Mészáros Zsolt és Egerszegi Dávid számára nem egészen úgy alakult a Mikulás Rallye, ahogyan azt eltervezték. A Peugeot 208R2-vel autózó páros tanulóévnek szánta a 2020-as esztendőt, ennek ellenére folyamatosan a 6-os kategória dobogóján álltak, de egy rosszkor jött hiba az utolsó pillanatban megfosztotta őket az év végi serlegektől. Mészáros Zsolttal beszélgettünk.

A 6-os kategória második helyét szerettétek volna megvédeni a Mikulás Rallye-n. Ezen kívül mik voltak a terveitek az évzáró futamon?

Csak arra koncentráltunk, hogy az ezüstérmes pozíciót megtartsuk, ezért alaposan felkészültünk a Mikulás Rallye-ra a rajt előtt. Teszteltük az autónkat, kipróbáltuk a gumikat, igyekeztünk megismerni a murvát, illetve a futóművet, minden apróságra nagy figyelmet fordítottunk. Utólag azt mondom, hogy megérte ezekre rászánni az időt és az energiát, mert minden remekül ment. A baj az, hogy nem öt, hanem csak három gyorsaságin keresztül.

Milyen volt az a három szakasz, amin el tudtatok rajtolni, és mi okozta a veszteteket?

Tetszett nagyon ez a murvás verseny, élveztük a futamot és ahogy az évad korábbi versenyein megszoktuk, most is remekül működött az autónk. Az első kört rendben teljesítettük, majd a harmadik gyorsasági, a Nagylőtér vége felé – kb. 2 kilométerre lehetett a cél – volt egy jobb2-es kanyar, amibe a kelleténél nem sokkal ugyan, de nagyobb sebességgel érkeztünk meg. Bele kellett korrigálnom, egy picit kiegyenesítettem az ívet, emiatt felhajtottunk a padkán, ott hátra hajlott a lökhárító, ami a hűtőt úgy megütötte, hogy az megsérült. A célig még ki tudtunk gurulni, de sajnos elfolyt a hűtőfolyadék, a beíróban láttuk, hogy a hűtő, és emiatt a versenyünk menthetetlen. Egész nap a harmadik helyen autóztunk a kategóriánkban, ekkor kezdtünk igazából bemelegedni, de nem tehettünk mást, le kellett adnunk a menetlevelet. Sajnos ezzel a hibával nem csak a második helyünk veszett el, hanem a dobogóról is le kellett lépnünk a 6-os géposztályban. Péter Palkóék lettek a másodikak, Tamás Gergelyék a harmadikak, Németh Gergelyékkel pedig holtversenyben lettünk a negyedikek, de nekik jobbak a részeredményeik, így minket csak az ötödik helyre rangsorolnak a bajnokság legvégén. Sokat vesztettünk ezen az egyetlen hibán, egész évben magunk mögött tudhattuk a srácokat, sajnos Veszprémben nagyon rosszul jött ki nekünk a lépés.

Hogyan tovább? A Szilveszter Rallye-ra, vagy 2021-re készültök?

A Szilveszter Rallye-n nem megyünk, de kisebb, helyi futamokon télen is tervezünk autózni. Nem dőlünk hátra, tavaszra szeretnénk az Peugeot-unkat teljesen rendbe szedni, nagy felkészítés és alapos revízió vár a 208-asunkra, a holtszezonban. Mi gyakorló évnek szántuk 2020-at, és szerintem már elég korán elkezdtük megismerni az autónk tulajdonságait, valamint a vezethetőségét. Többször is a kategóriánk dobogóján zártuk a versenyeket, szép eredményeket értünk el év közben. Úgy gondolom, hogy tanultunk annyit a navigátorommal együttesen az idei esztendőben, hogy jövőre, – változatlan felállásban – már egészen komolyan oda tudunk majd állni a bajnoksághoz, és mindjárt az első, márciusi versenytől kezdve élesben tudjuk szorítani a mezőnyt. Természetesen a Rally2 mezőnyében.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!