Ruszó Krisztián és Geró Gábor a Zemplén Rallye első napján nem jutott messze, de másnap, miután magukra találtak nagyokat autóztak és a kitartásuk egy ezüstérmet ért a verseny legvégén. Geró Gáborral beszélgettünk.

A Székesfehérvár Rallye-n mentetek legutóbb, azóta eltelt több, mint három hónap. Hogyan készültetek az évzáró Zemplén Rallye-ra és mit vártatok ettől a számotokra igencsak közeli futamtól?

A Székesfehérvár Rallye után kellett egy kicsit foglalkoznunk az autóval, mert nem muzsikáltunk ott sem túl fényesen, nem tudjuk, hogy miért, de tompának éreztük magunkat, pedig nagyon szeretjük a környék pályáit és magát a székesfehérvári futamot is. A Zemplén Rallye előtt elmentünk egy lyukóbányai sprintfutamra, ahol alapvetően minden jól működött, különösebb problémáink nem voltak, csupán egyetlen villamossági hiba jelentkezett, így arra felkészültünk, hogy a Zemplén Rallye rajtjáig azt ki kell javítanunk. Ez megtörtént, úgyhogy nyugodtan vártuk a szerencsi rajtot.

@rallye2.hu

Ruszó Krisztián-Geró Gábor Zemplén Rallye 2024 Rallye2 Gy6 Óhuta-Regéc-Fony Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

Felemás módon sikerült nektek a Zemplén Rallye, mert mondhatnánk, hogy amíg mentetek addig jól mentetek. Az első nap egy gyorsulási verseny után, roppant hamar véget ért, a második napon viszont jókat autóztatok. Hogy alakult az évzáró futam?

Szombaton valóban nem jutottunk túl messzire, mert a mádi rajt után, amikor Krisztián húzta a negyedik sebességi fokozatot, akkor a kardántengely egyszerűen szétszakadt. Ez nagyon szomorúan érintett minket, mert a verseny előtt még egyszer alaposan átnéztük az autót, négy nappal a rajt előtt találtunk egy minimális kardánhibát. Krisztián nem akarta a véletlenre bízni a dolgot, ezért orvosoltunk, egy vadonatúj kardántengelyt építettünk be az autónkba. Ez hagyott minket cserben, ami meglepő és rendkívül bosszantó volt.

A csapat viszont nem hagyott cserben titeket, visszatértetek a szervízparkba, ahol megoldottátok a problémát és újra harckész lett az autótok. Vasárnap szuperrallyeval álltatok vissza a mezőny végére és egészen a céldobogóig meneteltetek. Milyen volt a vasárnapi nap?

A vasárnap sem indult úgy, ahogy szerettük volna. Ismét tompák voltunk, az első két szakaszon egyszerűen nem találtuk a ritmust. Valószínűleg a nedves útviszonytól is tartottunk megtiszteltük a pályákat, hiányoztak a szombati nap kilométerei, igazából ekkor kezdtünk meg a hosszú kihagyás után visszarázódni az autóba.

A második két szakasszal már elégedettek voltatok legalább?

Hernádvécsén szerintem már egészen jól mentünk, jó volt, hogy azon a szakaszon már a körülmények is ideálisak voltak. Felszáradt az út, a rajt előtt rendesen meg tudtuk melegíteni a gumikat, a féket, üzem meleg volt a teljes autó amikor elrajtoltunk. Hogy ne legyen teljes a boldogságunk előjött egy újabb technikai probléma. Már éppen kezdtük jól érezni magunkat, amikor a tankolózónában megmakacsolta magát az önindító, ezért onnantól kezdve vagy leállítottuk és tologattuk az autót, vagy le sem állítottuk inkább, hagytuk ketyegni a motort.

Célba értetek és megérte küzdeni, nem feladni, mert a Lada Kupában sikerült egy dobogós helyezést elcsípnetek. Tudtatok ennek örülni a nagy küzdelem után?

Ezután az év után azt hiszem, hogy nekünk sokadrendű kérdés volt számunkra, hogy hányadikak leszünk a Zemplén Rallye-n, kár lett volna az eredménnyel különösebben foglalkozni, de természetesen örülünk minden kupának így ezeknek az ezüstérmeknek is. Inkább az abszolút értékelésben szerettünk volna jó eredményt szerezni, de az nem jött össze a technikai hibák miatt.

Mi lett az év végén? Lesz e még lehetőségetek jó eredményt elérni 2024-ben? Terveztek teszt, vagy bulifutamot?

A Lada Kupában és a P12-ben is sikerült dobogóra állnunk, a nem hivatalos eredménylistán mindkét értékelésben a harmadik helyet szereztük meg. Nem beszéltünk arról még egy szót sem eddig Krisztiánnal, hogy tervezünk e valamit 2024 végére, én azt gondolom, hogy örülünk, hogy tudunk menni idén az ORB2-ben, jelen pillanatban nincsen tervbe véve, hogy megyünk még idén valahova. Megvárjuk az új RVSZ-t, kaptunk olyan információkat, hogy rövid időn belül meg fog jelenni, miután azt átnéztük, annak függvényében eldöntjük, hogy merre tovább 2025-ben.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!