Visszatérnek a bajnokok, az ifjú trónkövetelők a dobogós pozíciókra pályáznak, több újonc páros kopogtat az ajtón, évtizedek óta nem látott közönségkedvenc indul újra és a Pécs környéki ütőképes egységek is szép számmal képviseltetik magukat a Mecsek Rallye-n. Ilyen pozitív előjelek után nehéz elképzelni, hogy ebből ne egy jó futam süljön ki a júniusi hőségben.

Tavaly 11 páros nevezett, 9 állt rajthoz, majd a szuperrallye-val célba érkezőket is beleszámolva 6 versenyautó gurult át a pécsi Széchenyi téren a céldobogón, ami a számok szerint az utóbbi évek egyik legszerényebb ORB 2-es futamát eredményezte. Idén szerencsére szó sincs érdektelenségről, nyilván a hőskor 80-100 körüli nevezési létszámát esély sincs megközelíteni, de a 33 versenyzőpárosból álló Rallye2-es mezőnyre én azt gondolom, hogy jelen körülmények között nem lehet (komoly) panasz. Pláne az elmúlt év statisztikájának a tükrében… Mégis lesznek, akik hiányozni fognak a hétvégi rajtlistáról. Zoltán Kevinék a diósgyőri visszatérésük után nem tudnak elutazni Pécsre, pedig tervezték a Mecsek Rallye-t. A miskolci futamot sokáig vezető Várnai Dávid-Szabó Tamás párosnak ezúttal férfiként kell helytállni, főleg Tamásnak, akire egy nagyon komoly gyorsasági szakasz vár a hétvégén, aminek a célja az oltárnál lesz, ugyanis bekötik a fejét, megnősül. A frigyhez sok boldogságot kívánunk, Petrának pedig hatalmas türelmet és kitartást, reméljük, hogy tudja mit csinál és mindig eszedbe jut majd, hogy önként vállalta ezt a jókora békjót. 😀 😉 Nézzük azokat, akik ott lesznek! Tavaly szeptemberben ültek utoljára versenyautóban Baksai Lászlóék, mert Laci a Diósgyőr Rallye-ra még nem gyógyult fel teljesen a téli síbalesetéből. Ez mostanra megtörtént, új motorral, de a megszokott VFTS-ükkel kezdik meg a szezont és a felzárkózást a mecseki pályákon. Faltusz Dávidék vezetik a bajnokságot, viszont versenyzőként egyáltalán nem lesz ismerős egyik mecseki gyorsasági sem, mivel csak nézőként jártak korábban rajtuk. Molnár Zoltánék teljesen hazai pályán versenyeznek majd, úgy ismerik csaknem az összes szakaszt, mint a tenyerüket, nagyon oda kell rájuk figyelni, mert Zoli ettől népesebb mezőnyben is okozott már jókora meglepetést, szakadó esőben, egy A-s Zsigulival. Ha lehet fogadni a futamra a Tippmixen, azt hiszem, hogy rájuk éredmes tenni legalább egy pár lyukas garast. 🙂 Ruszó Krisztiánék Miskolcról utaznak Pécsre, ők is többször autóztak már a Mecsek klasszikus pályáin, közel állnak a szívükhöz, még úgy is, hogy Krisztiánnak sokkal kedvesebb mondjuk egy jó szűk Bükkszentkereszt, vagy Mályinka. Az 5-ös kategóriában mindössze két páros csatázik majd, de ez is 100%-os létszámnövekedést jelent, mivel Diósgyőrben csak Holecz Andrásék vitézkedtek ebben a géposztályban. Ezúttal Póczik Tamásék lesznek a közvetlen ellenfeleik, akik egy Alfa Romeo 147-essel vágnak neki a futamnak. Régen láttunk már Alfát a Rallye2-ben, Forza Italy! 