Eddig idén sajnos csak Egerben láthattuk Medvecz Péterné Ágit a Rallye2 mezőnyében, mivel a hosszúra nyúló versenyeknek „köszönhetően” át kellett adnia ideiglenesen a helyét Laukó Zoltánnak. Nem mintha Zolit nem szeretnénk, hiszen Péter vele is szép eredményeket ér el, de azért bízunk benne, hogy az F csoport bajnok párosa Pécsen újra „egymásra találhat”. Ági mesél nekünk addig is navigátori feladatairól.

 

Rallye2.hu: Miért éppen a jobb1-ben ülsz?

 

Medveczné Ági: Mert átlagos sofőrnek tartom magam. Amikor elkezdtünk versenyezni még alig egy-két év gyakorlatom volt vezetés szempontból. Pétert nagyon tehetségesnek tartom. Biztos elfogult is vagyok, de az eredmények is ezt mutatják. Már az első közös verseny után láttam, hogy ebben mindenképp támogatnom kell és, hogy nekem is ezt kell csinálnom.

 

Rallye2.hu: Ki a kedvenc navigátorod itthon és külföldön és miért pont ő?

 

Medveczné Ági: Most éppen Pikó Zsuzsa. Régóta nézzük a belsőkamerás felvételeket, de Őt tartom a legprofibbnak. Nekem kicsit soknak tűnik az infó, amivel dolgoznak, de nagyon sokat „tanulok” tőle. Külföldiek közül valószínű valami finn navigátor lenne, de egyelőre nincs kedvencem.

 

Rallye2.hu: Milyen itinert írsz?

 

Medveczné Ági: Sebességi fokozatra megyünk. Igyekszem nagyon precíz itinert írni. Ahhoz, hogy mindig képben legyek éppen hol vagyunk már a pályabejárás alatt átírom a végleges verzióra.

 

Rallye2.hu: Kik mellett navigáltál már?

Medveczné Ági: Csak Peti mellett ültem még. Sokszor gondoltam már, hogy ez hiba, mert szerezhetnék tapasztalatot máshol is, de mi nem egy átlagos csapat vagyunk. Nekünk a szereléstől a nevezésig, a gyerekneveléstől a hétköznapi ügyekig mindent együtt kell megoldanunk. Nincs két külön família két asszonnyal a háttérben, vagy, hogy gyerek nélkül munka mellett versenyezzek. De mi ezt vállaljuk. Sokszor nagyon nehéz, de megéri. Ezt szeretjük, ez kapcsol ki.

 

Rallye2.hu: Kedvenc pilótád?

 

Medveczné Ági: Medvecz Péter. Rajta kívül a Rallye2-es mezőnyből Szabó Feri. Szerintem Ő tud valamit. Nagyon ügyes keze van. Azt nagyra tartom, hogy a Ladájával sokszor nála sokkal erősebb autókat utasít maga mögé. Ez jelent valamit.Az OB-ből Asi a favoritom. Agyament ahogy a pályákat letolja, de sokat is tréningeznek. A VB-sek közül Mikko Hirvonen.

Rallye2.hu: Mennyire érzed összetett feladatnak a navigálást?

 

Medveczné Ági: Már az előbbi kérdéseknél fejtegettem, hogy mennyire nehéz a mi esetünk. Elég összetett a feladat. A versenyen kívül a közös szerelések, az alkatrészek beszerzése, nevezés, szállás. A versenyeken az átvételek, a pályabejárás, a verseny és etapok, állandó számolgatás szerintem nem nehéz. Kellő rutinnal már békében kivitelezhető. Az a cél, hogy élvezzük a versenyt és a jó teljesítmény mellett még a nézők is kapjanak valamit.

 

Rallye2.hu: Melyik a kedvenc pályád?

 

Medveczné Ági: Még mindig Mátrakeresztes-Mátraszentimre, de nagyon szeretem a Tarnaszentmária-Egerszalókot is.

 

Rallye2.hu: Etapon milyen feladataid vannak?

 

Medveczné Ági: Az elsőn ott is a navigáció, mert nem mindig jut időnk arra, hogy a megadott etap útvonalon végig guruljunk. A többin felkészülni a következő szakaszra, kiszámolni az etap időt, na meg az ellátmány (etetem, itatom magunkat).

 

Rallye2.hu: Kedvenc sztorid?

