Lakatos Tamás és Marics Krisztina számára fontos volt, hogy jól szerepeljen, valamint gondok nélkül célba érjen Zalaegerszegen, és ez a pécsi párosnak, ha nem is kevés munka árán, de végre megadatott. Lakatos Tamással beszélgettünk.

A Kazincbarcika Rallye első szakaszán felbillentetek, majd nem sokkal később kiálltatok, a Székesfehérvár-Veszprém Rallye-ra pedig be sem neveztetek. Sikerült teljesen rendbe szedni a 208R2-t a 2. ZEG Rally Show-ra?

Igen, minden rendben volt, ráadásul nem is a „borulás” – ami tényleg inkább csak felbillenés volt – miatt kellett idő előtt kiállnunk Borsodban. Az ajtó, a sárvédő és az ablak sérült egy picit, létfontosságú alkatrésznek nem lett baja, a keletkezett károktól még vígan tudtunk tovább menni, a második szakaszon rendben el is rajtoltunk. A rudabányai murvás rész végén esett be a fékpedál, ami nem javult meg, azt sem tudtuk, hogy mi a baja, ezért inkább kiálltunk, minthogy bárkit veszélybe sodorjunk. Itthon a szervizcsapattal rendbe szedtük a kocsit, nagyon ügyesek voltak a srácok, amit kellett, azt cseréltük, fényeztünk, megjavult a fék, kijavítottuk a dekorációt is. Miután készen lett a 208-as, azt gondoltuk, hogy az éles bevetés előtt mindenképpen ki kellene próbálnunk, ráadásul, az idei évben nem volt még egyetlen tiszta futamunk sem, így szerettünk volna összerakni egy jó versenyt. Ez volt az első számú célunk Zalaegerszegen. Problémamentes hétvégére vágytunk, amit megvalósítottunk, amiért elutaztunk azt megkaptuk, Zalaegerszegen, 100%-osan sikerült a Peugeot-nk felkészítése.

11 gyorsaságit kellett teljesítenetek a különleges versenypályákon. Mi történt veletek ezeken?

Mind a 11-en végigmentünk, összesen két gyorsasági volt ezek közt, amiket igazi rallyepályáknak nevezhettünk. Gellénházán és Nagylengyelen nagyon jókat mentünk, nyernünk szakaszt is, az elején vezettük a kategóriánkat, de az épített pályákon nem éreztük otthonosan magunkat, azok nem lettek a kedvenceink. Az L2-es géposztály második helyén értünk célba, az összetettben pedig a tizenkettedikek lettünk, ezzel maximálisan elégedettek voltunk. Lehetett volna jobb is ez az eredmény, de a városi szakaszon húzgáltam elég sokat a kéziféket, és egyszer – egy bálával történt találkozás után – tolatnunk is kellett, így a rallye-s pályákon szerzett előnyünket elvesztettük. Egy Ladás párost utolértünk, akik miatt várakoznunk kellett, mert éppen egy körforgalmat rajzoltak. Megálltunk, megnéztük a produkciót, majd mentünk tovább.

Jól csinálták, tetszett legalább, amit láttatok?

Azzal nem volt gond, szépen terelték a vasat, csinálták a show-t, ahogy kellett, mi néztük, az óra pedig ketyegett közben… Nyerhettünk volna, de nem szomorkodunk, mert a rallyepályákon jókat tudtunk menni, még a Rally4-es autók ellenében is. Biztatónak látjuk, amit le tudtunk tenni az asztalra, optimistán várjuk a folytatást.

Meglepnél, ha azt mondanád, hogy nem lesztek ott a hazai versenyeteken, a pécsi, Mediterrán Rallye-n, a Rally2 Bajnokság mezőnyében.

Ebben csak egyetlen dolog akadályozhat meg, mégpedig az, ha a munkám miatt – gyorskorcsolya edző vagyok – egy versenyre kivezényelnek váratlanul. Teljes erőbedobással készülünk, mert mi mindenképpen ott akarunk lenni szeptember közepén, a pécsi rajtnál.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!