Molnár Zsolt és Szatmári Ede lehet, hogy pályát tévesztett. Zsolt szavai ugyanis arra engednek következtetni, hogy a rallyen kívül a másik nagy szerelmük a repülés, ugyanis rettenetesen élvezték a lőtéri ugratókat, jót mókáztak a levegőben. Zsoltiék azonban a mezőny nagy részétől eltérően nem lesznek ott a Baranya Kupán, ők már Kassára készülnek, ott ugyanis Zsolti számára sokkal izgalmasabb pályák várják majd a Rallye2 mezőnyét.
Rallye2.hu: Elég régen láttalak titeket, ha jól emlékszek pont azon a Miskolc Rallye-n mentetek utoljára, ahol én nem tudtam ott lenni, viszont azóta ti nem jöttetek versenyezni. Hogy sikerült a felkészülésetek?
Molnár Zsolt: Így van, Miskolcon autóztunk utoljára, az Iseum Rallye és a Székesfehérvár Rallye sajnos kimaradt a versenynaptárunkból. Legalább is élesben, mert ugyan én ott voltam, a futamokon, de versenyautóban csak navigátorként, és előfutóként ültem. A Veszprém Rallye-ra koncentráltunk tehát, amire ha azt nézzük a felkészülést, már az Iseum Rallye-n elkezdtem Bodolai Lacinak navigáltam előfutóként, Subaruban, majd Székesfehérváron Kurtos Robi mellé ültem be az ORB mezőnyében itinert olvasni egy Mitsubishiben. Az murvás edzés az volt nekem Veszprémre, hogy jobb oldalról figyeltem a fiúkat, hogy mit csinálnak. 🙂 Tehát azt gondolom, hogy az Iseum Rallyen élesben szereplő Rallye2-es vetélytársaim némi előnyre tettek szert velem szemben a murvás felkészültséget illetően. Ettől eltekintve nem feltartott kézzel érkeztünk Veszprémbe, de utólag láttuk, hogy pokolian gyorsak a fiúk.
Rallye2.hu: Az első körben sikerült elkapnod a ritmust a hosszú kihagyás után?
Molnár Zsolt: Az első két gyorsaságin konkrétan háttal ültem az autóban. Legalábbis úgy éreztem. Fogalmam nincs, hogy miért autóztam ennyire ügyetlenül, meglepett, az is, hogy mennyire dekoncentrált vagyok. A miértjét ne kérdezd. Ezen kívül nem számítottam arra, hogy ennyire csúszni fognak a pályák az első körben. Úgy gondoltam, hogy az első osztály előttünk már letakarítja a pályákat. Ez meg is történt, de ennek ellenére a hosszú, tempós részeken nemhogy hatodikba nem mertem felrakni az autót, hanem például Kislődön, a végén azt éreztem, hogy a hosszú egyenes feléig nem fogunk elérni ötödikben, mert a hátulja már belógott a bokorba. Pedig tudtam volna még bőven nyomni neki a gázt! Nem tudtam, nem értettem pontosan, hogy mi volt a baj. Állítottunk a gátlókon és a kerékösszetartáson, hátha jobb lesz és bejött, mert a második körben már kezelhetőbben viselkedett az autónk. A lőtéren remekül szerepeltünk, kategória első időt repesztettünk, bár több embernek is volt problémája. Neukirchner Andriséknak akkor tört el a féltengelye, emiatt Jánosa Ákosék is lassultak egy picit ezek miatt is Hajmáskéren egy elég jó időt autóztunk, ami meg is hozta a kedvem a folytatásra.
Rallye2.hu: A szervizben volt sok dolgotok?
Molnár Zsolt: Szokás szerint nem sok munkánk volt az autóval. Ha nem borítom fel az autót, akkor a szerelőimnek általában semmi komoly dolguk nincsen. Szerencsére jönnek mindig segíteni, amit szívből köszönök, de lassan nem szerelőket kell magunkkal vinni, hanem egy karosszériás, fényező és szélvédős brigádot. 🙂 2014-ben két versenyből kettőn sikerült felborulni, mindkét murvás rallyen felborítottam az autót. Most szerencsére a harmadik verseny után is egyben van és meglepően jól bírja a gyűrődést, bár elég sokat is dolgozok rajta a versenyek előtt, mire összerakom, de megéri, mert a versenyeken szinte hozzá sem kell nyúlnunk az Opel Astránkhoz.
Rallye2.hu: Tehát pont olyan jó autóval kezdtétek a második kört is, mint az elsőt.