 

Medveczné Ági: Nem vagyok nagy sztorizós. A tavalyi utolsó futamon Baranya Kupáról van egy-két érdekes határon autózás élményem. Tudom, sokan elmondhatják ezt, de mikor az ember testközelből tapasztal meg ilyesmit minél több emberrel szeretné megosztani. Már persze többször volt erre példa, de ezen a versenyen tényleg a korlátainkat feszegettük. Nem vagyunk nagy csapat és így mindig szegényes a felszereltségünk is. Ez az utolsó versenyre még jobban igaz volt. Csak slick gumink volt és leszakadt szó szerint az ég. Volt sok csúszkálás, de egy kanyarban felúsztunk rendesen és a kocsi hátulja neki csapódott egy farönknek, megpördültünk. De ez csak 2-3 másodpercünkbe került a kiesés helyett, mert emberem rögtön rakott egy egyest, miközben még meg sem állt az autó és ott folytattuk, ahol abbahagytuk.

Rallye2.hu: Hogy emlékszel vissza a 2010-es évre? Mit vársz a 2011-től?

 

Medveczné Ági: 2010 a legjobb évünk volt. Nagyon eltaláltunk mindent és egy halom szerencsénk is volt. Jó lett a csapatunk, jók lettek az autó beállításai és mi is igyekeztünk. 2011-et még nem látom tisztán. Az biztos, hogy megpróbálunk elindulni minél több versenyen és meg szeretnénk védeni a bajnoki címet.

 

Rallye2.hu: Estél e már? Sztori…

 

Medveczné Ági: Persze volt már egy-két árokjárásunk. Hát szerintem az első volt a legrosszabb. Előtte még nem hibáztunk és akkor esett le, hogy milyen picin múlik. Még Ladával mentünk Győrben egy futamon és egy gumilassító alsó gumijára felugrattunk és eltört a kormányösszekötőnk. Peti hiába kormányzott az autó egyenesen egy szemközti fának csapódott. Ahogy valaki fogalmazta „felkentük a Lada jelet a fára”.

 

Rallye2.hu: Mivel gyorsítod illetve lassítod a pilótádat?

 

Medveczné Ági: Red Bull-al.

 

Rallye2.hu: Olvasod csak az itinert vagy figyelsz a pilótád „lelkiállapotára” is? Nyugtatod, gyorsítod, letolod, dicséred?

Medveczné Ági: Szerintem mindenki „olvassa” az itinert. Persze vannak olyan részek a pályákon, ami már megy fejből, de igen figyelek rá, hogy bíztassam, hajtsam, ha kell és visszafogjam, ha látom túl sok lesz.

 

Rallye2.hu: Hogy kerültél a rallye-ba és a jobb1-be?

 

Medveczné Ági: Hosszú történet. Peti összeépítette az első Ladánkat és az első helyi rallye sprinten rám gondolt navigátorként. Mindig szerettem volna kipróbálni, milyen egy versenyautóban ülni és megmérgeződtem. Azóta versenyzünk együtt.

 

 

Rallye2.hu: Tudsz e segíteni és ha igen, akkor mit műszaki gond esetén?

 

Medveczné Ági: Kerékcsere már megy néhány perc alatt. Jó csapat vagyunk. Szerszámokat ismerem, ha kell adogatni, mert otthon is sokat szerelünk együtt. Egyébként meg improvizálunk. Mikor mire van szükség. Volt olyan, hogy alkatrész után szaladgáltam Ózdon egy vadidegen emberrel vagy leszakadt kipufogót tartottam egész etapon, de ez ezzel jár, és nem hiszem, hogy ezek nehéz feladatok lennének.

 

 

Rallye2.hu: Pilótához alkalmazkodsz e vagy saját itinered „erőlteted” a pilótára?

 

Medveczné Ági: Alkalmazkodok.

 

Rallye2.hu: Te tanítod a saját itineredre a pilótát vagy te tanulod meg az ő általa kívántakat?

 

Medveczné Ági: Csak egy pilótával dolgozom, így nem tudok nyilatkozni.

Rallye2.hu: Hányszor jártok pályát?

 

Medveczné Ági: 3-4 alkalommal gurulunk át rajtuk. Ennyi kell mindkettőnknek, hogy memorizálhassuk.

 

Rallye2.hu: Murva vagy aszfalt inkább a kedvenced?

 

Medveczné Ági: Aszfalt. Murván kevesebb a tapasztalatom.

 

Rallye2.hu: Váratlan helyzetekből miként tudsz visszatérni a normál viszonyokhoz?

 

Medveczné Ági: Már gyorsan felveszem a fonalat. Volt, hogy kiestünk, nem tudtuk folytatni, de még mindig az itiner a kezemben volt, ha netán…

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!