Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_349Komlón vadonatúj motorral szárnyaltak a dobogó tetejére, Kassán pedig két defektes kerék kényszerítette a pálya szélére Bodogán Ferit és Molnár Tomit. Feriéknek azonban még így sincs veszve semmi, mert ugyan a helyzetük nem könnyű a P12-es géposztályban, de még messze nem reménytelen, hogy Vizelli Karcsival és Szabó Norbival szemben ledolgozzák 3,5 pontos hátrányukat és a dobogón zárják az idei bajnokságot. A felkészülést Feri már megkezdte a mindent eldöntő futamra, Jobbágy Peti társaságában egy maratoni pecázás keretében éppen a verbális felkészülést eszközölik egy horgásztó partján. 🙂 Bodogán Ferit kérdeztük.

Rallye2.hu: Székesfehérváron kilehelte a lelkét a motorotok, ezért Veszprémbe nem jöttetek, a Baranya Kupára pedig biztosan volt munkátok bőven a felkészülés során…

Bodogán Ferenc: Székesfehérváron konkrétan felrobbant a motorunk az autóban, ezért rendelnünk kellett hozzá egy új főtengelyt, ami rendben megérkezett és Orbán Norbi meg is tudta csinálni a Baranya Kupára pont készen lett vele. A verseny előtti hivatalos teszten, pénteken ki is tudtuk próbálni az autót, ahol éreztem, hogy nem 100%-os még a Ladánk szíve, össze kell kopnia az új motornak, kell bele kilométer, nem úgy forgott még mint az előző motor, de megnyugtatóan jónak tűnt az új motorunk.

Rallye2.hu: Nézzük a prológot. Többször is hátramenetbe kapcsoltál a szűk komlói főutcán.

Bodogán Ferenc: A prológot mi nyertük. Tolatásban! 🙂 Nagyon nyers volt a motorunk és meg is lett becsülettel etetve ezért alul nem forgott, az alacsonyabb fordulaton nem lehetett igazán munkára bírni. Volt, hogy bebutult és még a 14-es gumikat sem tudtuk elforgatni. Ez szinte biztosan a „túletetésnek” volt köszönhető, Orbán Norbi azért állította így be, mert el szerettük volna kerülni, hogy besüljön, vagy megragadjon a motor. Nehézkesen teljesítettük a prológot, négyszer, vagy ötször is tolatni kellett. De abban mi legyőzhetetlenek voltunk! 🙂

Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_0191

Rallye2.hu: Nem lehetett túl sok sikerélményed szombaton, hogy sikerült vasárnap a Baranya Kupa versenynapján?

Bodogán Ferenc: Kicsit jobb szájízzel vártam a vasárnapi folytatást, bántott a prológon mutatott teljesítményünk, mert én régebben az H-s Ladával nagyon szépen megrajzoltam az ottani íveket, de most ez nem sikerült. Úgy ébredtünk, hogy egy picit lógott az eső lába, de az első gyorsaságit még száraz aszfalton és nagyon gyorsan abszolváltuk. Nem volt a hetvehelyi szakasz ismeretlen előttünk, mert tavaly már mentünk rajta, igaz pont az ellenkező irányba, amikor a géposztályunk első helyéért küzdöttünk Jobbágy Péterékkel. Nagyon tetszettek benne a szűk erdei részek. A gyorsasági szélesebb részét még jobban ismertük, hiszen autóztunk már ott a teszteken, éjjel, nappal, az Árpádtetőről pedig nincs mit mondani. Árpádtető az Árpádtető. Egy igazi legendás vérbeli rallyepálya. Mindegy honnan megyünk rajta, jobbról-balról, oda-vissza, mindenhonnan, mindenhogy szenzációs. Az első körünk teljesen tiszta volt, a második körtől a töltésmutatónk kicsit kevesebbet mutatott, mint kellett volna. Itthon jöttünk rá, hogy egy kábelünk volt eltörve, de úgy, hogy a bakelit éppen összetartotta, ezt ott Komlón nem vették észre a fiúk. Nem is vehették volna észre. A negyedik gyorsasági szakaszt, Árpádtetőn kiemelném, amikor leesett az eső, ott és akkor ugyanis sikerült abszolút első idővel teljesíteni a gyorsasági szakaszt. Az utolsó gyorsaságin már teljesen töltés nélkül mentünk, nem forgott le negyedikben és ötödikben a motor, de még így is sikerült megőriznünk a kategória első helyét!

Rallye2.hu: Két hetetek sem nagyon volt a Baranya Kupa után, hogy Kassára gatyába rázzátok a Zsigulitokat. Mit kellett javítanotok rajta?

Bodogán Ferenc: Mindenekelőtt a törött kábelt kellett kicserélnünk, ami a töltés kimaradásáért volt felelős. A jobb első lengéscsillapítónk alsó felfogatása eltört, de a versenyzés közben különösebben nem hátráltatott minket, az utolsó kört már ezzel a hibával teljesítettük. Befelé csillapított, kifelé volt inkább problémás a hosszú, nyújtott kanyarokban. Itthon megoldottuk ezt is. Visszavittük Ferencz Józsihoz, aki megjavította Kassa előtt. Jobbágy Peti barátom is a segítségünkre sietett, tőle kaptunk két lengéscsillapítót, azokat raktuk be. Még annyi változtatás volt, hogy a Kassa Rallye előtt pénteken az öcsém elvitte az autót Orbán Norbihoz a motort beállíttatni. Vezérlést, szelepeket meg ilyeneket kellett benne az első versenye után állítani. Én pedig ugyanezt a pénteket teljes „versenyhangulatban”, Vizelli Karcsi barátom és Jobbágy Évi esküvőjén töltöttem, részt vettem Debrecenben a tiszteletükre rendezett ladás felvonuláson és az ilyenkor szokásos ceremóniákon.

Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_0040

Rallye2.hu: Ezek után irány Kassa, milyen volt a felvidéki versenyetek?

Bodogán Ferenc: A pályabejárás az szerintem tökéletes. Azt gondolom, hogy amit a háromszori bejárás alkalmával ki lehetett hozni a pályákból, azt mi kihoztuk, ebből nagyon jók vagyunk. Könnyen és gyorsan fel tudjuk dolgozni a szakaszokat Tomival, szerintem ezt annak is köszönhetjük, hogy már régen együtt dolgozunk, és úgy vélem, hogy három év H-s ladás versenyzés után már én is elég jól fel tudom mérni a terepet. Az első gyorsasági előtt futó percre érkeztünk, mert az etap időt egy kicsit elnéztük tovább melegítettük egy kicsivel a gumit, mint kellett volna. Aztán a kicentizett érkezés után a bemelegített gumikkal, ott álltunk a rajt előtt nagyjából 40 percet. Aztán elengedtek minket, mentünk egy óvatost, de az első fékünk befogott, mert felkaphatott valami kavicsot.  A hegyre már nehezebben ment fölfelé az autónk. De még így is egy abszolút második időt repesztettünk. A következő gyorsasági etap lett, mert egy autó szerencsétlenül kanyarodott, kifolyt az olaj belőle, ezért a Rallye2-t etapban küldték le. A szervizben semmi komoly hibát nem talált a szervizcsapatunk, akinek mindkét versenyen nagyon köszönöm a munkájukat! A harmadik szakasz hatodik kilométerénél viszont sajnos defektet kaptunk és nem akartam még majdnem 20 kilométert menni vele, ezért néhány kanyar után inkább kicseréltük a kereket. Majd újabb 10-12 kilométer megtétele után jött még egy defekt, ráadásul ugyanarra a kerékre, egy ugyanolyan kanyarban. Ezek a pályák, nem magyarországi, hanem igazi kassai pályák, ami azt jelenti, hogy orbitális nagy kavicsok vannak az utakon, még aszfalton is. Nincs kigumizva semmi sem, az ORB mezőnye pedig előttünk már ment, „rendet csináltak” a pályákon. A második defektünk után ki tudtunk volna még jönni felnin a gyorsról, de nem sok értelmét láttam. Nem volt arra reményünk, hogy a célban még egy ladás párossal találkozzunk és esetleg kölcsön kérjünk egy gumit.

Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_015

Rallye2.hu: Miket tapasztaltál a Kassa Rallye-n?

Bodogán Ferenc: Továbbra is azt látom, hogy a Rallye2 el van nyomva. Sajnálom, hogy a kassai etapnál is több, mint egy fél órát ott álltatnak a rajtban minket, majd már csak 5 perc várakozásra lenne szükség és nem állítanak tovább, inkább leküldenek minket etap tempóban. Nagyon nem tolerálom az ilyet. Mindössze négy gyorsasági szakaszért utaztunk több száz kilométert, több százezer Forintot áldoztunk azért, hogy ott lehessünk, versenyezhessünk, ezért nem tudom elfogadni, hogy ilyen módon gyorsasági szakaszokat törölnek a versenyekből. Ugyanez volt a Baranya Kupán is. Az egyik etap érthető volt, de a másik viszont – meglátásom szerint- felesleges. Legalábbis egy olajfolyás miatt szerintem felesleges. Kassán, a mögöttünk lévő sprintes mezőnyt már elengedték rendes gyorsasági szakaszon. Az ominózus szakaszon ráadásul rengeteg magyar szurkoló volt, akik azért jöttek, hogy versenyezni lássanak minket. Sajnos csak egyszer láthatták a Rallye2-t.

Rallye2.hu: Következő versenyetek?

Bodogán Ferenc: A Mecsek Rallye-ra készülünk most is, egy hosszabb horgászattal, Jobbágy Peti barátommal, aki a vízparton fog engem kioktatni, hogy hogy kell menni a mecseki pályákon. Tavaly ő ott lett bajnok, sok mindent átbeszélünk, biztosan érdemes lesz megfogadnom, amiket ő mond. Megbeszélünk mindent, pecázunk egy nagyot, aztán indul az autó felkészítése is ezerrel. 3,5 pont választ el minket a holtversenyben második helyen álló Vizelli Karcsiéktól és Szabó Norbiéktól. Így mi a negyedik helyről várjuk az évzáró futamot és lehet, hogy nagyképűen hangzik, de szerintem be tudjuk fogni a srácokat. Többször megelőztük már őket évközben is, ha a pályán dől el a verseny, akkor szerintem van esélyünk.

Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_213

Rallye2.hu: A boton kívül fogtatok már valamit? 🙂

Bodogán Ferenc: Ha már így teszed fel a kérdést, akkor igen. 🙂

Rallye2.hu: Mit? Sörös dobozt? 😀 😉

Bodogán Ferenc: Hát igen. 🙂 Halat még nem. Egész nap esett az eső, a botokat még most, este húztuk be, de kapásunk az nem nagyon akadt. De legalább így nem kellett sokat a botokhoz szaladnunk és szinte az egész Mecseket át tudjuk beszélni Petivel, tövéről, hegyére, aminek garantáltan nagy hasznát fogjuk venni a végső ütközetben.

Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget: Ventil Épületgépészeti Kft. ventil-team.hu; Business Solutions Hungary Kft; IT-PNG System Kft.; Agrihő Energia Kft.; Ivanics Kft.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!