Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_238Szervizcsapat nélkül, mindössze ketten küzdötték végig, – vagyis majdnem teljesen végig- Bucsi Józsi és Bartha Nándi a Baranya Kupát. A narancssárga Lada legénysége legutóbb az Iseum Rallye-n szeretett volna rajthoz állni, de a kötelező felelősségbiztosításuk meglétét nem látták bizonyítottnak a szombathelyi versenyen, így megtagadták a rajtengedélyüket. Most csupán 7 kilométert kellett volna a verseny céljáig kibírni a Ladájuknak, de ő csak az árpádtetői szakasz végéig óhajtotta eljuttatni a srácokat. Reméljük a Kassa Rallye-n, ahová a jövő hét végén utaznak egy picivel több szerencsével egészen a célig jutnak majd el fiúk. Bucsi Józsit kérdeztük.

Rallye2.hu: Hogy sikerült a felkészülésetek a Baranya Kupára?

Bucsi József: Olyan remekül sikerült a felkészülésünk, hogy a navigátorommal, mindössze ketten utaztunk el Komlóra, a szervizes feladatokat is mi láttuk el csapat híján. A verseny előtt igyekeztünk úgy felkészíteni az autót, hogy verseny ideje alatt lehetőleg ne kelljen hozzányúlnunk. Persze tudom, hogy ez csak egy vicc, mert előre nem lehet látni a technikai és egyéb problémákat, és ez be is igazolódott. Nehéz már egy szervizcsapatot összetrombitálni. Baráti alapon nem nagyon jönnek el, mindenki dolgozik, nem ér rá és a többi. A szervizünk kérdését nagyon gyorsan át kellett gondolnunk és meg kellett szerveznünk, gazdaságosan, mert mi nem engedhetjük meg magunknak, hogy drága és nagy szervizcsapatot vigyünk a versenyekre magunkkal. A felkészítés azt gondolom, hogy csapat nélkül is jól sikerült, az utolsó gyorsaságiig rendben volt az autónk, ott azonban a váltónk ötödikben maradt. Kb. a nyolcadik kilométernél beragadt és onnantól gyakorlatilag végig kellett rugdosnunk a szakasz céljáig.

Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_043

Rallye2.hu: Ne szaladjunk ennyire előre, nézzük a verseny első felét, a negyedik szakasz végéig!

Bucsi József: Egy gyengébb eredmény esetén van, hogy az emberek elkezdenek mentegetőzni, hogy ezért, vagy azért nem sikerült jó időt elérni. Hát itt nem erről van szó, egyedül én vagyok a hibás, mert nem találtam sem magamat, sem a tempót és a ritmust sem az összhangot. Ebben közre játszhatott az is, hogy utoljára pont egy éve, a Baranya Kupán versenyezhettünk. Az első gyorsasági tehát olyan lett, amilyen, 11:05:3-at autóztunk, ami a kategória 6. helyére volt elég. A másodikon, Árpádtetőn azt gondoltam, hogy hű, de nagyon jó lett, de az óra szerint megint csak a géposztály 6. pozícióját foglaltuk el.  A szerviz után jött egy etap, majd Árpádtetőn autóztunk egy negyedik helyet. Estek is ki előlünk, de szerettük volna elcsípni a dobogót, ha már így alakultak a dolgaink.

Rallye2.hu: A verseny második fele is tartogatott egy etapot, mi történt még veletek ezen kívül?

Bucsi József: Az ötödik gyorsaságin, Hetvehelyen érzésre sokkal jobbat autóztunk, mint korábban, úgy éreztem jobban sikerült. Ezt az óra is igazolta, mivel 10 másodperccel kellett neki kevesebb ideig foglalkoznia velünk, mint az első gyorsaságin. A hatos aztán etap lett, a záró szakasz kb. nyolcadik kilométerénél pedig azt éreztük, hogy a váltó nem igazán tud hatodikba váltani és ezután szépen be is ragadt az ötödik fokozatba. Így szenvedtük végig a maradék távot, a lassítókat, a nagy kanyarokat és mentünk az előző időnkhöz viszonyítva 20 mp-el rosszabb időt. Kijöttünk a gyorsaságiról és aki ismeri a Ladát tudja jól, hogy nagyjából egy három perces munka ez a sebességből történő váltó „kirángatás”, úgyhogy ezt megtettük, felálltunk a trailerre és már nem is gurultunk el a komlói célba.  

Rallye2.hu: Pont ezt akartam kérdezni, hogy hol maradtatok, mert az időtök megvolt a záró szakaszon, de célba viszont nem értetek.                            

Bucsi József: Nem akartam tovább kínozni az autót. Ötödikben végigszenvedni a parc fermét, a dobogót, a parkolót, tolatni nem tudtunk volna, több lett volna a kár, mint a haszon, így inkább trailerre raktuk az autót, ez volt a biztos és jó megoldás.

Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_0079

Rallye2.hu: Következő versenyetek?

Bucsi József: Kassa Rallye, egy komolyabb szervizzel, amiről már gondoskodtunk. A váltót addigra rendbe szedjük. Elég sokat mentünk eddig is vele és amíg nem volt gondja nem piszkáltuk, hát most ennek is eljött az ideje. Nagyon nagy köszönettel tartozok Forray János barátomnak, aki az autót felkészíti. János egy olyan nagyszerű és sokoldalú szakember, hogy a kábelvégre történő csatlakozó forrasztástól kezdve a motorvezérlő computerig mindenhez ért, egy igazi multifunkcionális szakember. Köszönjük az odaadó munkádat barátom!

Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget: Messer Hungarogáz, Pirelli, Bucsi Autóház Kft,  

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!