Molnár Zsolt: Igen, de itt már egy picit mi is jobban éreztük magunkat, plusz jobb időket is autóztunk a többiekhez viszonyítva. De az ellenfeleink nagyon gyorsak. Jó autókkal mennek, de rettenetesen ügyesen is vezetik őket. Az élmezőny bitang erős. Ha a gyorsaságik eredményeit nézem, azt látom, hogy nagyon szoros meccseket vívnak a fiúk, az első 5-6 páros másodpercekre van egymástól. Ákosék nagyon megleptek! Az eddigi eredményeik alapján nem gondoltam, hogy ennyire gyorsak tudnak lenni. Nagyon ügyesen mentek. De a többiek is. Neukirchner Andris magasan a többiek előtt ment, Berényi Laciék jókat autóztak, Baksai Laciról pedig nem kell senkinek sem elmondani, hogy a mindene ez a murva és nagyon otthonosan vezet rajta. Sajnálom, hogy egy műszaki hiba miatt végül felborították az autót. Pedig nagyon jól mentek. Antalffyék is nagyot csatáztak, végig ott voltak és küzdöttek az első helyért, sajnáltam, hogy az utolsó körben eltört a féltengelyük.
Rallye2.hu: Élményetek, kalandotok, túlcsúszás, defekt vagy bármilyen probléma nehezítette e a dolgotokat?
Molnár Zsolt: Nem, hála Istennek mi nem tudunk ilyenekre hivatkozni. Olvasgattam a Rallye2.hu-n a többiekkel készült riportokat és látom, hogy miket mondtak. Nekünk nem voltak ilyen gondjaink, ennyit tudtunk most kihozni belőle. Nincs semmilyen mentségünk. A második körben, Hajmáskéren belülről azt éreztem, hogy sokkal gyorsabbak vagyunk, mint első nekifutásra. Ettől függetlenül azt gondoltam, hogy ha beérünk a beíróba biztos, hogy 5 másodperccel rosszabb lesz az időnk. Majdnem így is lett, azzal az aprósággal kiegészítve, hogy nem 5, hanem 10 mp-el voltunk lassabbak magunkhoz képest. 12:17 perc helyett 12:27-et autóztunk. Ezen már mosolyogtam magamban, nem akartam elhinni. Egyetlen pici gondunk volt. Az 1. fokozatot kidobálta az autó, de nem a sebességváltóval volt a gond, hanem a rossz minőségű úton, a kigyorsításokkor egyszerűen kiugrált a fokozatból. Ezért miközben bekanyarodtam, egy kézzel fogtam a kormányt, a másikkal a váltót tartottam és így kezdtem el kigyorsítani. Hogy emiatt volt ez a 10 mp plusz benne vagy másért, azt nem tudom. Repkedtünk mi is mindenütt. Az különösen érdekes volt, hogy mindenki félt a Hajmáskértől, de mindenki mosolyogva jött le róla, mert őrület volt, ahogy repkedni kellett. Nagyon jó pálya!
Rallye2.hu: Mi lesz a következő versenyetek?
Molnár Zsolt: Van most egy kis futómű problémánk, többek közt lóg a gátlószár, meg ilyesmi, amit ha meg tudunk csinálni és tudunk alá rakni egy normális futóművet, akkor elgondolkozok azon, hogy a Kassa Rallyen elinduljunk. Közel van hozzánk, aránylag kis költségvetésből tudnánk ott indulni. Meg lehet találunk még itthon használt gumikat, amit még fel tudunk tenni, ha ezek sikerülnének, akkor talán megpróbálnánk.
Rallye2.hu: Baranya Kupa tehát nem lesz nektek, de ha nem jön össze a Kassa, jöttök e a Mecsek Rallyera?
Molnár Zsolt: Nem. Biztos, hogy nem. Nem szeretem az olyan versenyeket, ahol már unalomig járt pályákon kell versenyezni. És ott azokkal, akik mindig ott tudnak lenni és versenyeznek azokon a szakaszokon nagyon nehéz felvenni a versenyt. Meg messze is van nekünk. Nekem ráadásul sokkal jobban tetszenek a viszonylag keskeny, kicsit dobálós pályák, amik ugyan szintén lehetnek klasszikus, többször használt rallyepályák, de sokkal izgalmasabbak. Az, hogy 170-el menjünk sima jobb, sima bal kombinációkban és hogy ezeket ki mennyivel meri elvállalni, az nekem nem tetszik. Sokkal jobban kedvelem azt, ami kettő vagy három éve volt a Miskolc Rallyen, éjszaka, Mályinka. Szerintem az Magyarország egyik legjobb gyorsaságija. A Budapest Rallye pályái is jók voltak, valamint újak is, keskenyek is, oda kellett figyelni. Tehát engem a Mecsek annyira nem vonz. Jó rajtuk menni, de én egy másabb rallye élményt keresek, amit ezek a szakaszok nem adnak meg. Tehát reméljük, hogy Kassán ott tudunk lenni és egy hatalmasat autózni a magunk és szurkolóink örömére!
Salánki Gábor