Krajnyák Petra és Lukács Zoli egy Ford Fiesta R1-ből ült át 2021-re, a Ford Fiesta R2T-jébe és az új autó annyira jó volt, hogy már az első szakaszon meglepte a párost. Ezek után fokozatosan barátkoztak meg Petráék az új technikával, aminek a vége egy biztató végeredmény lett az idei évre nézve. Krajnyák Petrával beszélgettünk az Orfű Rallye-ról.

Új autóval kezdtetek neki a 2021-es szezonnak. Milyen tervekkel érkeztetek az Orfű Rallye-ra?

Az első számú célunk az volt, hogy a gyorsasági szakaszokon nagyjából képbe kerüljünk az új Ford Fiesta R2T-vel. Teszteltem ugyan az autóval a bajnoki rajt előtt, de az teljesen más volt, mint az igazi rallyepályákon, másak voltak a körülmények. Beállításokat akartunk próbálgatni kíváncsiak voltunk arra, hogy hogyan mozog az autónk, aztán amikor erre ráéreztem az volt a következő feladat, hogy minél magabiztosabban vezessem az új kocsit a mecseki szakaszokon.

Mit gondolsz sikerült ezt megvalósítanod? Milyen volt a verseny?

Mindkettőnk számára meglepő volt az autó már az első szakaszon. Zoli még soha nem ült mellettem ebben a kocsiban, mivel a tesztek során Czakó Janek segített nekem. Elsőre a vártnál jobban teljesítettünk és később fokozatosan javultunk a verseny során. A második Árpádtető után éreztük azt, hogy ennek év közben akár még jó vége is lehet, az utolsó szakaszon pedig beverekedtük magunkat az összetettben a legjobb tízbe. Ahogy lassacskán elkezdtem kiismerni a kocsit úgy lettem egyre magabiztosabb. Kifejezetten jó beállításokat sikerült találnunk az utolsó körre, jót autóztunk így az előzmények tekintetében elégedett vagyunk a végeredménnyel. Kalandunk, technikai hibák egyáltalán nem volt, teljesen nyugodtan és tisztán tudtunk autózni. Egyetlen neccesnek tűnő szituáció volt csak, egy sodrós ötödikes kanyarban, de azt jól megoldottuk, semmilyen rosszat nem tudok mondani az Orfű Rallye hétvégéjéről.

Az Eger-Ózd Rallye következik. Borsodi lány vagy, részt vesztek a borsodi futamon?

Igen, megint megyek haza, Zolival együtt ott leszünk a versenyen. A versenykiírást már megnéztem, és picit csalódott vagyok amiatt, hogy mindössze két pályán rendezik meg a hat gyorsasági szakaszt, de annak örülök, hogy lesz prológ. A prológon már a pénteki napon is tudunk egy kicsit menni, bele tudunk rázódni a versenyzés hangulatában és ez általában jót szokott tenni. Az első gyorsasági szakasz mindig stresszesebb, így jó, ha ezt egy rövid prológgal már egy nappal korábban letudjuk, így nyugodtabban tudunk odaállni másnap a rajtvonalhoz.

Reméljük, hogy a vírushelyzet megengedi, hogy megrendezzék a bemutatkozó szakaszt, akár már nézők részvételével is. Mi egy ilyen szuper kezdés után, mint amilyen az Orfű Rallye-nk volt megéreztük a csít, és szinte minden nap beszélünk arról Zolival, hogy milyen jó lenne, ha már újra az autóban ülhetnek, és mehetnénk kifele az első gyorsasági szakaszra. Azt gondolom, valamint erőteljesen bízok is abban, hogy Ózdon már határozottabban, sokkal magabiztosabban fogok beülni a Fiesta R2T volánja mögé, és ezáltal szeretnénk elérni azt, hogy szépen sorban jönnek a jobbnál jobb időeredmények.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!