Remekül kezdődött és összességében remek is volt Mészáros Zsolt és Egerszegi Dávid 2020-as éve, a Rally2 Bajnokságban, de a lehető legrosszabbkor vétett Zsolt egy bakit, amin összességében elég sokat vesztettek. Ezt 2021-ben mindenképpen szeretnének jóvá tenni, és megszerezni azt a jó eredményt, amitől 2020-ban tényleg csak egy hajszál választotta el őket. Mészáros Zsolttal beszélgettünk.
Mit terveztetek a 2020-as évre és mit sikerült megvalósítanotok a tervekből?
2020 kizárólag a Peugeot 208 R2-nk megismeréséről, megszokásáról, a Dáviddal történő ismerkedésről, illetve a tanulásról szólt nekünk. Versenyről versenyre éreztük egyre jobban az autót, egyre jobb volt Dáviddal a közös munka, a szervizcsapattal sikerült nagyon jó kapcsolatot kiépítenünk, az autónk beállításai is folyamatosan javultak, miközben számunkra is meglepően jó eredményeket sikerült elérnünk. Ezeknek köszönhettük azt, hogy fokozatosan gyorsulni tudtunk, az eredmények pedig szépen jöttek, mert a 6-os géposztályban a dobogón, vagy annak a közelében tudtunk mindig végezni.
Mi a legjobb és mi a legrosszabb emléketek tavalyról?
A legrosszabb a Mikulás Rallye-ról származik, amikor a géposztályunk éves dobogós helyezéseiért csatázva az egyik szakaszon, egy vezetői hiba miatt lecsúsztunk egy picit az útról, és megsérült a 208 R2 hűtője. Ez azt eredményezte, hogy feladtuk a versenyt, nem szereztünk pontot, valamint kupát a szezon végén. Nagyon tetszett a murvás verseny, de keserű szájízzel tértünk haza Veszprémből. Ezen kívül minden jó volt, egész évben, tényleg minden tetszett, annak ellenére is, hogy a járványhelyzet miatt össze lett sűrítve a versenysorozat. Az autó szuper volt, tökéletes volt az együttműködésem a navigátorral és a csapattal. Ha a legjobb versenyre kellene szavaznom, nálam az Eger Rallye lenne a győztes.
Mik a tervek 2021-re?
Gyakorlatilag minden változatlan lesz körülöttünk, azt leszámítva, hogy teljes egészében a PSZA Motorsport színeiben fogunk versenyezni. Folyamatosan edzésben tartjuk magunkat. Amikor csak lehetőségem, lehetőségünk nyílik, akkor FRT futamokon, és egyéb edzéseken szoktunk részt venni, hogy formában legyünk. Hétvégén, pénteken viszont egy komoly tesztre és nem csak autózásra készülünk. Újítani szeretnénk néhány alkatrészt, és a futóművet is alaposan kipróbáljuk. Az idei esztendőre az a terv, hogy teljes Rally2-es szezont futunk, reméljük, hogy minden verseny meg is lesz tartva. Viszont 2021-et már nem gyakorló évnek szánjuk, hanem élesben fogunk menni, szeretnénk egy kicsivel jobban megszorongatni a fiatalokat, mint tavaly.
Erre már az Orfű Rallye-n is lesz lehetőségetek, hiszen neveztetek az évnyitó futamra.
Igen, nagyon várjuk az Orfű Rallye-t és én örülök, hogy idén ezen kívül még egyszer mehetünk majd a mecseki pályákon, mert nagy kedvenceim az ottani gyorsaságik. Az évnyitó futam pályái közül már mindegyiken versenyeztem, a Rally2-es pályafutásom kezdetén még BMW-vel, még korábban pedig Rally3-as pilótaként gyűjtögettem a környékről a tapasztalatokat. Nagyon kedvelem mindegyik szakaszt. A megjelent nevezési lista szerint nem leszünk sokan, de a Rally2 Bajnokság mezőnye, a géposztályunk várhatóan így is elég kemény lesz. Szeretnénk a lehető legjobb helyezéssel megkezdeni az évet. Az a célunk, hogy a Mikulás Rallye-n történt fiaskó után újra a 6-os kategória dobogóján zárhassuk a megmérettetést. Sok R2-es versenyautóval, jó versenyzőkkel kell összemérni az erőnket, így nem kérdés, hogy a céljaink eléréséhez maximálisan felkészülve kell odaállnunk áprilisban a rajtvonalhoz.
Rallye2.hu – Salánki Gábor