Mészáros Zsolt és Vig Sándor kizárólag a saját kedvére autózott az első közös versenyén, mégis csak egy hajszállal maradtak el attól az eredménytől, amit célként tűztek ki maguknak az Orfű Rallye-ra. Mészáros Zsolttal beszélgettünk.

A 2021-es évről nem mondhatjuk el azt, hogy bővelkedett nektek rallyeversenyzésben, talán éppen ezért fordítottatok kiemelt hangsúlyt arra, hogy formában tartsátok magatokat. Milyen tervekkel érkeztetek meg Orfűre, és mit vártatok az évnyitó futamtól?

Rallye-n tényleg elég régen jártunk, tavaly májusban az Ózd-Eger Rallye-n indultunk legutóbb, azóta FRT futamokon vettünk részt, hogy a kezünkben, és a lábunkban benne maradjon a ritmus a hosszú szünidő végére is. Nem akartuk elfelejteni az autót, érezni kellett a mozgását, a működését. Az Orfű Rallye előtt nem sikerült jól a felkészülésünk, de a lehetőségeinkhez mérten szerettünk volna minél jobb eredményt elérni az évadnyitó futamon. Azt gondoltam, hogy a 4., vagy 5. helyre odaférhetünk a géposztályunkban.

Új navigátorral, Vig Sanyival futottál neki 2022-nek. Hogy éreztétek magatokat az első, közös bevetésen?

Ismertük már egymást régebbről Sanyival, de versenyautóban még nem ültünk együtt. Orfűre beugrósként kísért el, minden rendben volt, jól sikerült az első együttműködésünk, a versenyzést élveztük, és tökéletesen össze tudtunk dolgozni, pedig egy igen erős mezőnyben kellett helytállnunk.

A Rally2 Bajnokság mezőnye valóban erős volt, ti pedig fokozatosan gyorsulva értetek célba, pontokat szereztetek a 6-os kategóriában. Minden rendben volt?

Majdnem sikerült megvalósítanunk az elképzeléseinket, mivel a power stage rajtja előtt még az ötödikek voltunk a kategóriánkban, de végül 4,1 másodperccel lecsúsztunk a hatodik helyre, ám emiatt nem voltunk szomorúak. A mecseki, és az orfűi versenyeket szeretjük, kitűnők a pályák, most sem kellett csalódnunk, remek futamon vehettünk részt.

Az első két gyorsaságin egy kicsit elgumiztuk magunkat, mert a hidegre való tekintettel mi is a lágy gumikra szavaztunk, ezek viszont a mínuszok ellenére is elmelegedtek, időt vesztettünk, a második körre mást kellett kitalálnunk. A középső szekcióra közepes keverékeken gurultunk ki, amikkel már sokkal magabiztosabban tudtunk autózni. Jobb lett az autónk, de a hátrányunkat a célig már nem sikerült ledolgoznunk. Nem az volt a fontos Orfűn, hogy megdöntsük a rekordjainkat, hobbiból autóztunk, de annak kifejezetten örültünk, hogy 2021-hez képest sikerült valamennyit gyorsulnunk.

A második és a harmadik körünk kalandok, valamint események nélkül telt el, az autó szó nélkül tette a dolgát, jó beállításaink voltak magabiztosan róttuk a kilométereket, kizárólag pozitív élményeket gyűjtöttünk az év első, Rally2-es bajnoki futamán. Magunkhoz képest gyorsak voltunk, ha lett volna még egy-két szakasz, akkor még tudtunk volna valószínűleg javítani a végeredményen.

Folytatás? Sanyiról azt mondtad, hogy csak beugrós navigátorként utazott veled Orfűre. Egerben más ül a jobb1-be, vagy továbbra is ő olvassa az itinered?

Biztosan nem, mert az Eger Rallye-n én nem leszek ott, más dolgom lesz, nem tervezek indulni a következő futamon. A Kazincbarcika Rallye-n erőteljesen gondolkodunk, a Vértes és a Pécs Rallye pedig még mindenképpen játszik nálunk, vastag ceruzával van mindkét futam beírva a versenynaptárunkba. Ha a versenyzéstől fontosabb dolgunk nem lesz, akkor ezeken a számunkra szimpatikus megmérettetéseken szinte egészen biztosan ott leszünk 2022-ben.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük szépen a hibátlan, jól beállított autót a PSZA Motorsport csapatának!

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!