Bartha Nándor és Karetka-Ülkei Réka megújult csapattal érkezett Orfűre, de a célba sajnos nem sikerült eljuttatniuk a Peugeot 206-osukat. Bartha Nándorral beszélgettünk.
Egységes dizájnnal érkeztetek meg az Orfű Rallye-ra, nagyon szép látványt nyújtott a csapatotok a szervizparkban. Milyen tervekkel jöttetek az évadnyitó futamra?
Az volt a célunk, hogy hosszú évek után újra egy ilyen szép, egyforma külsejű autókat felvonultató, nagy csapatot láthassanak az érdeklődők a Rally2 Bajnokság mezőnyében. Remélem, hogy hozzád hasonlóan sokaknak elnyertük ezzel a tetszését. A tervünk ugyanaz volt, mint a csapattársainknak. Éppen úgy, ahogy Bucsi Józsiék és Tordai Gabiék mi is azt szerettünk volna elérni, hogy a célban fejezzük be a versenyt. Nem szoktunk igazából ilyet mondani, de ezúttal jó lett volna, ha mindannyian kupával térhetünk haza Orfűről. Ez sajnos nem így alakult, de ebből is tanultunk, legközelebb nem tervezünk ilyesmit.
A célig sajnos nem értelek el. Mi történt veletek?
Az első kört teljesítettük, majd elindultunk a szervizparkból a negyedik gyorsasági szakaszra. Megérkeztünk az abaligeti rajthoz, elstartolt az előttünk lévő autó, álltunk volna be a rajthelyre, de egyszerűen leállt a Peugeot-nk. Nem tudtam beindítani a 206-ost, próbálkoztam mindenhogy, de igazából már akkor hallottam, hogy üresen tekeri a motort az önindító. Ennyi volt a versenyünk. Visszahúztak minket a szervizparkba, ahol megkértem a szervizcsapatot, hogy az AC pumpát szereljék ki, mert sejtettem, hogy valamilyen üzemanyag ellátási problémánk lehet. Ekkor döbbentem meg, hogy az AC pumpa csöve elrepedt. Ezen nagyon elcsodálkoztam, mert három hónapja cseréltem ki a régit egy vadonatújra. Valami vagy kikezdte, vagy elrepedt, vagy akár gyári hibás is lehetett. A valódi okot szerintem már soha nem fogjuk megtudni, ám tény és való, hogy egy 0 Ft-os technikai probléma miatt kellett feladnunk az Orfű Rallye-t. Amíg mentünk addig eszméletlen jó volt minden, szegény Réka alig tudta felvenni a ritmust, nem gondolta, hogy ilyen sokat változott az autónk pozitív irányba. Ezen mondjuk még én magam is meglepődtem. Volt egy nagyon jó részeredményünk a harmadik, remeteréti gyorsaságin, ahol az abszolút nyolcadik időt szereztük meg. Ennek különösen örültünk. Amiatt, hogy kiestünk hibásnak tartom magam, ezért büntetésből ezen a hétvégén eljöttem a Boldogkő Rallye-ra navigálni Kolencsik Balázsnak, az első osztályba. Éppen a pályákat írjuk.
A Rally2 Bajnokság az Ózd-Eger Rallye-val folytatódik.
Mi is így gondoljuk. Ahol csak lehet 2021-ben is szeretnénk rajthoz állni a Rally2-ben. Sőt, még ezen túl is vannak rallye-val és versenyzéssel kapcsolatos terveink. A jövő hétvégén például az edzőautónkkal szeretnénk rajthoz állni Mezőkövesden, egy kisebb szlalomverseny. Itt Réka is vezetni fog. A lényeg, hogy ne essünk ki a ritmusból. Utána pedig jöhet az Ózd-Eger Rallye, és is így tovább szépen sorjában.
Rallye2.hu – Salánki Gábor