Kuncz DezsőNagy visszatérésre kerül sor a Baranya Kupán. Kőváry Barna szavaival élve a Rallye2 keresztapja, Don Corleone-ja pattan újra a volán mögé Komlón, ráadásul egy olyan autóval, amilyennel 25 éve nem versenyzett. Kuncz Dezsőre, Szabó Laci betegsége miatt kerül rá a nyereg és Laci Lada VFTS-ét fogja hajtani, ami óriási kihívás és feladat lesz a hosszú szünet és az elsőkerék hajtású autókban eltöltött negyed évszázad után 2012 abszolút Rallye2-es bajnokának. Dezső segítségére a fia, Ifj. Kuncz Dezső lesz ezúttal a jobb1-ben, ő már legalább ismeri a P13-as géposztályba sorolt autót, ami nagyon fontos lehet a terveik megvalósításának a szempontjából. A cél természetesen a célba érkezés, karc és komolyabb kalandoktól mentesen, úgy, hogy a lehető legkevesebb olyan szituációba keveredjenek, amin a „trabantológus” Kőváry Barnus az igencsak fürgén pergő nyelvét köszörülni tudná. Kuncz Dezsővel és Ifj. Kuncz Dezsővel beszélgettünk.

Rallye2.hu: Olyan hírek keringenek a levegőben, hogy visszatérsz a Rallye2 Bajnokságba a Baranya Kupán.

Kuncz Dezső: A hír igaz, bár nem így terveztem a hétvégémet.

Rallye2.hu: Nagyon hirtelen jött a döntés, avass be minket a projekt részleteibe!

Kuncz Dezső: Az biztos, hogy pokolian hirtelen jött a dolog. Szabó Laci hívott reggel, hogy kórházba vitték, vakbél miatt fogják műteni. Onnan pedig esélye nem lesz a verseny idejére kijönni, de szerintem inkább hónapokban lesz mérhető a gyógyulás ideje.

Rallye2.hu: Te már csak tudod…

Kuncz Dezső: Az biztos. 2014-ben én is átestem egy ilyen beavatkozáson, hát nem volt felemelő érzés.

Kuncz Dezső 2

Rallye2.hu: Így kerültél te a képbe.

Kuncz Dezső: Igen, mondta Laci, hogy üljek be a kocsiba és menjek vele a Baranya Kupán. Nagyon jó, frankó, „piszokul el voltam ragadtatva” az ötlettől.

Rallye2.hu: Nem mostanában mentél utoljára hátsókerék hajtású autóval…

Kuncz Dezső: Konkrétan 25 éve versenyeztem ilyen kocsival. A barátaim már nevetnek itthon rajtam, hogy biztosan kiteszem majd a vészvillogót, aztán végig gurulok a versenytávon. 🙂

Rallye2.hu: Beállok akkor én is a sorba. Fényképen láttál már VFTS-t? Meg ugye felesleges aggódnod, mert egy záró autó is kell a mezőny végére…  😀 😉

Kuncz Dezső: 😀 Majd a prológon beültetem a magam helyére Vizelli Karcsit, ráadom az overálom, a sisakom, aztán had ámuljon a nép, hogy, hogy tud menni Kuncz Dezső a Ladával. 😀 Menni kell, az autónak a pályán kell lennie, Lacinak és nekem is nagyon fontos, hogy a támogatóinkat ki tudjuk szolgálni, de biztos vagyok benne, hogy élménynek sem lesz rossz egy ilyen remek és erős Ladával a Mecsekben autózni. Egyedül a fiam aggódik, hogy nagyon elpáholnak majd minket az ellenfelek, de engem az nem nagyon fog érdekelni. Székesfehérváron belekóstolt a siker ízébe, aztán rögvest meg is kedvelte azt.

Rallye2.hu: A nevezés már lezárult.

Kuncz Dezső: Beszéltem Markó Tibivel, el fogják fogadni a nevezésünket, úgyhogy biztosan rajthoz tudunk állni, nem lesz semmi gondunk ebből. Sajnos így alakultak a dolgok, most variálom át éppen az egész hétvégémet, mert így már pénteken elindulunk Komlóra, nem akarok egy szombat hajnali, három órai kelés, utazás után nekikezdeni holtfáradtan a versenyzésnek, bejárásnak.

Rallye2.hu: Akkor most nagy az izgalom…

Kuncz Dezső: Nagyon nem izgulok, nem remeg a lábam, nincsenek ilyen gondok. De biztos sokan fognak majd rajtam röhögni. 🙂

Rallye2.hu: Dehogy is. De ha mégis, akkor fogjuk fel úgy, hogy te csinálod majd a show-t meg a jókedvet. 😉 Add át kérlek a fiadnak a telefont, vele még nem beszéltem a Székesfehérvár Rallye-ról. Ott célba értetek Szabó Lacival és az eredményetek is szép lett a Historic Bajnokságban.

Ifj. Kuncz Dezső: Első közös versenyem volt Szabó Lacival, de ő teljesen másképpen kéri az itiner diktálását, többet kér, mint Baksai Laci. Most is tanultam valami újat. Szabó Laci talán egy picit bátrabb is, valószínűleg azért, mert övé a kocsi. Baksai Lacin nagyobb volt a nyomás, vigyázni kellett neki a kocsira, óvatosabb volt. A pilóták összehasonlítását az is nehezíti, hogy ezzel a kocsival, Baksai Lacival csak murván mentem, Szabó Lacival pedig csak aszfaltos tapasztalatom van. Székesfehérváron nagyon tetszettek a pályák, végig jól éreztük magunkat, megtaláltuk jól az összhangot a kocsiban. A kategóriában és az abszolútban is a második helyet szereztük meg, mindössze 3 másodperccel maradtunk le az abszolút első helyről. Azt sajnáltam egyedül, hogy a Rallye2-höz hasonlóan a nekünk is etap lett a negyedik, csákberényi gyorsasági. Az viszont tetszett a Historicban, hogy ott az etapon segíthetnek, szerelhetnek nekünk a szervizesek, ha szükségünk van rá. A Rallye2-ben ez pedig nem megengedett, csak a szervizparkban.

Kuncz Dezső 1

Rallye2.hu: Kiderült, hogy a Baranya Kupán nagy hirtelen össze kell bútoroznod a VFTS-ben apukáddal.

Ifj. Kuncz Dezső: Így van és azt tudni kell, hogy ő 25 éve nem ült Ladában, talán még utcán sem. Ráadásul most egy elég komoly VFTS-ben kell majd neki helyt állnia. Szabó Lacinak ezúton is jobbulást kívánunk, igyekszünk épségben célba vinni az autóját. Izgatottan várom a versenyt.

Rallye2.hu: Hajtod majd rendesen a fatert? 🙂

Ifj. Kuncz Dezső: Á dehogy. Ahogy érzi, úgy megy, majd én alkalmazkodok hozzá. Régen autózott már ilyen hosszú versenyen, Ladával meg pláne. Lehet én még tervbe se voltam véve, amikor ő utoljára Ladázott, így maximálisan a visszaszokásra, az autó megismerésére illetve a  biztonságos célba érkezésre fogunk koncentrálni. Semmi más tervünk nem lesz a Baranya Kupán.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!