Veszprém Rallye 2016 Rallye2 Salánki Gábor_364Kolencsik Balázs és Kemény Zsolti, ha pályán van, szinte biztos, hogy ott lohol a P12-es géposztály élmenőinek a nyakán a Villám McQueen-né maszkírozott kis Peugeot 106-osaával. De a szerencse eddig az év minden futamán elpártolt mellőlük, Miskolcon például az utolsó gyorsaságin vesztették el az abszolút első helyüket. Balázs azonban nem tett le róla, hogy idén még begyűjtik a hőn áhított sikert és ezért most inkább kihagyják a Baranya Kupát, rendbe szedik a motort és a Salgó Rallye-n várhatóan újra csúcsformában támadnak. Kolencsik Balázst kérdeztük.

Rallye2.hu: Szombathelyre, az Iseum Rallye-ra igazából azért jöttetek el, hogy pontot gyűjtsetek, lőtávolba maradjatok a kategóriában és az abszolútban is. Nem sikerült, kiestetek. Hogyan gondoltátok el a Székesfehérvár Rallye-t?

Kolencsik Balázs: A veszprémi murvát nem nagyon akartuk erőltetni, bár volt egy kósza gondolatunk arra vonatkozólag, hogy rajthoz állunk, ám ezt aránylag hamar elvetettük. Hogy hogyan készültünk? Nem nagyon. A versenyzésünk során pont emiatt szoktunk talán a legtöbbet szenvedni a pályákon, mert nem sikerül elég időt és energiát a felkészülésre fordítani. A kategóriatársakhoz képest biztosan kevesebbet tudunk az autónkkal törődni a futamok előtt. Kemény Zsolti barátom és navigátorom a verseny előtt nyaralni volt, közvetlenül Horvátországból jöttek Székesfehérvárra. Mi a verseny előtti éjszaka lagziban voltunk, utána indultam a trélerrel együtt a helyszínre. Ebből látszik, hogy ezúttal sem tudtunk fejben, mentálisan a versenyre hangolódni.

Rallye2.hu: Azután, hogy saját elmondásod szerint sem volt 100%-os a felkészülésetek, hogyan sikerült a versenyetek?

Kolencsik Balázs: Már szombaton is adódtak gondjaink, a verseny lebonyolításával nem voltam megelégedve. Tudom, hogy a rendező adott lehetőséget a pénteki fakultatív adminisztratív átvételre és a pályabejárásra, de azok, akik a hagyományos módon, szombaton akarták, tudták ugyanezt elvégezni, azoknak rettenetesen kevés idő állt a rendelkezésére. A prológ nagyon belekavart a programunkba, nem tudtuk rendesen bejárni a pályákat emiatt. A rajtja előtt hagyni kellett egy kis időt a biztonság kedvéért, de mire ott végeztünk mindennel 19:45 volt az idő. Nem tudtunk már utána kimenni a gyorsaságikra. Jó lett volna még tréningezni rajtuk egy kicsit, mert a szombathelyi pályákhoz hasonlóan eddig ezeken sem mentem még soha az életben. Talán emiatt is kaptam valamivel többet az elejétől, mint mondjuk egy Miskolc Rallye-n, ahol már versenyeztem korábban. Az első gyorsaságira nyugodtan és jó hangulatban érkeztünk. Olyan volt ez a gyorsasági, amilyen az első gyorsok nekem lenni szoktak. Ráhagyós, ismerkedős. Egy gondunk volt, mégpedig az, hogy eltört a kipufogónk, pont a legrosszabb helyen, az Y-nál, a lambda szonda előtt. Komolyan veszítettünk a motorteljesítményből, éppen a nyomaték tűnt el a kocsiból, nehezebb volt így versenyezni. Az első kör végéig küzdöttünk a problémával.

Veszprém Rallye 2016 Rallye2 Salánki Gábor_219

Oroszlányt még tudtam abszolválni, bár nehéz volt. Jó volt a hangosítás, de semmit sem hallottam a navigálásból, Zsolti igyekezett hangosan érthetően, ismételve diktálni az itinert. Nagyvelegen elrontottam az elágazásos kanyart a faluban. Nem akartam fordulatot veszíteni, gyorsan értem oda. Megforogtunk, szerencsétlenségünkre lecsúsztunk a fűre. Két kerék az árokban, a kocsi pedig hasra feküdt, köszönjük a nézők segítségét, így „csak” 50 másodpercet vesztettünk. Beértünk a szervizbe, ahol Hadik Bandiék csapatának a segítségével gatyába ráztuk a kocsit, hogy etapon gurulhassunk át a csákberényi gyorsaságin. Előtte megnéztük, hogy hol tudnánk visszavenni az elvesztegetett másodpercekből. Ha ott jó tempóban mentünk volna át faraghattunk volna a hátrányunkból, ezért nagyon fájt az etaposítása. Oroszlányon, az ötödik gyorsaságin talán már ezért sem voltam ott teljesen fejben és erőltettem egy kicsit a tempót. Az egyik kitérős elágazásban, lassítóban követtem el a második hibám. Megint túlcsúsztunk, nekimentünk egy kicsit a partoldalnak, lefulladt a kocsi, egy visszaváltás után pedig rettenetesen felpörgött a motor, ami másfél kilométerrel később ki is lehelte a lelkét, összeakadt a motor. Én hibáztam, a biztos célba érkezésre, pontszerzésre kellett volna törekedni, nem harcolni. Hibát hibára halmoztam.

Rallye2.hu: A verseny előtt nem voltál optimista, azt mondtad, hogy a fehérvári szereplésedtől teszed függővé az évetek további sorsát. Hogyan tovább?

Kolencsik Balázs: Nem vagyok túl boldog az eredménytől, az biztos. A Baranya Kupa kimarad, alkatrészek kellenek a motorhoz és meg is kell csinálnunk azt. De a Salgó és az Ózd Rallye-n, a többiekhez hasonlóan, jól felkészülve és egy precízen összerakott motorral, szeretnék rajthoz állni. Nem titkolt vágyam, hogy végre meg tudjak nyerni egy Rallye2-es bajnoki futamot. Az év elején Egerben és Miskolcon is lett volna rá lehetőségem, de valami apróság mindig közbeszólt és a legvégén engedtük ki a kezünkből a győzelmet. Nem tettem le róla, hogy még 2016-ban futamot nyerjünk. A célkitűzésünk mindenképpen az első öt hely, de leginkább a dobogó egyik, lehetőleg a legfelső foka. Ehhez az kell, hogy időben kész legyen a motor és egy kicsi szerencsénk is legyen. Azt hiszem, ránk férne már.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!