🙂 Sajnos BMW-kkel sem állunk jobban, mindössze két BMW szerepel ezúttal a mezőnyben, így a BMW Kupát és a P14-et sem lehet majd pontozni, de Németh Bálinték és Kiss Ferenc Krisztiánék ettől függetlenül biztosan összeakasztják majd a bajszukat. A 6-os kategóriában 7 egység lesz. A legnagyobb meglepetést Kóródi Koppányék okozták már a magával nevezéssel is, hiszen nekik Ózdról igencsak nagy túra lesz a Déli régióba “költözködni”, de velük legalább meglesz a 2WD Kupa mezőnye is “bőségesen”, mivel Molnár Ferencék, Kiss Zsolték és Czang Györgyék is megmérettetik magukat a “kétkerekesek” különcsatájában. Faltusz Dávidék, Völcsey Viktorék és Lakatos Tamásék pedig egy rögtönzött, házi “kis Peugeot Kupát” fognak lenyomni – a Peugeot Academy-ről egyelőre nem hallani semmit – hiszen mindhárman 208R2-vel állnak rajthoz. Lakatosék a tavalyi évet teljes egészében kihagyták az ORB2-ben, ők is visszatérőknek számítanak, de helyiek, hamar fel fogják találni magukat a legendás pályákon. A P12-es és a P13-as kategória mezőnyét már nem fogjuk ennyire alaposan kielemezni, – az is csoda, ha eddig elolvasták páran ezt a hosszú írást 🙂 – hiszen a P12-be 14-en, a P13-ba pedig 8-an neveztek. A P12-ben a Baksai-Ruszó-Molnár triót kell elkapnia a csapatnak, köztük Simon Györgyéknek, vagy a tavalyi Mecsek Rallye-n bemutatkozó, idén először versenyző, 2024-ben abszolút 5. helyezett Hauck Zsoltéknak, Huhák Csabáéknak, vagy például a Lada Samarával induló, Kodó Józseféknek. Kodóékat én még nem ismerem, de – köszi az infót Pityuka – 2001-ben már igen nagy rajongótáborral büszkélkedhettek a Rallye2-ben látványos stílusuknak köszönhetően. A P13-at a pontok alapján Furák Ádámék vezetik, de ők nem utaznak Pécsre, így Szabó Zoltánék simán átvehetik a vezetést tőlük a futam után, ha jól szerepelnek. Rimár Tamásék is sokat mentek már a Mecsekben és a visszavonulás gondolatával játszó Bartha Nándorék is ott lesznek a bajnokság második futamán. Nándi! Akárhogy alakuljon, a lényeg, hogy hozzál fagyit! Mindegy milyet, csak jó sokat. 🙂 Kaveczki Jenőék Volkswagen Golf 2-ese is a verseny üde színfoltjának ígérkezik, hiszen a fentebb említett Alfa Romeo és Lada Samara mellett Golfot sem mostanában láthattunk kétszázas rajtszámmal az oldalán. Több újonc is lesz a mezőnyben, de a P13-ban kimagasló az arányuk, hiszen Csimpolyás Tamásék, Pete Lászlóék, Schlotter Martinék és Janovich Öcsiék is most mutatkoznak be az ORB2-ben, bár Öcsi mellett ott ül majd Roland, aki már évekkel ezelőtt elég stabilan lerakta a névjegyét pilótaként a Rallye2-ben.

A Mecsek Rallye-n a ORB2 versenyzőire a pénteken, június 13-án, 18:00-kor kezdődő rajtceremónia után szombaton, 14-én 6 gyorsasági szakasz vár. Ezek az Árpádtető-Orfű, az Alsómocsolád-Mecsekpölöskei elágazás és a Zobákpuszta-Pécsvárad pályák lesznek, mindegyiken kétszer kell majd végigszáguldani ahhoz, hogy a céldobogón, szombaton este átgurulhassanak a versenyzők. Árpádtetőn 10:58-kor rajtol el az első ORB2-es autó (az ORB 8:33-kor!), a Széchenyi térre pedig 18:38-ra várják azokat a Rallye2-es versenyzőket, aki sikerrel abszolválják az igencsak forrónak ígérkező Mecsek Rallye-t.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!