Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_458A kihagyott Székesfehérvár Rallye után szinte gond nélkül abszolválta a Veszprém Rallye-t Kuncz Dezső és Nagy Tomi. Mindössze egyetlen defekt keserítette meg az életüket, az is a verseny legvégén, de Dezső rutinosan kezelte a helyzetet, célba vitték az egykoron „pacalosként” ismert, új köntösbe bújtatott Hondájukat. Figyelmük már a Baranya kupára összpontosul, tesztelni is fognak, amiről Kuncz Dezsővel beszélgettünk.  

Rallye2.hu: Az Iseum Rallyen indultatok utoljára, nektek kimaradt a székesfehérvári verseny. Szombathelyen viszont elég rendesen feltúrtátok az autótok orrával a Söptei úti nagy ugrató után a vasi murvát, több alkatrész is megsínylette a mutatványt. Mit kellett javítanotok és cserélni a felkészülés során?

Kuncz Dezső: A két első teleszkópot és a kormányösszekötőt kellett javítani, amiben Tuki barátom is a segítségemre volt. Valamint az egyik nyúlvány is elhajlott, fentebb állt a kelletétől ezt kellett még visszahúzni, de az egész nem volt összesen másfél óra munka.

Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_657

Rallye2.hu: Ezért volt kint a Hondádból a motor, amikor én a verseny előtt utoljára az autót láttam?

Kuncz Dezső: Igen. Mert akkor már egyúttal átnéztem, hogy a bölcső nem e hajlott el vagy nem e keletkezett még valami más probléma.

Rallye2.hu: A pályabejárás, az itinerírás hogy sikerült?     

Kuncz Dezső: Minden rendben volt, nem volt probléma, ráadásul én ezeken a pályákon már mentem, ismertem őket régről.

Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_870

Rallye2.hu: Többen említették már, hogy kevésnek érezték a bejárás során az 50 km/órás sebességkorlátozást. Te mit gondolsz erről?

Kuncz Dezső: Azt te is tudod, hogy a tréningezés során utcai autókat használhatunk. Változó, hogy kinek milyen pályabejáró autója van. Az enyém olyan, hogy nem akarom szétszakítani a pályabejárás alatt. Engem nem zavart a korlátozás, de igazat adok a többieknek, hogy tényleg lehetne a pályabejárás során engedni egy kicsit tempósabb autózást is. Egy zárt területről beszélünk, nem közúti forgalom által érintett részekről. Engedhetnének nagyobb tempót is, azoknak, akik szeretnének tempósabban haladni.

Rallye2.hu: Akkor kapcsoljunk mi is versenytempóra, térjünk rá arra, hogy miként sikerült az első körötök?

Kuncz Dezső: Jó volt minden, szerencsére már olyan rugókat tudtunk az autóba szerelni, amivel jól kezelhető lett az autó. Ezt köszönhetem Balogh Janinak is. Ami egy picit visszafogott az az volt, hogy a navigátorom, Nagy Tomi a munkahelyi elfoglaltságai miatt rettenetesen fáradt volt és nem tudott maximálisan a versenyre koncentrálni. Szégyellte is ezért magát, sokszor bocsánatot kért, de megértettem, nem irigylem őt, amiben tudtam igyekeztem tehermentesíteni amennyire lehetett, nem zavart egyáltalán ez a probléma. Az égvilágon semmiért sem hibáztatom Tomit, nagyon jó navigátor.

Rallye2.hu: A szervizben mit kellett javítanotok az első kör után?

Kuncz Dezső: Az egyik ventilátor a hűtőn megállt, mert elszakadt egy vezeték ezért elkezdett melegedni egy picit a hűtővizünk. Annyira nem volt veszélyes, hogy bármilyen kár keletkezzen emiatt az autóban, vagy a versenyünket veszélyeztesse. A srácok szerették volna megcsinálni, hála és köszönet érte valamint az egész hétvégi munkájukért, de mivel a Honda motortere nagyon tele van és 200 Celsius fok volt benne sajnos nem tudtak hozzáférni, nem volt annyi idő, hogy lehűljön a rendszer és megjavítsák. Ezen kívül csak ellenőrizni kellett az autót.

Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_803

Rallye2.hu: A második körre Tomi magára talált e?

Kuncz Dezső: Jobb volt, de  – egyem meg a pici szívét –  nem tudta teljesen fölvenni a ritmust. Azért voltak olyan szakaszok, ahol elkapta a fonalat és tényleg ott volt a toppon! Még egyszer mondom, nem hibáztatom és tényleg így is gondolom, ahogy mondom. Nem is azért mentem most el Veszprémbe, hogy bármilyen eredményt elérjek, csak ismerkedni akartam az autóval és azt látom, hogy jól viselkedik. Az utolsó, hajmáskéri gyorsasági közepén kaptunk egy defektet, lejöttünk vele, de szétvert elég sok mindent a gumi, most folyamatban van a javítás, készítjük az autót, hogy Komlón tudjunk menni.

Rallye2.hu: Nem az eredményen volt a hangsúly, de elégedettek voltatok e a célban?

Kuncz Dezső: Baksai Laci és többen mások is említették, hogy a szombathelyi versenyhez viszonyítva már sokkal jobban mentem. Mondtam nekik, hogy azért mert ha jobb a gátló, a futómű, akkor természetesen jobban merem nyomni én is a gázt, mivel vezethetőbb, kezelhetőbb az autó. Az eredményünk lett, amilyen lett, nem az volt számunkra a lényeg, hanem a versenykilométerek gyűjtése. Abból pedig mindet begyűjtöttük, rengeteg jó tapasztalatot szereztünk az autóról.

Rallye2.hu: Akkor tehát készültök Komlóra.

Kuncz Dezső: Igen. Ha megjönnek a gátlók, amiket revízióra küldtünk, visszaszereljük az autóba és elutazunk Miskolcra, két napra Balogh Jani segít abban, hogy tökéletesen be tudjuk állítani a Hondánkat a Baranya Kupára. A hátsó sárvédőt újra kell fóliáztatnunk, mert a gumi, a lőtéren elég alaposan helyben hagyta. Futómű beállítás lesz, a ventilátor kész van, már csak a nagy fékeket kell felrakni aztán készen is vagyunk.

Rallye2.hu: Nagy Tomi vagy Kemény Zsolti kísér el a Baranya Kupára?

Kuncz Dezső: Zsolti sajnos ezúttal sem tud a munkahelyéről elszabadulni, így ezúttal is Tamással fogunk versenyezni a mecseki pályákon. Mindkettőjükkel jó együtt dolgozni.

Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_265

Rallye2.hu: Van e valami különleges célkitűzés a helyezéseteket illetően vagy ezúttal is a tesztelés és a biztos pontszerzés a fő feladat?

Kuncz Dezső: Az utóbbira hajtunk. Ezt az évet teljes egészében az autóval való ismerkedésre szánjuk, hogy teljesen belakjuk és majd 2016-ban fogunk vele élesben támadni. Persze azért, ha kupákat is sikerül menet közben gyűjteni, azt nem bánjuk.

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!