Székesfehérvár Rallye 2015.06.14 Rallye2 Salánki Gábor_162Kató Józsi még egy teljesen más korszakban kezdte a rallyezást, mint amilyenbe a P12-be most belecsöppent. Nem is győzi kapkodni a fejét a gyorsabbnál gyorsabb Ladákat és ügyes pilótáik teljesítményét látva. A kategória ötödik helye egyáltalán nem keserítette el, sőt még inkább arra ösztönzi, hogy kettőzött erőbedobással készüljön a következő futamra, ami neki nem a Veszprém Rallye lesz. Kató Józsival beszélgettünk.

Rallye2.hu: Hogy sikerült felkészülnötök a Székesfehérvár Rallye-ra?

Kató József: Véleményem szerint magunkhoz képest kifejezetten jól sikerült. Bár vannak még hiányosságok. Az autónk még nincs teljesen rendben, mivel eddig nem sikerült rendesen felprogramoznunk. Aki programozza, Svédországból jár hozzánk és nem tudott ezúttal eljönni, ezért Hollandiából adta az instrukciókat arra nézve, hogy mit és hogyan csináljunk. De természetesen ez nem volt így az igazi. Ezért sem tudtunk rendesen elrajtolni és ezen felül még van néhány problémánk, ami megoldásra vár.

Rallye2.hu: Úgy tudjuk, hogy az autóban is volt változás mostanában.

Kató József: Igen, a navigátorom is új, de kilométerről kilométerre egyre jobban összeszokunk, mentünk is, ahogy tudtunk a futamon, de ami a leglényegesebb, hogy nagyon jól éreztük magunkat az autóban, semmi gondunk nem volt.Székesfehérvár Rallye 2015.06.14 Rallye2 Salánki Gábor_595

Rallye2.hu: A P12-es csoportban versenyeztek. Székesfehérváron az eredménylista tanulsága szerint az utolsó gyorson voltatok a legjobbak, ötödikek lettetek a géposztályban.

Kató József: Igen. Brutálisan erős ez a kategória. Nagyon nehéz felvenni a harcot a fiatalokkal. Szauer Gergővel, Csépe Gabival, Vizelli Karcsival és a többiekkel szemben nem nagyon tudom már felvenni a kesztyűt így 40-en túl, közel az 50-hez. 🙂 Ezek a „büdös kölykök” 🙂 nagyon gyorsak és rettenetesen ügyesek! Le a kalappal előttük!

Rallye2.hu: Attól függetlenül, hogy csak kergettétek az ifjakat jól éreztétek magatokat a Székesfehérvár Rallye-n?

Kató József: Jó volt, hibátlan volt az egész, csak nagyon melegünk volt. Amikor mentünk a gyűjtőbe, ha nem esik az utunkba egy benzinkút, akkor nem tudom mi lett volna. A kocsiba már minden felforrt, még a fejünk is, ha nem pihenhetünk meg abban a kis „oázisban”, akkor lett volna baj. Láttuk, hogy nem csak minket viselt meg a hőség, mindenki el volt kábulva a forróságtól, pokolian nehéz verseny volt ebből a szempontból.

Rallye2.hu: A pályák hogy tetszettek?

Kató József: Elég jók voltak, főleg a 18 kilométer hosszúságú gyors. Az Oroszlány-Pusztavám az nekem nem jött be annyira, semmi extra, a harmadik, a rövid, a „nadrágszíj aszfalt”, az nagyon rövid volt. Az első viszont mindenért kárpótolt. Igazi rallye pálya. Nagyon tetszett, attól függetlenül is, hogy mi lett az eredmény. Bár az nem is nagyon foglalkoztatott.

Rallye2.hu: Mi is lett ez az eredmény konkrétan?

Kató József: Kategória negyedikek lettünk, kaptunk végig rendesen. Gondoskodtak a fiatalok róla, hogy alaposan meg legyünk szórva folyamatosan! 😀 Piszok gyorsan mennek. Ez szerintem már nem normális dolog, hogy – ha jól emlékszem- volt egy Evo VIII-as Mitsubishi, amit a srácok alaposan elnáspángoltak. Ezt pedig nem mondanám természetesnek, mivel van egy „kevés” különbség a két autó között. Más dimenzióban közlekednek. Nekünk gyorsulnunk kell. Kilométerenként kb. két másodpercet adtak nekünk a legények, össze kell szednünk nagyon a dolgokat, hogy fel tudjuk velük venni a versenyt.

Rallye2.hu: Kalandotok, műszaki gondotok volt e a versenyen?

Kató József: Nem, semmi. Én idestova 1998 óta megyek Ladával, tehát fel tudjuk úgy készíteni az autót, hogy ne legyen baja. Egy kalandnak nevezhető esetünk viszont volt. Az utolsó rövid gyorson, egy aszfaltváltásnál úgy feldobta az út az autó hátulját, hogy az csak ihaj! A lengéscsillapítónkat nem nevezhetjük éppenséggel full extrásnak, úgyhogy ott volt azért izgalom. Ezen kívül nem volt igazából semmi különleges.

Rallye2.hu: Veszprémben láthatunk titeket?

Kató József: Nem valószínű. A murva legutóbb is annyira tönkre tette az autót, hogy szinte mindent ki kellett rajta cserélni.

Székesfehérvár Rallye 2015.06.14 Rallye2 Salánki Gábor_061

Rallye2.hu: Pedig a szombathelyi az egy elég jó murvának mondható…

Kató József: Igen, jó murva, de a baj ott kezdődött, hogy az ugratóknál nem spóroltam a gázpedállal, aztán az autó azt nem feltétlenül szerette… :-D.  Utána sok mindent ki kellett dobálni, sokat kellett foglalkozni az autóval és sajnos nem ez a főállásunk. Ez csak egy hobbi és nem szakíthatunk rá annyi időt, amennyit szeretnénk, ezért úgy döntöttem, hogy a veszprémi futamot dobjuk így kényelmesen elmehetünk a Baranya Kupára és a Mecsek Rallye-ra.

Rallye2.hu: A Veszprém Rallye-ra tehát nem jöttök.

Kató József: Nem. Azt viszont sajnálom, hogy kimaradok majd a csatákból. Viszont kategóriatársaim székesfehérvári eredményeihez és teljesítményéhez szívből gratulálok! Hihetetlen, hogy milyen gyorsan tudnak menni a srácok. A P12 az nagyon erős géposztály. Nem hiszem, hogy lenne még egy ilyen brutálisan kemény társaság bárhol a Rallye2-ben. Ilyen autókkal, ilyen eredményeket elérni, nagyon elismerésre méltó. Komolyan, megdöbbentő. Így menni ezeken a pályákon, mint ahogy Ruszó Krisztiánék és a többi páros is tette, óriási volt! Régen Zsigulizok már, de ez már nem az a régi banda. 🙂 15 évvel ezelőtt mi mentünk mindenféle gumival, elkezdtünk csúszkálni, de ez most már űrtechnika. Űr gumik, űr minden. És ezt az űrtechnikát meg is kell tudni ülni! Mert hiába marha jó az autó, ha nincs, aki elbírjon vele. Gratulálok, és Veszprémbe sok sikert, nagy csatákat és célba érkezést kívánok a csoporttársaknak. Komlón találkozunk!

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!