dolgozhatunk rengeteget, igyekszünk minden ügyfelünket a lehető leggyorsabban és a legjobb minőségben kiszolgálni. A versenyautón nem kellett sok mindent csinálni, hiszen az év elején, valamint a téli szünetben alaposan fel lett készítve, úgy dolgoztunk akkor, hogy az egész évet komolyabb szerelés nélkül lehessen teljesíteni. Mielőtt elindultunk Mórra csak lemostuk a kocsit, átnéztük, ellenőriztem a futóművét, de semmi problémát nem találtam rajta. Nyugodtan kelhettünk útra, gyakorlatilag csak beleültünk és már mehetünk is vele.

Nem is akárhogyan, hiszen szép eredményt sikerült elérnetek a Vértes Rallye-n.

Éreztük, hogy régen ültünk a versenyautóban, vissza kellett szokni gyakorlatilag a kocsiba. A gyorsasági szakaszok igen tempósak voltak, a fehér aszfaltot pedig szinte senkinek sem kell bemutatni. Tudjuk nagyon jól, hogy rettentően csúszik, amit, ha a nagy sebességgel kombinálunk akkor hatalmasat lehet esni. Ezért igyekeztünk vigyázni magunkra és az autóra is. Nem akartunk olyan helyzeteket elvállalni, amik nem voltak 100 százalékig biztonságosak. Valószínűleg, ha nem lettünk volna ilyen hosszú „szabadságon”, akkor egy picit bátrabbak vagyunk. Nagyjából havonta egyszer jó lenne hogyha versenykörülmények között is használhatnánk a Hondánkat.

Akkor biztos, hogy még a fehér aszfalton is jobban a kezünkre állt volna minden. Emiatt azon nagyon meglepődtünk, hogy a verseny vége felé, amikor leesett az eső, akkor a 2WD kupában az első helyét is sikerült megszereznünk, az utolsó gyorsasági szakaszon. Tudjuk, hogy ehhez Péter Palkóék balszerencséje is kellett, de még így sem számítottunk erre, mert általában inkább tartani szoktunk a vizes pályáktól, mintsem túl jó eredményeket elérni rajtuk. Kalandunk, kicsúszásunk, megforgásunk nem volt, semmilyen veszélyes, vagy necces helyzetben nem keveredtünk. Valószínűleg lehetett volna gyorsabban menni, de úgy voltunk vele, hogy vigyük biztonsággal célba az autónkat, szerezzünk pontokat a 2WD kupában és ha lehetséges, akkor a 6-os kategóriában is.

Sikerült a 2WD kupában a második helyet csíptétek, és nem sokkal maradtatok le a győzelemről.

Szegény Palkóék elég sok időt vesztettek el az utolsó kőhányási szakaszon, amikor árokba csúsztak, így mindössze 5,6 másodperccel előztek meg minket a célban. Ha ezt tudjuk akkor szerintem még tudtunk volna rátenni annyit, hogy ezt a pici különbséget ledolgozzuk és megszerezzük a kétkerékhajtású mezőnyben az elsőséget. Gumijaink voltak hozzá, intermédiakkal mentünk ki az utolsó körre. Optimális esetben valószínűleg nem tudjuk utolérni a srácokat, de most szerintem ki tudtunk volna még facsarni magunkból ezt a keveset.

Mit terveztek még az idei évre?

Sajnáljuk, hogy a Komló Rallye elmarad, így, ha nem találunk hamarosan valami kis versenyt helyette, ami szimpatikus a számunkra akkor nekünk a versenyzés szempontjából valószínűleg véget ért a 2021-es év. Egyelőre nem látunk ilyen futamot. Az viszont könnyedén megeshet, hogy Feri barátommal összeszedjük szépen magunkat, és elutazunk a Rallye Legend-re nézőként. Szenzációs verseny, legendás autókkal és versenyzőkkel, frenetikus hangulattal. Kár lenne kihagyni, főleg úgy, hogy a nyakunkba szakadt hirtelen a sok szabadidő a rallye terén. A jövő évről még nem döntöttünk. Jó lenne a Rally2-ben menni, de megeshet, hogy 2022-ben ismét kipróbáljuk magunkat a Rally3 Bajnokságban, mivel nekünk már fárasztóak a hosszú versenyek. Voltunk már a Rally3-ban, akkor nem tetszett, de azóta nagyot változott a bajnokság. Vannak etapok is, ami által nagyon közelinek látjuk élményben a Rally3-at, a Rally2-es versenyekhez.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!