Fotó forrása: Kovács Norbert/Facebook

Kovács Norbert és Vida Krisztina eddig csak amatőr futamokon bontogatta a szárnyait, de 2022-ben már ők is a Rally2 Bajnokságba neveznek, ám a Rally2-es megmérettetések mellé több tréning és felkészülési futam is bekerül a versenynaptárjukba. Kovács Norberttel beszélgettünk.

Honnan érkeztek a Rally2 Bajnokságba?

Nyíregyházáról. 🙂 Volt már két versenyautóm is az elmúlt időszakban, de egyikkel sem indultunk el valódi rallyeversenyen. Sőt! Igazából kimondhatom, hogy „rallyeszüzek” vagyunk, Rally3-as, valamint Rally2-es, futamokon még soha nem vettünk részt. Jártunk R-Cup Challenge-re, Máriapócsra, rallysprinteken mentünk sokat, de 2021-ben a kunmadarasi versenysorozatot is szorgalmasan látogattuk. Nyíregyháziként tavaly részt vettünk a Rally Hungary-n, a belvárosi gyorsaságin és a RabócsiRingen megrendezett Super Special szakaszon autóztunk egyet az ERC mezőnye előtt. Télen nagy bátorságot merítettünk, a párommal, és egyben navigátorommal, Vida Krisztinával és 2022-re megcéloztuk a Rally2 Bajnokságot.

Fotó forrása: Kovács Norbert/Facebook

Hol tart a felkészülés?

Amikor hívtál éppen akkor lettem készen az autó takarításával és elkezdődött a bejáratás, kb. 10 kilométert mentem eddig a VFTS-el. Nagyon messze van még az kocsi a valóságtól, próbálgatni, tesztelni kell még elég sokat vele, de ígéretes.

Fotó forrása: Kovács Norbert/Facebook Fotó: Borsod Rally

Fejlesztés történt?

Minimális fejlesztést kapott a Ladánk, a legnagyobb hangsúly természetesen a motoron volt. Havassy motor van a VFTS-ünkben, amit Hús kitűnően rakott össze. Érzem benne azt az erőt, aminek egy ilyen autóban lenni kell, elégedett vagyok az eredménnyel. A futómű a legújabb fejlesztésű, annyira titkosak a beállítási értékei, hogy még nekem sem árulták el ezeket. Eget rengetően nagy változás nem történt, az autó már alapjáraton is jó volt, de egyelőre szokatlan a Lada, finomítani kell még rajta.

Hogy néz ki a versenynaptáratok?

Az évet Egerben kezdjük meg, mert télen elúsztunk egy kicsit a munkákkal, miután komoly technikai problémánk adódott, felrobbant a motorunk. Betegség is történt a csapatban, de Tiba Ádám barátunk szerencsére már jobban van, és mint említettem a motorunk is elkészült. Az Orfű Rallye viszont annyira közel van időben, és olyan messze esik tőlünk térben, hogy nem merünk a Mecsekbe elindulni a frissen összerakott, éppen csak kipróbált autóval. Az Ladánk egyébként tök jó, lehet más azt mondaná, hogy simán nekivág vele orfűi túrának, de mi maximalisták vagyunk, mindent megteszünk azért, hogy a lehető legjobb formában kezdjük meg az idei évet. A Rally2 Bajnokság mellett tervezzük azt, hogy idén részt veszünk néhány Rally3-as versenyen, ám ezeken csak előfutóként indulnánk, azzal a céllal, hogy tanuljunk. A váltónk miatt pedig amúgy sem értékelnének minket a mezőnyben. Kunmadarasra 2022-ben is visszatérünk, nagyon szeretjük az ottani sorozatot, a társaságot és a rendezőséget is. A Rally2-ben szeretnénk minél több versenyre eljutni, de csakis aszfalton.

Fotó forrása: Kovács Norbert/Facebook

Nem néztem a versenynaptárt, de ha Eger előtt lenne egy Rally3-as futam valahol a környéken oda szívesen elmennénk egy kicsit edzeni. Jó lenne látni és érezni azt az éles rajt előtt, hogy az autó, hogyan mozog. Orfűn kívül a murvás Székesfehérvár-Veszprém Rallye-t is kihagyjuk. Tudom, hogy a murva és Veszprém környéke a rallye hazai fellegvára, de nekem soha nem volt jó a viszonyom a murvával. Már ifjú koromban sem voltam túlzottan sikeres a lőterekhez hasonló minőségű pályákon. A 90-es évek vége felé sikerült is Zsigulit összetörnünk murván. Nekem nem jött be a murva, úgyhogy öt szilárd burkolatú, Rally2-es verseny van a célkeresztünkben. Reméljük, hogy a jelenlegi helyzet hagyja is majd, hogy a terveinket maradéktalanul megvalósítsuk, bizakodunk, hogy minden simán és flottul fog működni a 2022-es Rally2 Bajnokságban, valamint nálunk is.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!