Faltusz Dávid és Balai Róbert hatból hat szakaszt nyerve, maximális pontszámmal, plusz a powerstage pontokkal együtt szerezte meg pályafutása első Mecsek Rallye-ján az ORB2 abszolút győzelmét. Az ellenfeleknek ebben az lehet a legijesztőbb az idei évre nézve, hogy szombaton este mindenféle kockáztatás nélkül álltak fel a dobogó tetejére, így nem nehéz megjósolni, hogy az év hátra lévő részében a vetélytársak alaposan felköthetik a tűzálló gatyájukat.

33 versenyzőpáros jelezte részvételi szándékát az 58. Mecsek Rallye-ra, ami a jelenlegi helyzetben jónak mondható, főleg úgy, hogy közülük végül 32-en fel is kerültek a rajtlistára. Jó kis mókának ígérkezett a legpatinásabb hazai futam, hiszen itt kezdték meg az évet a bajnoki címvédők, Baksai Lászlóék, a helyi erők szép számmal képviseltették magukat, közülük Molnár Zoltánékra és Lakatos Tamásékra nagyon kellett figyelni és persze elutaztak Pécsre a trónkövetelők, Faltusz Dávidék is.

Nekik versenyzői szemmel teljesen ismeretlenek voltak a mecseki gyorsaságik, – ezekből három volt, mindegyiken kétszer kellett autózni szombaton – de ahogy a végeredmény mutatja sikerült megbirkózniuk a feladattal. Nem kellett korán kelnie az ORB2-es versenyzőknek, mert szombaton délelőtt csak 10:58-kor rajtoltak el az első Árpádtető-Orfű gyorsaságin, ezen a pályán mindenki épségben letalált, különösebb probléma nem történt, rendben felvette mindenki a versenytempót. Ez már nem volt elmondható a következő, Alsómocsolád-Mecsekpölöske gyorsaságiról, mivel a dobálós, olvadó szurkos, emiatt csúszós, trükkös szakasz okozott pár embernek fejtörést, de nem lett belőle nagyobb kaland, viszont Rimár Tamásék, a Hondájuk bal oldali külső féltengely hibája miatt búcsúztak idő előtt, és Schlotter Martinék is kiállni kényszerültek.

 

Huhák Csabáék Citroenjében, a váltókarnál egy 5 forintos alkatrész tört el, így Kisvaszar után egyből a szervíz felé vették az irányt és szuperrallye-val teljesítették a második kört. Kiss Ferencék ugyanekkor adták fel a versenyt, Czang Györgyék pedig már a harmadik gyorsaságin, a Zobákpuszta-Pécsváradon borították fel a Honda Civic-jüket. A srácok épségben átvészelték a borulást, reméljük a Honda is hamar gyógyul majd. A negyedik gyorsaságin Bartha Nándoréknak először az ötödik fokozat tűnt el a Peugeot váltójából, majd a negyedik is, emiatt a Lapisi elágazástól már szinte csak gurultak lefelé, majd Remeterétnél félreálltak, konstatálták, hogy kilyukadt a váltó, ezért onnan lényegében levitorláztak egészen Uránvárosig, ahol még maradt annyi akarat a Peugeot-jukban, hogy a szervízparkba be tudták vinni. A több, mint 20 év után visszatérő Kodó Józseféknek az 5., Csimpolyás Tamáséknak pedig a 6. szakaszon gyűlt meg a baja a technikával, emiatt adták fel a futamot. A 6. szakaszt már Endrődi Lászlóék sem abszolválták, mert az 5. vége felé nem ment minden henger az egyébként gyönyörűen “éneklő” Ladájuk motorjában. Eközben Faltusz Dávidék is szorgalmasan falták a kilométereket és sorban nyerték a szakaszokat. Szám szerint hatot, azaz az összeset, így egy pillanatig sem fért hozzá kétség, hogy ők nyerik a futamot.

Ezzel már 70 pontot gyűjtöttek az idén, természetesen maximális pontszámmal vezetik a bajnokságot. Két kisebb megcsúszásuk volt összesen a versenynap során, ezeket megfelelően kezelték, nem sok esélyt adtak a többieknek a szakaszgyőzelemre. Vagyis ez kicsit erős kijelentés, mert Molnár Zoltánék mindkét Árpádtetőn csupán 0,6 másodperccel maradtak le tőlük, nagyon izgalmas csatákat vívtak. Molnárék csak egyetlen alkalommal engedték ki a kezeik közül a második pozíciót, éppen a power stage-en, akkor Baksaiék lettek a szakaszmásodikak. Ők sokat vívtak Lakatos Tamásékkal, de a végén már megnyugtató előnyt sikerült kiépíteni velük szemben a dobogó alsó fokáért folytatott versenyfutásban. A nyugalomra volt is szükségük, mert a cél előtt nem sokkal mindenféle folyadékhőmérő mutatója az egekben állt, nehéz volt eldönteni, hogy a műszerek gajdultak meg teljesen, vagy tényleg ennyire izzik a talpuk alatt a talaj? Az 5-ös géposztályban egyedül induló Holecz Andrásék Peugeot-jában valószínűleg az egyik henger szelepei elolvadtak, de háromhengerezve is beértek a célba, nem adták fel, ha már messzire utaztak. A 6-os kategóriát Faltusz Dávidék nyerték, Lakatos Tamásék és a mecseki újonc Kóródi Koppányék előtt. Kóródiék viszont megnyerték a 2WD Kupát, amiben Molnár Ferencék és Kiss Zsolték értek célba mögöttük. A P12-es géposztályt Molnár Zoltánék nyerték, Baksaiék lettek a másodikak, meglepetésre a harmadik helyen értek célba Kerekes Bencéék, nekik jutott az abszolút ötödik hely is.

A Lada Kupában Baksaiék, Kerekesék és Ruszó Krisztiánék szereztek serlegeket. A P13-ban Szabó Zoltánék a Diósgyőri második helyük, után kategóriagyőzelmet szerezve álltak a tabella élére, a Janovich testvéreket előzték meg, akiknek egy késés miatt 40 másodperc büntetés is került a neve mellé. Őket Kaveczki Jenőék követték a végelszámolásnál. A P14-be és a BMW Kupába összesen ketten neveztek, egyedül Németh Bálinték teljesítették a versenytávot, ezért ha pontokat nem is, de kupákat azért kaptak, ami szép gesztus a szervezőktől. Az U25-ös pilótáknál Faltusz Dávid volt a leggyorsabb, Kerekes Bence lett a második, Völcsey Viktor pedig a harmadik. Az U25-ös navigátorok legjobbja Molnár Fanni lett. Az összetettben Faltusz Dávidék szerezték meg az aranyérmet, az ezüst Molnár Zoltánéké lett, a bronz pedig Baksai Lászlóéké.

A folytatásra a versenynaptár szerint július 11-13-ig kell várni, akkor a Székesfehérvár Rallye-n méri össze az erejét az ORB2 mezőnye.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

Frissítés: Beszámolónk megjelenése után jelent meg az RSB közleménye, hogy a Székesfehérvár Rallye nem kerül megrendezésre az eredeti, július 11-13 közti időpontban. További tájékoztatást későbbre ígértek a Dr. Varga Attila RSB vezető pecsétjével ellátott közleményben.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!