Két éve láttuk utoljára a Rallye2-ben versenyezni Kovács Zsoltit, aki akkor kedveszegetten fordított hátat az itthoni versenyzésnek, azóta csak az augusztusi, komlói, Mitropa kupán szurkolhattunk neki, a Mecsekben. De a fia, az egykori bajnok autója, valamint a Nyíregyháza Rallye kedvéért visszatér az évadzáró futamon, és egy gyönyörűséges, 55 éves, P60-as Trabanttal fognak csapatni, a Rallye2 mezőnyében, a zempléni pályákon, kizárólag a móka kedvéért. Kovács Zsolttal beszélgettünk.
Régen láttunk titeket a Rallye2 Bajnokságban, ha emlékeim nem csalnak, ez a 2016-os Ózd Rallye-n volt. Mi történt veletek azóta?
Tényleg régen versenyeztünk a Rallye2-ben, de én inkább úgy mondanám, hogy itthon, Magyarországon. A teljes 2018-as esztendőt a Mitropa kupában autóztuk végig, mert – maradjunk annyiban – abban egy kicsit több potenciált találtunk külföldön, mint a hazai lehetőségekben.
Most mégis úgy döntöttél, hogy rajthoz álltok a Nyíregyháza Rallyen. Mi változott?
Nem terveztük azt, hogy idén bármelyik itthoni rendezésű futamon részt veszünk, de nem úgy muzsikált a kocsink, ahogyan azt szerettük volna. A Volkswagen Golfunkkal kezdtük a szezont, de annyi műszaki hibánk adódott, hogy inkább elengedtük a kezét és átültünk egy Citroen C2R2-be. A komlói, Mitropa kupán elindultunk, de nem sikerült célba érnünk a Citroennel sem, pedig az volt a tervünk, hogy a nyíregyházi futamon is azzal állunk majd rajthoz. A motorját szinte teljesen fel kell újítani, nincs értelme kapkodni, nem akarok kockáztatni egy újabb, technikai hiba miatti kiesést. Ezért elkezdtem ötletelni. Ekkor jött az az óriási ötlet, hogy vegyük elő a régen használt Trabantunkat, úgyis terveztük már, hogy újra hadra foghatóvá tesszük az 1963-as évjáratú kisautónkat. 2008-ban voltunk vele bajnokok, tökéletes alkalom lesz ez a mostani futam a győzelmünk 10 éves jubileumának a megünneplésére. Az akkori navigátorom, Szántai János sajnos most nem kísérhet el, de a fiam, amióta megvan a licence egyfolytában a fülemet rágja. Azt szerette volna elérni, hogy versenyzünk végre együtt, most ennek is eljött az ideje, vele fogok autózni, a zempléni pályákon. Gergővel egyébként mentünk már közösen, 4-5 alkalommal navigált már korábban is nekem. Jó az összhang köztünk a pályákon is. Szívesen rajthoz álltunk volna akár az ORB mezőnyében is, de a Trabantunknak, az 1000 kilométeres versenytáv bődületesen sok lenne. Emiatt döntöttünk a Rallye2 mellett, ráadásul itt nem is tudunk majd bekutyulni senkinek sem a csatájába, hiszen P11-es autó rettenetesen régen ment már a mezőnyben.
Sőt! Trabantot is elég régen láttunk a Rallye2-ben, pláne P60-as, púpos kivitelben. Mik lesznek a tervek?
Örülünk, hogy ennyire nívós lesz a mezőny, láthatjuk Janikát, Bútor Robit, Ifj. Érdit, és még sok legendás versenyzőt is rajtuk kívül. Reméljük, hogy az autónkkal mi is tudunk majd egy kis színt lopni, a nyíregyházi forgatagba. Az biztos, hogy nem időre fogunk autózni, szeretnénk kiszolgálni a közönséget, megünnepelni a bajnoki címünk kerek évfordulóját, jól akarjuk magunkat érezni, és át szeretnénk gurulni a céldobogón. Ha mindez megvalósul, akkor mi nagyon boldogok leszünk a futam végén.
Rallye2.hu – Salánki Gábor