Krehlik Nándi és Madarász Szabi fogához nem igazán fűlött a Salgó Rallye, de mivel már a rajt előtt is jól álltak a bajnokságban, így kénytelenek voltak ellátogatni a nógrádi futamra. De nagyon megérte útra kelni nekik, hiszen a Baranya Kupa után, Salgótarjánban újabb abszolút győzelmet arattak, és szorosan felzárkóztak Trencsényi Vincéék mögé az éves értékelésben. Ha viszont az év végi mínuszolásokat is belekalkulálnánk a bajnokság állásába, akkor bizony a Krehlik-Madarász páros nevét láthatnánk a táblázat élén. Krehlik Nándorral beszélgettünk a Salgó Rallye-ról, és az évad záró futamáról.
Nem a kedvenced a Salgó Rallye, nem rajongsz a nógrádihoz hasonló, jó minőségű gyorsaságikért, tartottál is tőle, hogy nem fog jól sikerülni a versenyetek. Hogyan készültetek rá?
A Baranya Kupa után nem sok mindent kellett szerelni az autónkon, egészen egyben volt, a mecseki sikerünk nem viselte meg túlzottan, csak át kellett néznünk. A kötelező cseréket elvégeztük, áthúzgáltuk a csavarokat, ennyiből állt a technikai felkészülésünk. Valóban nem kedvelem az ilyen jellegű pályákat, de a Salgó Rallye végére Kazár és Sámsonháza nagyon megtetszett, már kifejezetten vártam őket. Cered viszont nem lett a kedvencem.
A városi superspeciálal kezdődött a futam, ezt követte másnap kilenc gyorsasági szakasz, amiknek a végén, a ti nevetek mellé írták be a legkevesebb időt. Milyen volt a versenyetek?
Az első gyorsaságin, a superspeciálon, egyből a rajt után, az első visszafordítóban azonnal beforogtunk egy kicsit, elrontottam a kanyart. Rosszul mutatkoztunk be, sokat benne hagytunk. Vasárnap reggel a generátorral adódott problémánk, az első kört végig kínlódtuk vele. Cereden, szinte rögtön a rajt után elment a töltés, elkezdett durrogni a VFTS-ünk, kevés volt a teljesítmény, nem tudtunk jót autózni, gyakorlatilag az egész kört végigimádkoztuk, hogy az akkumulátor kibírja a szervizparkig. A generátorból kitört egy alkatrész, amit nem tudtam pótolni az út mentén. Két és fél gyorsasági és mintegy 60 kilométer etap után szerencsénkre visszajutottunk Salgótarjánba, ahol kicseréltük a teljes generátort. Az önindítóval is volt gondunk, nem igazán tudtuk és mertük leállítani az autót.
A gyorsaságik előtt tologatni is kellett. Miután ezt is orvosolta a csapatunk, szinte tökéletes volt a versenyünk, több szakaszt is megnyertünk. A gumiválasztás nem volt egyszerű, hiszen hol esett az eső, hol száraz volt az aszfalt, kemény dió sőt, inkább lehetetlen volt jó gumitaktikát kitalálni még egyazon gyorsaságira is. De utólag elmondhatom, hogy nagyjából sikerült rálelnünk az arany középútra, ami egészen elfogadható volt. Elégedettek voltunk a célban, boldogok voltunk, hogy egy újabb győzelemmel közelebb kerültünk az összetettben Trencsényi Vincéékhez és a kategóriában meg tudtuk erősíteni a vezető helyünket. A Zemplén Rallye-n fog eldőlni minden.
Mi lesz a tervetek az évzáróra?
Törekszünk majd természetesen arra, hogy minél jobb helyen érjünk be a célba, de a számításaink szerint nem muszáj közvetlenül az élmezőnyben végeznünk ahhoz, hogy 2018-ban megszerezhessük a Rallye2 Bajnokság abszolút bajnoki címét, és hogy idén is Borsodban tarthassuk ezt a gyönyörű trófeát. A legfontosabb, hogy az előttünk álló két hónapban alaposan felkészítsük az autónkat, mert a Salgó Rallye-n azért előjött néhány apróság és technikai probléma rajta, amiket javítani kell. Ha ezeket elvégeztük, akkor tartunk még egy alapos ellenőrzést, mert nem szeretnénk, ha azon múlna a végső sikerünk, hogy az autónkban egy alkatrész netán csütörtököt mond, éppen a legfontosabb pillanatban.
Rallye2.hu – Salánki Gábor