Fotó: Tordai Gábor

 

Tordai Gábor nem unatkozott a hosszú holtszezonban, a munkája mellett sokat foglalkozott a Ladájával is, aminek eredményeként az idei év végén szeretne felállni a 2WD kupában a dobogóra, az új navigátorával, Veres Istvánnal. Tordai Gáborral beszélgettünk.

Mozgalmas volt számotokra a téli szünet. Mi történt veletek?

Nagyon sok minden, ám a szervizcsapatunk szerencsére teljes egészében együtt maradt. Az autót, a tél folyamán a nulláról kezdve újjáépítettük. Új csapattal készültünk, Csipeszék végezték el a munkát. Megújult a motor, a futómű, az utastér és minden alaposan át lett dolgozva, valamint gondolva a Ladánkon. De ugyanúgy A csoportos maradt, mint volt, nem alakítottuk át P csoportossá. Próbáltunk egy kicsit fejleszteni is, így az idei évünk az autón már biztosan nem fog múlni. Az utolsó pillanatban készült el a kocsi, nem sok lehetőségünk volt a tesztelésre.

Ami volt, az milyen volt?

A legutóbbi alsózsolcai szlalomra, edzésre vittük ki a kocsit, hogy egy kicsit megmozgassuk, de nem sok sikerélményünk volt. Annak ellenére, hogy a tesztet nem egészen így képzeltük el, azt mondom, hogy sokkal jobban jártunk ezzel a fiaskóval, mintha Salgótarjánban alakul volna ugyanígy a hétvégénk. Egy elektromos probléma miatt tíz métert tudtunk autózni összesen, jelenleg is dolgoznak a srácok a hiba elhárításán. Tudják, hogy mi a gond, ez nem befolyásolja a részvételünket a Salgó Rallye-n. Indulás előtt azért biztos, ami biztos alapon még gurulok vele egyet itthon.

A jobb1-ben is történt változás, ha jól tudom.

Igen, Farkas Martint Veres István váltja, Pistivel vágok neki a 2020-as esztendőnek, Nógrádban. Martinnak köszönöm szépen az egész éves munkáját, jó volt vele együtt versenyezni.

Fotó: RallyFeeling.hu

A salgótarjáni pályák közül a kazárin és a mátrakeresztesin 2019-ben mentél már. Hogy tetszenek az előzetes információk Bátonyterenyéről?

Eddig nem sokat tudtam foglalkozni az útvonallapon szereplő pályákkal, mert rengeteg időm megy el a hétköznapok során a munkámra. De mese nincs, időt kell rájuk szakítani. Tavalyról pozitív emlékeim vannak a Salgó Rallye-ról,  célba értünk, ám akkor nagyjából egyforma volt a pályák minősége. A hosszú körgyorsaságitól egy kicsit tartok, a változatos, aszfaltja, murvája és ki tudja még milyen talaja miatt, elég érdekesnek ígérkezik. Mi biztos, hogy két pótkereket fogunk berakni az autóba. A legfontosabb, hogy a célban fejezzük be az évad első versenyét, mert a számunkra oly fontos 2WD kupában, a szezon végén szeretnénk mindenképpen a dobogóra felállni.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!