2018 abszolút Rally2-es bajnokának, Krehlik Nándornak nem úgy sikerült a visszatérése, ahogy azt eltervezte, de az új navigátorával, Kálna Tamással megtalálták akkor is a jót az Eger Rallye-ban, amikor más már régen hazafelé vette volna az irányt. Két váratlan látogatás is történt a versenyhétvégén, amiben a srácok érintettek voltak. Az egyiket ők tették az árokban, a másikat viszont ismeretlen betörők a szálláshelyükön, szombaton éjszaka. Krehlik Nándorral beszélgettünk.

Nagyon régen mentél a Rally2-ben, 2019 legelején, amikor abszolút bajnokként intettél búcsút egy időre a bajnokságnak. Egerben fejeztétek be, Egerben tértetek vissza, mit vártatok az újrakezdéstől?

Jobbat, mint, ami sikerült, mert a nyitószakaszon, Egerszalókon, szombaton nem utalt semmi a készülődő problémákra. A kocsi jó volt, amin nem lepődtünk meg, mert időben elkészült az autónk, volt lehetőségünk rendesen megcsinálni. Kaptunk valamennyit kezdésként, mert végsebességre nem a mi kocsink a legjobb, de nem volt vészes a helyzet. Új navigátorral, Kálna Tamással indultam, kipróbáltuk a közös munkát, és mindketten azt gondoljuk a futamot visszanézve, hogy jó lesz ez így. Vasárnap, az első kört még hasonlóan gondtalanul tettük meg, mint a szombati 4 kilométerünket, bár annyira engedni nem mertem a vasat, mert három év kihagyás, az csak három év kihagyás.

Nagyjából kezdtem volna ekkorra ráérezni a ritmusra, de a negyedik gyorsasági előtt elkezdődtek a problémák. A karburátor vacakolt. A benzin folyt a kocsiból, így már a rajtban sem ment rendesen az autó. Teljesítettük a bátori szakaszt, majd ahogy tudtuk, a sirokit is. Az egyenesekben jól ment az autó, az alapján még egész jó dolgok is kisülhettek volna produkciónkból, egyenesben rendesen kezelte a benzint, de a kanyarokban és a lassítókban rettenetesen viselkedett a Ladánk. Alig tudtunk kijönni belőlük. Rengeteget kaptunk. az egerbaktai célban, gumiellenőrzés közben vették észre az ellenőrök, hogy folyik a kocsiból a benzin, szóltak is, hogy csináljuk meg.

Az ötlet jó volt, csak annyi idő nem állt a rendelkezésünkre, hogy megcsináljuk és még időben a szervizbe is beérjünk, úgyhogy leadtuk a menetlevelünket. A karburátor hibája nélkül tök jó verseny kerekedhetett volna nekünk is az Eger Rallye-ból. A később bementünk a szervizbe és szuperrallye-val, valamint játszós gumikkal eredtünk a mezőny után, igyekeztünk Just4Fun stílusban teljesíteni a hátra lévő két szakaszt.  A vége előtt, kb. az utolsó előtti kanyarban sikeresen beestünk az árokba. 🙂 Foltokban volt vizes az aszfalt, amikor ráborítottam a VFTS-t a kanyarra, akkor még rendben volt az út, csak a kanyar másik felén volt vizes, ez pedig azonnal kibabrált velünk. A nézők hamar visszatettek minket az útra, köszönjük szépen nekik. Másnap itthon szétszedtem az autót, már kasztnizzák, csinálják, készülődünk a következő versenyünkre.

Ami…

Ami a Kazincbarcika Rallye lesz, mert hazai pályán mindenképpen menni akarunk. Az Eger Rallye-ra visszakanyarodva még szeretném elmesélni azt, hogy nem csak a versenyünk volt kalandos, hanem maga az Eger környéki ottlétünk is. Szombaton teljesítettük az első szakaszt, majd visszamentünk a szállásra. Vacsora, fürdés, egy kis beszélgetés, lefekvés, teljesen átlagos este volt, de végül alig aludtunk valamit, mert éjszaka betörtek hozzánk. Hajnali 2 óra körül keltünk föl, akkor vettük észre, hogy valaki(k) a házban járt(ak) és az összes pénzünket elvitték. Természetesen azonnal hívtuk a Rendőrséget, ők jöttek, helyszíneltek, keresték az elkövetőket, mi pedig reggel 6-ig kint várakoztunk az utcán, mert nem mehettünk be a szállásra, nehogy tönkre tegyük a hátrahagyott nyomokat. Így futottunk neki a vasárnapi napnak. Összességében elmondhatjuk, hogy nem a mi hétvégénk volt most ez az Eger Rallye, bizakodunk abban, hogy Kazincbarcika ettől csak jobb lehet.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget!

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!