A pályán Fábián Donáték töltötték a legkevesebb időt, az aranyérem végül mégis Zoltán Kevinéknél landolt Salgótarjánban.
37 páros nevezett és állt is rajthoz a Humda Országos Rally2 Bajnokság idei második futamán, a Salgó Rallye-n. Az ORB1 és a Historic Bajnokság résztvevői pénteken és szombaton is pályára léptek, az ORB3-at a második napra az ORB2 váltotta, öt szakasz és 71,6 kilométernyi gyorsasági erejéig. A rajtot nem tették korai időpontra a szervezők, 10:28-kor rajtoltak el a Nyerges Rallye győztesei, Baksai Lászlóék a Zagyvaróna-Tótújfalu szakaszon, amit a Szuha-Bátonyterenye követett. Előbbit háromszor, utóbbit kétszer kellett teljesítenie a Rallye2-eseknek, a nap folyamán. Ahhoz képest, amennyi autótörés volt az ORB1 mezőnyében, az ORB2-esek egészen olcsón megúszták a Salgó Rallye-t, az árokjárásoknál sokkal komolyabb perecelés nem történt, a célban 29 páros állhatott fel a céldobogóra. Riskó Daniéknak ez sajnos nem sikerült, mert a Nyerges Rallye után Salgótarjánban is eltört a Toyotájuk egyik féltengelye, ami igencsak aggasztó, hiszen ilyesmire korábban nem volt példa. Ikotics Mátyásék Hondája kötélen érkezett meg az első szervizbe, mivel Szuhán először a kormányoszlop szakadt le az autóban, majd a motortartó bak, legvégül pedig a hosszbordásszíj adta meg magát, de szuperrallye-val visszaálltak a mezőny végére. Czékmány Norberték Peugeot-jában a motor váratlanul megállt a harmadik szakaszon.
Ivony Csabáékat egyszer a nézők tolták ki az útra, de műszaki probléma miatt kellett feladniuk a számukra hazai viadalt. Baksai Lászlóék az első körben „megérintettek” egy lassítót, majd a Lada VFTS-ük a negyedik gyorsaságiig bírta, Szuhán kiszakadt a bal hátsó gátlója. A két szakaszgyőzelmet arató Laciék ezzel búcsút mondhattak az abszolút második helynek és a 201-es rajtszámnak is. Bartók Bencéék már az utolsó szakaszról autóztak a cél felé, amikor etapon tönkre ment a váltójuk, a P13-as kategória első helyét vesztették el ezzel. Az abszolút bajnok Kocsis Imréék szombati napja nem indult könnyen, a parc fermé után máris szerelniük kellett, mert előtte megállt az autójuk, de sikerrel jártak. Célba értek és a második körben még kicsit gyorsulni is tudtak a nem túl jó gumijaikon. Alapvetően a túlélésről szólt a versenyük. Szetei Norberték pénteken este kényszerültek egy bérautót keresni, mert a sajátjukban tönkre ment a kábelköteg. A Kanyik Motorsport, valamint Ifj. Kanyik Antal sietett a segítségükre, kölcsön adták Norbiéknak a Peugeot 208 R2-jüket, amivel a power stage-en nyert a Szetei-Tisch páros. Ruszó Krisztián – a saját elmondása szerint – igencsak vakon volt, a helyzet a második körre javult némileg, ám bónuszként az önindító kábele eltört a VFTS-ükben. Lakatos Tamásékat a fékpedál lepte meg Cereden, amikor beesett egyszer, majd begyűjtöttek 10 másodperc büntetést, ami nélkül a nap végén nyerhették volna a kategóriát. Zsebe Gáboréknak az első körben hiányzott a Nyerges Rallye-n kimaradt versenytáv. A második felvonásban már alakultak a dolgok, célba értek, bebizonyosodott, hogy megérte sietni a Skodájuk motorjának az újjáépítésével. A mezőny egyetlen női pilótája, a 18. életévét május 26-án betöltő Zagyva Dorka ügyesen terelte végig a Citroen C2R2 Max-át, az összes szakaszon édesapja navigálásával. Rónavölgyi Endrééknek az első kör volt a menny, a második a pokol, mert Szuhán, a száraz úton felbátorodott a pilóta, majd benézett egy jókora farakásos kanyart. A kiesést megúszták, de a Hondájuk összetört egy kicsit. Szuhán, Jóna Gáborék is beforogtak, Gabi már várta a csattanást, de az szerencsére elmaradt. Bartha Nándorék Peugeot-ja összeérni látszik, zsinórban a harmadik futamát abszolválta sikerrel egy hónap alatt, kupát is szereztek, pedig a nap elején egy utolérés miatt jelentős időveszteséget gyűjtöttek be. Lőrik Lászlóék Ladájában a hátsó hídból az összes olaj ráfolyt a jobb hátsó fékre, Szabó Zoltánékat immár megszokott módon az önindító, vagyis annak a kimúlása szórakoztatta.
A céldobogón, az 5-ös kategóriában Ázsót Szabolcsékat, a P14-ben és a BMW Kupában Ábel Lászlóékat hirdették ki győztesként, de pontot egyikük sem gyűjthetett, mivel nem érte el a géposztályokban a nevezők száma a minimálisan szükséges hármat, a rajt pillanatában. A 6-os kategóriában Szetei Norberték mögött a szuhai szakaszért nem igazán rajongó Strider Zoltánék, és Lakatos Tamásék értek be a célba. A P12-ben Fábián Donáték voltak a leggyorsabbak, Zoltán Kevinéket és Zsebe Gáborékat előzték meg. A P13 aranyérme Szabó Zoltánéké lett, az ezüst Bartha Nándoréké, a bronz pedig Fábián Lórántéké, akiknek az autója egy héttel a verseny előtt mondott csütörtököt, és csak egy márkatársuk által felajánlott cserealkatrésszel tudtak elrajtolni a Salgó Rallye-n. Megérte. A 2WD Kupában a ragasztószalaggal „kikasztnizott” Hondával győztek Rónavölgyi Endréék, akik mellé Molnár Ferencék és Fróna Jánosék állhattak fel a dobogóra. Az abszolút értékelésben Fábián Donátnak és a kétszeres abszolút Rallye2-es bajnok navigátorának, Madarász Szabolcsnak mutatta a legkevesebbet a stopper, – Donát első összetett sikerét aratta – Zoltán Kevinék futottak be másodikként. A harmadikak Szetei Norberték lettek, negyedikként Strider Zoltánékat intették le, míg az ötödik helyért járó pontok Lakatos Tamásék neve mellé kerültek. Volna, ha… Ha verseny utáni technikai ellenőrzésen nem találnak az ATB munkatársai egy alkatrészt kifogásolhatónak Fábiánék autójában, és nem zárják ki őket emiatt a cél után. A páros a döntéssel természetesen nem értett egyet, igyekszik bebizonyítani, hogy nem követtek el szabálytalanságot, nem jutottak jogosulatlan előnyhöz. A váratlan távozásukkal mindenki előre lépett a futam végén egyet, a hivatalos végeredmény szerint Zoltán Kevinék vihették haza a legnagyobb kupákat, ORB2-es pályafutásuk során először. Az új végeredmény szerint a második hely Szeteiéket, a harmadik pedig Strideréket illette, így végül ketten is győztesként ünnepelhették magukat a Salgó Rallye végén.
Folytatás Pécsen, a Mecsek Rallye-n, június 22-24 közt.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor