Fotó: Gajár Gyula

 

Janovich Roland nevét több Rally2-es versenyzőpáros is megemlítette a téli pihenő alatt, azt mondták, hogy a személyében egy igazán ügyes pilóta mutatkozik be a bajnokságban. Az információ igaznak bizonyult, Roland, Csáthy Miklóssal benevezett a Salgó Rallye-ra, így megkérdeztük a Rally3 bajnokát, hogy mik a terveik a Rally2 Bajnokságban. Janovich Rolanddal beszélgettünk.

Komoly ajánlólevéllel érkeztek a Rally2-be, hiszen a Rally3-ban országos bajnokok lettetek, és a Déli régióban is ti gyűjtöttétek 2019-ben a legtöbb pontot. Mikor határoztak el, hogy a Rally2-ben folytatjátok a pályafutásotokat?

A tavalyi év végén, az utolsó versenyünk után beszéltük meg, hogy merre induljunk tovább. A csapattal összeülve összeszedtünk egy csomó pro és kontra érvet és végül a Rally2 mellett döntöttünk. Ilyen döntéseket mindig együtt hozunk meg és soha nem felejtjük el értékelni azt , hogy egyáltalán van lehetőségünk a döntésre. Nagyon fontos feltétel volt a számunkra, hogy a Rally2-ben minden bizonnyal gyorsabban tudunk fejlődni, a nagyobb távok és komplexebb versenyek nagy kihívásnak ígérkeznek.

Fotó: Janovich Roland/Facebook

Mire számítotok a Rally2-ben?

A realitások talaján maradva azt gondolom, – és bízok is benne – hogy ott tudunk lenni a mezőny első negyedében. Hiszek benne, hogy ez már az elejétől kezdve összejön, aztán pedig igyekszünk gyorsulni méterről méterre. Fejlődni szeretnénk és amint lehet megcélozni az abszolút első helyet. Biztos vagyok benne, hogy rengeteget kell dolgoznunk érte, de ez a terv.

Hány Rally2-es futam szerepel a versenynaptáratokban?

Szeretnénk teljes szezont futni, murvás versenyeket is beleértve.

Az autótokon mennyit hegyeztetek a téli szünetben?

A csapatvezetőnk és egyben vezetőmérnökünk, Sárosi Soma borzalmasan sokat dolgozott a kocsin, rengeteg dolgot kellett megtervezni, kiszámolni, dokumentálni. A munka másik hatalmas részét a navigátorom Csáthy Miklós, azaz Májki végzi. Ketten karöltve, időt és energiát nem sajnálva konstruálják a kocsi minden szegletét. Sokat segít az összes többi csapattag is, a tervezés mérnöki oldalán Márton Balázs, amíg az összeállításban kiveszi a részét Csuka Márk és az öcsém, Janovich Krisztián. Idén áttervezett futóművel és egy nagyon komoly fékrendszerrel állunk rajthoz.

Hol sikerült edzeni, tesztelni?

Tökölön jártunk, a rallye edzésen, ott ment először az autónk, ott próbáltuk ki az új fejlesztéseket. Ezután még ellátogattunk Bakonyára, ahol egy Rally3-as sprintversenyen készültünk a ránk váró kihívásokra.

Napokon belül indulhatunk Salgótarjánba. Versenyeztél már a környéken?

Nem, még soha az életben, teljesen ismeretlenek a pályák számomra, így abból a pár lehetőségből kell őket feltérképeznünk, amelyek a pályabejáráson a rendelkezésünkre állnak. Ez nem lesz egyszerű meló, pláne Bátonyterenyén, ám úgy gondoljuk, hogy ez is a fejlődésünket szolgálja. A sport etikáját szem előtt tartva csak az előírt mennyiségben időben és keretek között járunk pályát, mert ez így tisztességes.

Fotó: Bittó Zsolt

Ekkora versenytávot mentél már valaha, mint ami a hétvégén vár rátok?

Nem, ez is újdonság lesz. Sőt! A 26 km-es gyorsasági szakasz több mint kétszer olyan hosszú mint a leghosszabb eddigi. Az égvilágon mindennel meg kell ismerkednem, a nógrádi, évadnyitó versenyen. Soha nem ültem még annyit egy nap alatt a versenyautóban, mint amennyit most fogok. Csak egyetlen egy szerviz lehetőség van, így lesz mire koncentrálnunk bőven. Izgalmas feladatnak ígérkezik a Salgó Rallye. Májki navigált már az ORC-ben, Soma is ment Rally2 -ben szükség lesz mindkettőjük ott szerzett tapasztalataira ahhoz, hogy sikerrel vehessük az első Rally2-es akadályt.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget a teljes #maximal_crew-nak, az LLRacingnek, a Nagrad Racingnek és a SCAR Ungeria SE-nek.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!