Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_0148Egy alapos meglepetés várta Kató Józsit már jóval a Baranya Kupa rajtja előtt, ugyanis a navigátora Taky Zoli elnézte a naptárt, megfeledkezett a komlói versenyről és megérdemelt pihenését töltötte. Zoli a TMC motorsport vezetője, Tuki révén összeült a VFTS-ben Marcsa Nikivel, aki nagyon meglepte Józsit, ügyesen diktált, de sajnos ő sem menthette meg az üzemanyag ellátó rendszert egy végzetes hibától, így a hatodik gyorsasági elején kiállni kényszerültek. Józsi Kassán nem lesz ott, mivel most ő megy nyaralni, de a Mecsek Rallye-n újult erővel szeretne ismét a lovak közé csapni. Kató Józsit kérdeztük.  

Rallye2.hu: Milyen volt a felkészülésetek a Baranya Kupára?

Kató József: Érdekes. Hétfőn fölhívtam a navigátoromat, Taky Zolit, hogy egyeztessünk a Baranya Kupáról, verseny van, nálam minden rendben van és hasonló témákban, de ő erre azt mondta, hogy nagy baj van, mert elfelejtette, hogy nekünk az elmúlt hétvégén, Komlón lett volna jelenésünk és éppen Horvátországban nyaral. No, mondom ez jól kezdődik. Gyorsan navigátort kellett kerítenünk és ebben a csapatfőnököm, Takács Norbi, azaz Tuki, a TMC motorsport vezetője volt a segítségemre. Köszönöm és le a kalappal előtte, talán még sosem volt ilyen ügyes csapatvezetőm, pillanatok alatt megoldotta a helyzetet! Marcsa Nikolettával vették föl a kapcsolatot. Zoli is új navigátor nekem, mióta a régi navigátorom Vincze István, Pityu barátom – aki egy szenzációsan jó navigátor volt- meghalt, ő volt az első, aki beült mellém itinert olvasni. Most, amikor beült mellém Niki, teljesen meglepődtem. Annyira jól navigált, hogy elgondolkodok rajta, hogy Zoli ezután csak szerelni fog 🙂 Nem azért, mert Niki nő, hanem azért, mert nagyon ügyes volt.

Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_0064

Rallye2.hu: Hogy sikerült a versenyetek?

Kató József: Nem siettünk nagyon a versenyen, nagyon nem forszíroztuk a tempót, ennek ellenére nem mentünk rossz időket, a negyedik hely környékén autózgattunk. Jól sikerült minden gyorsaságink megítélésem szerint. Mondtam is Nikinek, hogy még nem mentünk együtt, nem tudom mennyire fog gyorsan diktálni, hogy és mint tudunk együtt dolgozni, ezért először hangolódjunk össze, utána ráérünk gyorsítani. A hosszú hetvehelyi szakaszon még így is utolértük az előttünk rajtoló hondás párost. Az ötödik gyorsaságin még lejöttünk elég jól, de már 10 bar volt a benzinnyomás, eldugult a szűrő, a lambda szonda azt érezte, hogy dől bele a benzin  de az már nagyon nyögvenyelős volt, ám aztán igazából a hatodik gyors legelején jelentkezett  végzetesen a probléma. Még pénteken a szervizcsapat egy kicsivel jobban belekóstolt a pálinkába sajnos, mint kellett volna, emiatt elfelejtettek tankolni itthon. Mi speciális benzinnel megyünk, de megpróbálták pótolni a Mol 100-as oktánszámú benzinével. Ez viszont annyira tele volt mindenféle szütymösszel, hogy eldugult a benzinnyomás szabályzónk tőle. A hatodik gyorsaságiig, ami ugye etap lett még elvánszorogtunk. Ott mondták, hogy guruljunk át és a sátor alól képtelen voltam kiállni. Olyan szinten eldugította a rendszert, hogy tegnap már 8 bar-al próbáltuk kifúvatni, de nem ment. Nem tudjuk kifúvatni. Mindent ki kell cserélni. Akárhogy is alakult, köszönöm Tukinak és Nikinek is ezt a hétvégét! Valamint szívből gratulálok az „űrzsigulis” srácoknak, mert továbbra is őrületesen jól autóznak. Hihetetlen az időeredményük! Vizelli Karcsi, Csépe Gabi, és a P12 géposztály élmenői egyszerűen lenyűgöznek a tudásukkal.

Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_030

Rallye2.hu: Nyakunkon a Kassa Rallye. Ti ott lesztek?

Kató József: Nem, mert megyek nyaralni, de Pécsen minden bizonnyal ott leszünk. Teljes erőbedobással. Tervek nem nagyon vannak, csak menni szeretnénk. Régen toltuk, mint az őrültek, most már nem fontos ez nekünk annyira. Érezzük jól magunkat, szolgáljuk ki a közönséget, a többi pedig majd adja magát. A navigátor kiléte pedig addig biztosan eldől majd.

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!