A versenykiírás ugyan még nincs fönt az Interneten, de megnyugtató híreket kaptunk arról, hogy hamarosan fölkerülhet a Mecsek Rallye hivatalos honlapjára is. Erről és a versennyel kapcsolatos elsőre igen csak jónak tűnő hírről beszélgettem Botka Endrével, az RSB vezetőjével.
Rallye2.hu: Az a hír járja, hogy 150 km-nyi gyorsasági szakasz vár a Rallye2 mezőnyére a Mecsek Rallye-n. Mi ebből az igazság?
Botka Endre: Azt lehet erről a lehetőségről tudni, hogy a Historyc Európa Bajnokság futamának a keretein belül 150 km-nyi gyorsasági szakasz állna a versenyzők rendelkezésére, de mivel az Intéző Bizottság nem fogadta el, hogy a futam kétszeres szorzójú legyen, ezért a megszokott módon egyszeres*** szorzóval számolják majd a verseny végén a pontokat és így a kilométereket is visszább kellett vennünk, azért, hogy összhangban lehessen a táv az RVSZ-el. A versenykiírás pedig hamarosan megjelenhet.
Rallye2.hu: Így akkor a versenykilométerek száma…
Botka Endre: Nagyjából 100 km körül lesz. Azt azért tudni kell, hogy a Rallye2-nek is lesz egy 26 kilométeres gyorsasági szakasza, amelyen első nap egy kört, második nap – jelenlegi tudásom szerint- két kört mennek majd a Rallye2-esek, de mint mondtam, ebben nem vagyok biztos, telefonon beszéltem erről Jelen Istvánnal. Ez a táv úgy jött ki végül, hogy az egyik napból kivettünk egy komplett kört.
Rallye2.hu: Ez akkor azt jelenti, hogy a Rallye2 mezőnye a Historyc EB mezőnyét megelőzve fog célba érni?
Botka Endre: Nem, nem így lesz. Ezt a kört az első napról vettük ki, tehát a Rallye2 az EB mezőny után gurulhat át majd a céldobogón.
Rallye2.hu: Miért választottátok mégis inkább a rövidebb távot, amikor tudomásunk szerint a Rallye2-es versenyzők jó része örömmel taposta volna hosszabb távon is a gázt?
Botka Endre: Azért, mert ameddig nem segíteni akarják az ember munkáját, hanem azt nézik, hogy hol lehet abba belekötni, addig elég nehéz ezt a feladatot úgy elvégezni, ahogy ezt igazán szeretném. Most is emiatt választottam inkább az egyszerűbb, szabály szerinti megoldást. Én is örültem volna, ha 150 kilométeres gyorsasági távval örvendeztethetjük meg a Rallye2-t, nagyjából 25 versenyzőt fel is hívtunk a témával kapcsolatban, akik pozitívan álltak ehhez a kérdéshez, szívesen mentek volna többet, pláne úgy, hogy nem változik a nevezés költsége. Mondjuk abban is biztos vagyok, hogy ha sikerült volna a kétszeres szorzót elintézni, akkor is belekötött volna valaki a dologba, és biztosan jött volna még néhány ember, hogy ha ezt előre tudja, akkor ő is elindul a futamon. Ilyenbe nem akartunk bele menni.
Rallye2.hu: Mivel az idén még nem beszélgettünk riportszerűen, megkérlek, hogy beszélj nekünk arról, hogy milyennek láttad, látnád a Rallye2-es bajnokságot?
Botka Endre: Őszintén szólva eddig nagyon el voltam foglalva azzal, hogy minden rendesen működjön a rallye háza táján. Idén eddig küzdelmes versenyek voltak a Rallye2-ben is, ahol remekül helyt álltak a versenyzők. Azt szeretném nagyon, hogy jelentősen emelkedjen a Rallye2-es bajnokság résztvevőinek a száma – ez igaz az ORB mezőnyre is- , mondjuk egy stabil 50-60 versenyzőpárosra gondolok, ha ez a kérdés szóba kerül. Megpróbálunk ezért tenni is a jövőben. Most azért lehet látni, hogy be vannak integrálva és úgy van a Rallye2 kezelve, hogy az bizony a Rallye1 szigorú velejárója, és nem szeretnénk az utánpótlás mezőnyét sem mostoha gyerekként kezelni. Jövőre mindkét társaságnál nagyjából 50%-os létszámemelkedést szeretnénk elérni.
(***: Javítva, 1,5-szersről, 1-szeresre)
Salánki Gábor