Régen láthattuk a Rally2 Bajnokságban Merényi Zsoltot, aki Móron, Keszthelyi Jánossal tért vissza egy hosszú szünet után, hiszen nagyon félt már attól, hogy a benzin megromlik a Hondájában. Merényi Zsolttal beszélgettünk.

Több, mint egy éve versenyeztél utoljára. Milyen volt újra beülni a versenyautóba?

2020-ban, az évnyitó Salgó Rallye-n álltam legutóbb rajthoz, akkor édesapámmal autóztunk, előtte pedig 2019-ben versenyeztem a Rally2-ben. Abban az évben másodikok lettünk a 2WD kupában. Versenyezni nem voltam a szünetben, magánéleti dolgokkal voltam elfoglalva, és persze dolgoztam. De nagyon rossz volt azt nézni és tudni, hogy ha nem mozgatom, akkor megromlik a benzin az autóban. 🙂 Ezért megcsináltattam rá a gépkönyvet, ezután kivittem egy FRT kupára majd, a nagybátyám Radó Pisti kérdezett rá, hogy ugyan miért nem megyek inkább egy rallyeversenyen? Neki ezúton is szeretném megköszönni a támogatását, valamint azt, hogy segített abban, hogy el tudjak indulni és abban is a segítségemre volt, hogy Keszthelyi János személyében új navigátor talált nekem. Soha nem ültünk még Jánossal egymás mellett, még utcai autóban sem, tehát egymást is meg kellett ismernünk a versenyen. Nagyon sok újdonság volt körülöttem, vissza kellett szoknom a rallye világába.

Ez szemmel láthatóan jól sikerült, hiszen célba értetek és serleget is szereztetek a 2WD kupában. Milyen volt nektek a Vértes Rallye?

Nagyon élveztük a versenyzést, teljesen jó volt a hétvégénk Móron. Ahhoz képest, hogy nem szeretem ezeket a pályákat, – főleg Kőhányás nem tartozik a kedvenceim közé – ahhoz képest kifejezetten jól sikerült a versenyünk. Átbeszélő problémákkal küzdünk, nem volt egyszerű a feladat, és hamar megtapasztaltuk azt is, hogy nagyon gyors a Rally2 Bajnokság mezőnyének a tempója a mi autónknak. A 6-os, vagyis a saját kategóriánkban esélyünk nincs az R2-es autók ellen. Már régen mondom, hogy kezdeni kellene ezzel valamit, hogy a miénkhez hasonló autókkal csinálni kellene egy új kategóriát mondjuk, egy valamilyen young timer-t, ahol csak a rég lejárt homológ autókkal mehetünk.

A 2WD kupában összesen öten neveztünk, és a rajt előtt a bronzéremnek felhőtlenül tudtunk volna örülni, az tartottuk reális eredménynek. Végül sikerült is megszereznünk, amihez mondjuk szükségünk volt Fróna Jánosék defektjére, és problémáira. Nagyon sajnáljuk, hogy a versenytársainknak nem sikerült eseménymentes futamot teljesíteniük. Mi teljesen stabilan autóztunk az elejéhez képest lassú, magunkhoz képest viszont jó tempónkban, szépen beosztottuk és sikeresen célba vittük az autónkat.

Most ismét egy hosszú szünet következik, vagy valahol terveztek még versenyezni az idén?

Most tudtuk meg, hogy a Komló Rallye elmarad, így már az idei évben talán nem is mehetnénk Rally2-es futamon. Egyelőre azt mondom, hogy esetleg FRT futamokon, repülőtéri edzéseken, vagy valamilyen kisebb megmérettetésen még rajthoz állhatunk. Mindenképpen szeretnénk még 2021-ben versenyautóba ülni. Télen pedig valószínűleg szétszedjük az autót, hiszen Kőhányáson sokat kapott, de fejleszteni is szeretnék rajta. A 150 lóerejéhez, a Vértes Rallye egyik szakaszának a végén mért 1290 kilogrammos súlya csöppet sem kevés, így ebből jó lenne valamennyit lefaragni.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!