Denkovics Tamás és fia, Denkovics Dominik számára néhány kilométer után véget ért a debütáló Rally2-es versenyük, az Orfű Rallye, mert a reggeli hideg alaposan becsapta Tamást a gumi hőmérsékletével kapcsolatban. Denkovics Tamással beszélgettünk.
Honnan érkeztetek a Rally2 Bajnokságba, merre versenyeztetek korábban?
Apa-fia páros vagyunk, a fiammal versenyzünk, ő navigál, én vezetek. Mintegy 20 évvel ezelőtt rallye-ztam aktívan, akkor a jobb oldalon ültem. Az N csoportban indultunk, a Rali Túra mezőnyében, aztán jött nekem egy elég hosszú szünet. Most értünk el odáig, hogy Dominikot is elkezdte jobban érdekelni a versenyzés, bennem pedig soha nem hunyt ki a láng, mindig is foglalkoztatott a rallye.
Ezek szerint konkrétan belerángattad a legényt. 🙂
Ne szépítsük, pontosan ez történt. 🙂 Felnőtt a feladathoz, és kitaláltuk, hogy versenyezzünk együtt. Két Ladánk volt, az egyik egy A csoportos autó volt, azzal vágtunk bele a közös munkába. Amatőr versenyeken indulgattunk, RábaRingen mentünk, FRT futamokon vettünk részt. Ezekkel az volt a tervünk, hogy én vissza, Dominik pedig belerázódjon a rallye-ba. Innen léptünk most tovább a Rally2 Bajnokságba, úgy, hogy a Ladák után egy E46-os BMW-re váltottunk, amivel a ZEG Rallye Show-n is részt vettünk, a kategórián harmadik helyén zártunk.
Milyen elképzelésekkel érkeztetek meg a debütáló Rally2-es megmérettetésetekre, az Orfű Rallye-ra?
A gépjármű márkájából adódóan a P14-es kategóriába, a BMW, vagy ahogy sokan az ötletgazda után nevezik, a Bimbó Kupába neveztünk be. Majdnem teljes szezont szeretnénk menni benne az idei évben, de a bemutatkozásunk nem egészen úgy sikerült, ahogy azt terveztük. Régen, a jobb oldalon autóztam már az Orfű Rallye pályáin, most a cél csak annyi lett volna, hogy biztonsággal teljesítsük a versenytávot. Tanulásnak szántuk az orfűi versenyt, ahogy az idei évet is, de 2022 után szerintem lesz még további tanulóévünk is.
Orfűn kevés, de tanulságos leckével gyarapítottuk a tudásunkat. Reggel, mikor az első szakaszra tartottunk megkértek minket a rendezők, hogy Orfű lakosságára való tekintettel a gumimelegítést amennyire csak lehet hanyagoljuk. Dermesztően hideg volt reggel fél nyolc után, amikor elrajtoltunk. Amikor kiálltunk a szervizparkból, még tisztítottunk kicsit az ablakon, de a Clin ablaktisztító egyszerűen ráfagyott a szélvédőre. Lágy gumikat raktunk fel, de még azokat sem sikerült igazán megmelegíteni. Beálltunk a rajtba és én bevallom őszintén, hogy azt gondoltam, hogy melegebbek a gumik, mint amilyenek valójában voltak. Elrajtoltunk és Dominik többször is elmondta, hogy hideg a gumi, vigyázzak, de egy balos kanyart a kelleténél mégis gyorsabban vettem be, és egy szempillantás alatt lecsúsztunk az útról, majd az árokban kötöttünk ki. A nézők jó fejek voltak, azonnal jöttek, segíteni akartak, de sajnos nem tudtak. Az autónak nem lett szerencsére komoly baja, de folytatni nem tudtuk a futamot.
Hol láthatunk titeket legközelebb a Rally2 Bajnokságban?
Gumiszervizünk van, itt a tavasz, tombol a gumi és kerékcsereszezon, úgyhogy a rengeteg munkánk miatt az Eger Rallye-t kihagyjuk, de amilyen hamar csak lehet igyekszünk visszatérni a mezőnybe. Szeretnénk megkezdeni mi is a BMW Kupát, és remélem, hogy legközelebb több szerencsével járunk attól, mint, ahogy a sorsunk az Orfű Rallye-n alakult.
Rallye2.hu – Salánki Gábor