Sokan beszéltek arról az év elején, hogy Janovich Roland és Csáthy Miklós, és a Maximal Crew egy igazi űrhajót faragott a téli szünetben a Ladából. Orfűre nem értek oda a srácok, ám végre eljött a várva várt pillanat, a csapat benevezett az Eger Rallye-ra, ahol mindenki testközelből ismerheti meg a P12-es géposztály megújult fenevadját. Janovich Rolanddal beszélgettünk.
Már az Orfű Rallye-n is szerettetek volna rajthoz állni, de ez nem sikerült. Mi volt az oka?
Rengeteget foglalkoztunk az utóbbi hónapokban az autónkkal, de akadt olyan alkatrész, ami nem érkezett meg időben hozzánk, így március közepére nem készültünk el úgy az autóval, hogy 100%-osan ott tudtunk volna lenni az évadnyitó, mecseki futamon. Nem szerettük volna folytatni a tavalyi pechszériánkat, nem akartuk, hogy 2022 is ugyanolyan döcögősen induljon, mint, ahogy 2021, ezért inkább kihagytuk az Orfű Rallye-t. Nagy áldozat volt ez a részünkről, ám onnantól kezdve minden erőnkkel az Eger Rallye-ra koncentráltunk, de nem lesz egyszerű most sem a helyzetünk. Nyugtass meg, hogy Egerben már ott lesztek! Leadtuk a nevezést, de van még hátra néhány simítás a rajt előtt, és egy kisebb tesztet is szeretnénk beiktatni a megújult autóval. Mentünk már néhány kört vele és jelentkezett is pár hiba, amit még orvosolnunk kell a jövő hét végéig. Az biztos, hogy teljesen más lett az autónk, mint, amilyen korábban volt. Egerben olyan lesz, mintha egy új autóval állnánk oda a rajtvonalhoz. A csapatod, a maximal_crew Facebook oldalán már láthattunk ilyen-olyan görbéket, fékpadra álltatok a kocsival, ami csaknem 200 lóerő repít majd a gyorsaságikon.
Elégedettek vagytok az eredménnyel?
Komoly a kocsi, jó erőben van, Soma kiváló munkát végzett, amit nagyon köszönök neki! 197 lóerő lett az autó. Oda kell majd figyelni, igyekszünk majd lehetőleg minél hamarabb megszokni az új technikát. Ha ez gyorsan sikerül, annak örülünk majd, de egy küzdelmes hétvégére, nagy tempóra számítunk Egerben. De valószínűleg kell majd egy-két futam mire újra összebarátkozunk az autóval úgy ahogy mi szeretnénk.
Ismerősek lesznek nektek az Eger Rallye pályái?
Egyszer mentünk már Eger Rallye-n és emlékeim szerint akkor az egyik mostani gyorsasági szakasz rajta is volt az útvonallapon. Lassan elkezdem nézegetni a felvételeket, a saját videóinkat is előkeresem, hogy nekilássunk az ismerkedésnek. Egyelőre még nem volt erre időnk, mert még jelenleg is sokat dolgozunk a kocsin. Éjjel-nappal a műhelyben dolgozunk, de bizakodunk, hogy a sok munka meghozza majd a gyümölcsét. Eredménycentrikus pilótának ismerünk.
Mi a terv az egri futamon?
Nagyon örülnénk, ha a verseny végén a kategóriánk és a Lada Kupa mellett az abszolút értékelésben is felállhatnánk a dobogó egyik fokára. A Zöld tudja az összetettben az első helyet, ebben biztos vagyok. Ésszel szeretnénk versenyezni, vissza kell szoknunk, újra egymásra kell találnunk. Sok volt ez a 8 hónap kihagyás. Nem az a célunk, hogy az első futamon összetörjük kocsit, ha már ilyen sokat dolgoztunk rajta. Ellenben az biztos, hogy már Egerben is igyekezni fogunk, törekszünk a jó szereplésre, de mindenképpen fokozatosan, lépésről lépésre kívánjuk felépíteni a dolgainkat, egészen az abszolút első helyig. Nagyon várjuk már, hogy mehessünk, Egerben találkozunk! Köszönöm a csapatnak a sok segítséget és a rengeteg áldozatot, nélkülük nem lehetnénk fent az Eger előnevezési listáján!
Köszönöm Maximal Crew!
Rallye2.hu – Salánki Gábor