Baksai Laci és Erdei Zoli számára a siker mellett a tanulásról is szólt a Salgó Rallye, hiszen a kupáik mellett rengeteg tapasztalatot gyűjtöttek a nógrádi pályákon. Ezeket a tapasztalatokat kell nekik minél hatékonyabban kielemezni, ha az év végi Nyíregyháza Rallye-n szeretnének sikerrel harcba szállni a 2WD kupában, a bajnoki címért. Baksai Lászlóval beszélgettünk.
Hogyan készültetek a Salgó Rallye-ra?
A motor, a váltó, valamint a differenciálmű revíziója megtörtént, az olajakat lecserélték a PSZA-s szerelők, aztán kezét csókolom. A futóműhöz hozzá sem kellett nyúlnunk a Baranya Kupa után, annyira jól eltaláltuk Komlóra, a beállításokat. Ezek Salgótarjánban is tökéletesen működtek. Korábban volt arra példa, hogy versenytempóban, a balos kanyarokban elgyengült, befulladt a motorunk, olyan volt, mintha ellöttyent volna a benzin a tankban és nem jutott volna elegendő üzemanyaghoz, a Ladánk erőforrása, erre a problémára is sikerült nagyrészt megoldást találni. Csak a brutálisan komoly féktávok utáni balosokban érzékeltünk ilyesmit. Tesztelni még az életben nem voltam egyetlen verseny előtt sem, nem árulok el vele nagy titkot, ha azt mondom, hogy ezúttal sem volt rá időnk.
Nem számítottatok túl jó hétvégére Salgótarjánban. Miért?
Az autónk nem egy erőgép, alig több, mint 100 lóerő van a motorjában, emiatt már jó előre tudtuk, hogy a sok-sok emelkedő nem lesz egyáltalán a kedvére. Ez be is jött, mert Cereden kívül, a másik két szakaszon – Sámsonházán és Kazáron – a kategóriánkon kívül a 2WD kupában is elkalapáltak minket rendesen.
Ezek szerint Cereden próbáltatok meg valamennyit ledolgozni a hátrányotokból. Milyen volt a versenyetek?
Igen, legnagyobb meglepetésünkre Cereden egészen jól tudtuk tartani a lépést az ellenfelekkel, sőt, a Superspeciálon kívül csak ott tudtunk szakaszt nyerni, ami meglepetés volt a számunkra is. Érdekesség, hogy a 22 évnyi rallye-s pályafutásom során eddig csak Cereden mentem korábban, a másik két szakasz teljesen ismeretlen volt. Kazáron szétcsaptunk egy lassítót, ami megviselte a kocsinkat. Megrepedt a kormánymű, szétállt a futómű, csoda, hogy a szervizparkig egyáltalán eljutottunk. De szerencsére a PSZA-s fiúk orvosolták az összes problémát, tökéletes autóval gurulhattunk ki az utolsó körre. Sokat tanultunk ezen a versenyen, fejlődtünk és, úgy gondolom, hogy aki lejön Ceredről, lassító nélkül, versenytempóban, az onnantól férfinak tekinthető. A tanulmányaink egy másik fejezete a kanyarsebességünkkel volt kapcsolatos. Elég sokat gyorsultunk a kanyarokban, alaposan megismerkedtünk a Hankook gumikkal. Szerintem eljutottunk arra a pontra, hogy nem sok maradt a gumikban, kiismertük nagyjából őket. Meg is lepődtünk, hogy ennyire pozitívak a tapasztalataink velük kapcsolatban. A lassítóval történt találkozáson kívül semmilyen technikai gondunk, vagy kalandunk nem volt. Zolival is magasabb szintre emelkedett a kapcsolatunk. Eddig is szinte olvastunk egymás gondolataiban, de úgy érzem, hogy végre sikerült úgy összeállnunk, ahogy egy igazi versenyzőpárosnak kell. A miskolci esésünk után maradt Zoliban egy kis fenntartás, ami most teljes mértékben eltűnt és felszabadultan, tök jó hangulatban teltek a kilométerek az autóban. Ez a harmadik Cereden vált egyértelművé, ahol teljesen lenyugodva, brutálisan jót jöttünk. A célban, a 2WD kupában csak Molnár Feri bácsiék előztek meg minket, a 6-os kategóriában pedig szintén mögöttük értünk célba, nem sokkal maradtunk le a dobogóról. Tegyük hozzá, hogy óriási szerencsénk volt amiatt, hogy Balics Ákosék a Superspeciálon véletlenül kétszer kerültek meg egy lassítót, amivel 35 másodpercet vesztettek. Ha nem így alakul, akkor vasárnap 8 másodperccel elvernek minket a verseny végére. Az időbeni késéseket leszámítva nekünk nem lett volna annyira rossz ez a futam.
A Nyíregyháza Rallye-ra el tudtok jönni?
Igen, mindenképpen megyünk, mert ott fog eldőlni a 2WD kupa sorsa, akár még bajnokok is lehetünk a kétkerék meghajtásúak között. Izgalmas és változatos pályák várnak ránk, ráadásul, ahogy hallottuk, nyolcból négy még eddig soha sem szerepelt korábban rallye bajnoki futam útvonallapján.
Rallye2.hu – Salánki Gábor
Együttműködő partnereink: Dolphio Technologies Kft., FER-VILL KFT., Solar Pro-Tech Kft., Budaörs Rádió FM 104.8., Kamaraerdei Stúdió Bt., Henci Group Kft., H-D Innovatrans Kft., Truckport Hungary Kft., Virtech Labs Bt., Attalus Security Kft., TEN-LINE Kft., Ruhan Kft., Multi Garage Kft., FoliaZ.hu., Extremautosport.hu., Petersgumi.hu., Matricakell.hu – matrica webáruház., Kasza Motorsport., FervillSound Kft., LEL Kft., Volvid Zrt., Simon és társai Kft., Cso-koto Kft., GPS-COM Kft.