
Jánosa Ákos és Brunekker Árpi az A/6-os géposztály újdonsült bajnokaként várta a Baranya Kupa után a Kassa Rallye-t, ahol az abszolútban és az A csoportban elfoglalt jó pozíciójukat szerették volna tovább erősíteni, vagy egy picit bebetonozni a minden bizonnyal nagyon nehéz Mecsek Rallye előtt. A srácok azonban nem jártak sikerrel, már a verseny elején felborították Citroen C2R2 Max-ukat, de szerencsére sértetlenül, minimális anyagi kárral megúszták a kalandot. Mostantól viszont csakis a Mecsek Rallye lebeg a szemük előtt, mert az évadzáróra kettőzött erőbedobással kell készülniük, hiszen a tervezett kassai pontok, bizony elúsztak és ezt a pécsi megmérettetésig már nem tudják pótolni. Jánosa Ákost kérdeztük.
Rallye2.hu: Szia Ákos! A Kassa Rallye-ról beszélgessünk!
Jánosa Ákos: Nem lesz hosszú az interjú…
Rallye2.hu: Azt tudom, de én meg nem voltam ott, úgyhogy tényleg jó kis beszélgetésnek nézünk elébe. 🙂 Tökéletesen sikerült most is a felkészülésetek?
Jánosa Ákos: Igen! Ezúttal is egy remekül felkészített versenyautóval vághattunk neki a Kassa Rallye-nak és a mi felkészülésünket is jónak értékelem. Már itthon is nézegettük a pályákat és a testvérem, Rubóczky Attila Pethő Tyutyuval ment is ezeken a gyorsaságikon, így az ő itinerüket is tudtuk nézegetni, használni a pályák feldolgozása során. De sajnos még így sem jutottunk túl messzire. 🙁 Pedig minden rendben volt, minden jó volt.
Rallye2.hu: Mi történt veletek és pontosan hol?
Jánosa Ákos: Miután a Baranya Kupán sikerült megszereznünk az A/6-os géposztály idei bajnoki címét a Kassa Rallye-n azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy az abszolútért megyünk. Ott kellett volna minél előrébb végezni és ahhoz ugye sietni kell. Elindultunk az első gyorsaságin és azt gondolom, hogy viszonylag jól is mentünk, de nagyjából 5-6 kilométer után volt egy balos kanyar, amit felírtam még ötödikesnek ám a vártnál jóval több volt rajta a felhordás mire odaértünk. Erre előzetesen nem számítottam. A murván megúszott az autó átmentünk egy jobbosba, azt még összeszedtem de kidobott minket egy másik balosba, ahol voltak bokrok és fák, amik megfogták az autó elejét és az oldalára borították a Citroenünket. A kár nem nagy, még tovább is mehettünk volna, csak sajnos a kormányösszekötőnk eltört ezért nem tudtam irányítani az autót. Egyébként mi is pont ott estünk el, mint a szlovák subarus páros, csak ők egy „kicsit” csúnyábban odacsapták a vasat, mint mi.
Rallye2.hu: Kassa előtt azt mondtad, hogy az A csoportban és az abszolútban is jól álltok, ezekben az értékelésekben szeretnétek jól szerepelni. Miként módosít a Mecsek Rallye-s terveiteken a mostani kiesésetek?
Jánosa Ákos: Hiányoznak azok a pontok, amiket most Kassán viszonylag könnyen megszerezhettem volna. Ezek sajnos elúsztak. Elvileg az autót is szétszedték már, remélem hamar kiderül, hogy azokon a sérüléseken kívül, amiket eddig láttunk keletkezett e még valamilyen sérülés vagy kár a versenyautónkban. Első ránézésre egy kis ajtó és küszöbjavítás várt ránk, a hátsó szélvédő sérült, az pedig, hogy a futómű mit kapott, az is hamarosan kiderül. Azt gondolom, ha nincs nagyon nagy baj, akkor biztosan ott leszünk Pécsett és teljes, sőt, megkettőzött erőbedobással küzdünk a korábban kitűzött céljainkért.
Salánki Gábor